Ruši se i rekonstruiše Klisanski most
Zavod za izgradnju grada će zajedno sa JP "Putevi Srbije" ove godine početi potpunu rekonstrukciju Sentandrejskog mosta (Klisanskog mosta) preko kanala DTD.
Za sada se neće odmah graditi i drugi paralelni most namenjen za proširenje saobraćajnih traka.
Na rekonstrukciju ovog devastiranog mosta se čeka već nekoliko godina jer je evidentno da nije siguran za saobraćaj. Radovi su odlagani zbog nedostatka novca, a tek otvaranjem poslednjeg dela trase Bulevara Evrope, kada je izgrađen još jedan most preko kanala, omogućeno je da se rekonstrukcija izvodi tako da ne izaziva ogromne gužve jer bi ostala samo dva prelaza, Temerinski i Kaćki most.
U Zavodu za izgradnju grada kažu za 021.rs da su u cilju zaustavljanja daljeg propadanja mosta na Sentandrejskom putu, ovogodišnjim Programom uređivanja građevinskog zemljišta predviđena sredstva za njegovu rehabilitaciju. U budžetskom planu se navodi da će ove godine Grad izdvojiti 80 miliona dinara, u 2017. godini još 100 miliona, a bar još toliko treba i Republika da obezbedi.
"Sentandrejski most je u izuzetno lošem stanju i neophodna je njegova rekonstrukcija. Evidentna su brojna oštećenja i devastacije koje nalažu potrebu za njegovom hitnom sanacijom, bez odlaganja. Izvršenim pregledima stanja mosta konstatovano je da je zbog lošeg indeksa stanja ležišta mosta i konzola (ploča), on u lošem stanju što utiče na bezbednost saobraćaja. Projektnim rešenjem predviđena je izrada kompletno nove betonske kolovozne ploče sa pešačkim stazama od betonskih elemenata, postavljanje nove ograde čeličnih profila, zamena ležišta i drugo", navode za 021.rs u ZIG-u.
U ovom preduzeću kažu da se u narednih mesec dana očekuje pokretanje javne nabavke za izvođenje ovih radova nakon čega će se precizno znati tačan početak radova, rok izvođenja, kao i vrednost ovog posla. Prema trenutnim procenama, očekuje se da će radovi početi na leto.
Nadležni u Zavodu za 021.rs kažu i da se od ideje izgradnje novog mosta, odmah pored postojećeg Sentandrejskog, nije odustalo, samo ovog momenta ne mogu pristupiti tim aktivnostima zbog toga što je potrebno rešiti imovinsko-pravne odnose, a potom obezbediti značajna sredstva za projektno-tehničku dokumentaciju i realizaciju radova. Mada u ZIG-u nisu naveli koliko bi sredstava trebalo za paralelni most i prateće troškove, nezvanično se može čuti da bez pola milijarde dinara Grad ne može da uđe u taj posao.
Sentandrejski most je izgrađen 1964. godine. Most je dug 195 metara, širok je 12 metara i za proteklih 50 godina nije pretrpeo ozbiljne rekonstrukcije nego su samo povremeno obavljane manje ili veće popravke.
Autor: Žarko Bogosavljević