Ovo je interesatno. Nastavlja se Beogradizacija Novog Sada
BusPlus ipak stiže u Novi Sad
Na tender za nabavku sistema za elektronsku naplatu karata u JGSP "Novi Sad" javile su se četiri kompanije, a najnižu cenu poslala je firma "Apex solution technology", čiji sistem je izazvao kontroverze u Beogradu.
Naime, "Apex" je ponudio 116 miliona dinara, uz najkraći rok isporuke od 75 dana.
Odmah iza Apexa je ponuda Instituta Mihajlo Pupin koja iznosi nešto manje od 130 miliona dinara, ali uz rok isporuke od 280 dana. Pored njih, javile su se i kompanije Penta d.o.o iz Pule, kao i turska kompanija Asis Elektronik iz Istanbula.
Radio 021 je još pre dve godine pisao da je "Apex" bacio oko na Novi Sad, ali je tada GSP oštro demantovao naše pisanje. Ovaj konzorcijum je dobio posao u Beogradu nakon raznih sumnjivih kombinatorika u tenderskoj dokumentaciji, gde je na kraju ispalo da je jedino njihova ponuda bila ispravna.
U javnom pozivu navedeno je da će sistem, za razliku od beogradskog, biti u vlasništvu JGSP "Novi Sad". Međutim, stručnjak iz ove oblasti koji je želeo da ostane anoniman, za 021 kaže da je pitanje koliko je to isplativo.
"Na primer, sistem u Londonu nije gradski, već iznajmljen, pa kod njih država uzima samo procenat od naplate karata. To su učinili jer tehnologija brzo napreduje, pa se ne isplati kupovati ceo sistem, već ga konstantno unapređivati putem iznajmljivanja, a na kompanijama je da budu kvalitetniji i moderniji od konkurencije", kaže naš sagovornik.
Referenca - drumski saobraćaj?
Zanimljivo je da je jedina razlika u tenderu koji je raspisan sada, i tendera koji su do sada bili poništavani, ta da je JGSP "Novi Sad" tražio referencu od 390 miliona dinara u drumskom saobraćaju, u odnosu na prethodne tendere, kada je ta stavka bila namenjena onima koji iskustva imaju u putničkom saobraćaju.
Ovo može biti mig da za dobijanje posla figurira i Institut "Mihajlo Pupin", koji je monopolizovao sisteme na naplatnim rampama u Srbiji, što spada u domen drumskog saobraćaja.
Primenom ovog sistema u javnom prevozu, bile bi uvedene beskontaktne elektronske karate koje bi se kupovale na kioscima, a putnici bi u skladu sa svojim potrebama dobili mogućnost izbora velikog broja tarifnih paketa. Broj vožnji za određenu relaciju mogao bi se kombinovati sa brojem linija ili elektronskom kupovinom pojedinačnih karata.
Konačnu odluku o izboru najpovoljnije ponude će doneti konkursna komisija u zakonskom roku od 25 dana. (Miodrag Sovilj -
Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.)