ovo mi je mnogo smešno
Тунел догодине пролази кроз Фрушку гору?
ИРИГ: У последњих неколико месеци проблем Ирижана с „тутњањем” возила – чак 20.000 дневно – кроз Главну улицу је кулминирао. Наиме, од када су због радова на магистралном путу М22.1 Нови Сад – Инђија возила преусмерена на овај, и иначе најфреквентнији српски пут М-21 Нови Сад – Рума – Шабац, за Ирижане нема сна,
а веома је тешко и прећи с једне стране улице на другу или се укључити у саобраћај из неке од споредних улица. Да ли ће овај проблем коначно бити решен или је реч само о предизборном обећању, видеће се када прођу избори, а до тада остаје да се верује председнику Владе Војводине др Бојану Пајтићу и његовој изјави:
– У првој половини наредне године кренуће изградња обилазнице око Ирига и тунела кроз Фрушку гору, који је део тог пута. У току је израда пројектне документације и тражење инвеститора, а важно је нагласити да постоји интересовање страних инвеститора за улагање у тај пројекат.
Од поменутих 20.000 возила, чак око 8.000 су тешки камиони који проласком овим путем избегавају наплату путарине. Проста математика је показала: да су сви тешки камиони који су прошли кроз Ириг само у претходне три године платили путарину, то би било довољно новца да се изгради и обилазница око Ирига и тунел кроз Фрушку гору, што је неколико милиона евра.
– Претходни пут када су Ирижани блокирали овај пут 2007. године покушавајући да скрену пажњу на тај проблем, стигле су чврсте гаранције да ће обилазница врло брзо бити направљена – каже председник иришке општине Владимир Петровић. – Радови, вредни неких 100 милиона динара, су и изведени – део земљаних радова, и онда се стало. Годинама смо сведоци тешких саобраћајних незгода у којима има изгубљених живота, руинирани су многобројни објекти и старије и новије градње. Такође, свакодневно постоји проблем небезбедног преласка деце која иду у школу и бахатих возача, који возе и неколико пута брже од дозвољеног.
Петровић истиче и то да постоји константан притисак Ирижана да се овај проблем, након две деценије обећавања, коначно и реши, те да је у претходне две године много урађено на планској документацији. Давне 1990. године је делимично експроприсано земљиште, а из новог плана је избачен вијадукт који је све ове године, због своје вредности, представљао кочницу на путу реализације овог пројекта. Тако ће обилазница око Ирига, по новом плану, уместо досадашња три километра бити дуга 5,5, а тунел кроз Фрушку гору 1,9 километар, што је 2,289 километара краће од давних дана изграђеног црногорског тунела Созина.
– Фрушка гора је једини национални парк кроз који дневно прође 20.000 возила, и ако се настави овим темпом, вероватно да то неће бити још дуго. Ирижани се константно интересују за обилазницу, и то је разумљиво. Након више од две деценије неиспуњених обећања надлежних институција, сматрамо да је коначно дошло време да се овај проблем и реши. Постоји иницијатива да се на улазу у Ириг саобраћај поново блокира, и то као мера упозорења мештана, а ми као општинско руководство ћемо ту иницијативу овог пута подржати – наглашава председник Петровић.
Ј. Антић
Од 1982. године...
Идејно решење обилазнице око Ирига и тунела кроз Фрушку гору постоји још од 23. децембра 1982. године као дипломски рад Душана Секулског на Грађевинском факултету у Београду. Секулски је 1994. године отишао у Јужну Африку, где је био укључен у послове Националног департмана за водопривреду и шумарство и руководио је Националним центром за акцидентне појаве. Године 2004. је докторирао на Универзитету у Јоханесбургу, а од 2006. године ради као сарадник на Универзитету Уједињених нација у Бону, на Департману за заштиту животне средине и акциденталне појаве, те као сарадник новосадског Факултета техничких наука.
– Свој рад сам оставио колеги Богдану Ђурђевићу да разради економски део јер је реч о студентском раду и идеји и речено нам да је рад стигао до Завода за урбанизам Војводине. Овај део пута је веома значајан јер је то део правог коридора север–југ, на којем саобраћај треба да се одвија несметано, а у Србији од идеје до реализације не може да дође ни након готово 30 година. Са стручног аспекта, све је ово велико разочарење и струка је веома деградирана, а људи који данас представљају струку треба да буду из ње избачени. Потресно је то колико људи овде имају игноришући став према свему што им се догађа – разочаран је др Секулски.
izvor:
www.dnevnik.rs