ISTRAŽUJEMO: Koliko košta servis i popravka bicikala u Novom Sadu
Novosađani su poznati po gradskoj vožnji bajkova i najčešće ih aktiviraju s prvim suncem. Međutim ima i sugrađana koji ih voze tokom cele godine bez obzira na to da li pada kiša ili vetar duva.
Ipak kad bajk, koji niste vozili pola godine, izvučete iz podruma ili ga ispakujete iz najlona trebalo bi da znate da još uvek niste spremni za novu sezonu.
Da bi bicikl dugo trajao, da biste što pre kružili po keju ili vozili do Fruške gore, on mora da prođe redovan godišnji servis. Održavanje, popravka ili servis bicikla možda zvuči komplikovano, ali ne mora da bude tako.
Svog ljubimca uvek možete da odvezete u profesionalni servis, ali isto tako možete da ga popravite u komšiluku kod komše koji to zna da radi, a usput od toga može da zaradi i koji dinar.
Ono što se podrazumeva pod servisiranjem bicikla jeste štelovanje kočnica i menjača, centriranje točkova, pranje bicikla, podmazivanje svih glava (prednjeg i zadnjeg točka, pogona,vrat volana, lanca i zupčanika), dotezanje svih delova i provera sajli i bužira.
Ukoliko ne znate sami sve da uradite, evo koje su cene u servisima.
U “Planet Bike” specijalizovanoj prodavnici za prodaju bicikala i opreme, možete da odnesete svoj dvotočkaša na godišnje servisiranje. Kontrolsni, odnosno nulti servis staje 1.000 dinara, mali servis je 1.300, dok je veliki 3.000 dinara. Veliki servis za bicikle bez brzina je 2.000 dinara. Kompet pranje i podmazivanje lanca i lančanika je 900 dinara. Radni sat staje 1.100 dinara. Servis točkova zavisi od posla, pa tako recimo centriranje točka je 600 dinara, dok je centriranje udarenog točka 850 dinara. Zamena lanca je 300 dinara, a zamena pedale iznosi imeđu 150 i 200 dinara.
Slične cene su i u prodavnici i servisu bicikala “Fanatic” gde nulti servis, podešavanje novog bicikla je 1.000 dinara, podešavanje novog bicikla bez brzina 600, a servis novog bicikla sa podmazivanjem svih ležajeva iznosi 1.500 dinara. Servis novog bicikla bez brzina, sa podmazivanjem svih ležajeva iznosi 900 dinara. Osnovni servis bicikla odnosno sva podešavanja košta 1.500 dinara, kompletan servis za bicikl bez brzina sa centriranjem i zamenom svih istrošenih delova je 2.000 dinara, kompletan servis za bicikl sa brzinama, centriranjem i zamenom svih istrošenih delova 3.000 dinara.
Montaža sedišta za dete je 400, dok je štelovanje menjača i štelovanje kočnice 250 dinara. Zamena pedala, sedišta, gripova 200 dinara, ispravljanje kuka rama, vila, menjača 500 dinara. Cena radnog sata 1,000 dinara. Spajanje ili zamena lanca iznosi 300 dinara, pranje bicikla pre servisa je 400 dinara, a čišćenje i podmazivanje lanca 200 dinara.
Neretko u komšiluku postoje ljudi koji se iz hobija bave servisiranjem i popravkom bajkova, ali nažalost oni nisu voljni za slikanje, jer ne žele da se eksponiraju, pošto nemaju registrovane radnje.
Bata sa Limana već dugi niz godina popravlja komšijama bicikle, a njegova cena je zaista simbolična. On kaže da neke sitnije popravke radi za svega 500 dinara, a ukoliko je kvar veći i ako je potrebna promena nekog dela, onda naplati oko 1.000 do 1.500 dinara. Kod njega ne postoje radni sati, već samo naplaćuje ruke.
- Dešava mi se da nekog moram da odbijem ili da mu predočim da će duže čekati, jer čim sine sunce imam posla preko glave. Zimi posla skoro i da nema. Komšije su super, uvek imaju razumevanja, a mnogi su me i preporučili novim mušterijama. Tako da je reklama od usta do usta zapravo najbolji marketing – zaključio je Bata.