@Blavak
Ehh, zašto nisam bio u blizini...
@Aleksa083
Pozdrav i dobrodošao.
Vidim da ima tu kreativnih predloga, ali bih mogao da zamerim to što ne koristiš ustaljeni sistem numeracije linija. Ista prva cifra ti stoji na liniji za Rimske šančeve (sever) i Veternik (zapad). Takođe, zamerio bih korišćenje beogradskog slova L za "lokal", jer ne označava jednoznačno da je u pitanju skraćena linija.
Generalno, mislim da je označavanje linija u javnom prevozu malo neefikasno i nelogično. Sistem koji je odavno uspostavljen je lak za razumevanje, ali su ga narušila ubacivanja novih linija i kreirala haos. Daću par primera:
6A - Linija koja samo deli okretnicu sa linijom 6, osim toga nikakve veze nema
10, 15, 16 - Radničke linije čiji su brojevi izmešani sa gradskim linijama
18 - Noćna linija koja se svojim označavanjem ne razlikuje od ostalih i potpuno je ravnopravna sa dnevnim linijama na stajališnim stubovima. Idealno N1, mada ne znam koliko bi se vlast složila.
24JS, 42JS - Seriously?
68 - Jedina linija koja je označena sa cifrom 6 a saobraća preko Mosta slobode. Sve druge linije sa ovom cifrom (60-64, 69) idu preko Varadinske duge. Idealno, ova linija bi trebalo da ponese broj 70, eventualno 73.
70, 75, 82, 83 - Ostavljene rupe ukidanjem starih linija
73 - Linija 74 koja ne ide skroz do Popovice već se okreće na Mošinoj vili. Kada bi se bolje koristili displeji na autobusima, ovo bi bila linija 74 a ispis bi bio 74 MOŠINA VILA, umesto 74 POPOVICA.
80 - Možda i najčudniji primer u Sremu. Pošto je između 79 i 81, očekuje se da bi ova linija išla do negde između Čerevića i Banoštora, a zapravo se okreće u centru Beočina.
81 - U suštini skraćena linija 84. Videti pod 73.
Za jedan ozbiljniji reset, mislim da bi noćne linije trebalo da ponesu prefiks N, a radničke da se obeležavaju brojevima preko 100, na primer. Takođe, ovo lupetanje sa kačenjem slova, koja negde znače nešto a negde ne(npr. 2S je bila do Satelita, ali 71A obeležava Institut) je krajnje neozbiljno. Varijacije linija bi trebalo da nose samo A, B, C uz brojeve i kraj.
U poslednje vreme razmišljam najviše o presecanju sedmice na dve linije, i njihovoj integraciji sa četvorkom.Telep, a ponajviše BPP, se užurbano grade a nepouzdana linija koja služi svemu ima katastrofalan takt (12/13 minuta u špicu) i ulazi u sve moguće gužve. Moj predlog u ovoj situaciji je da se formiraju dve Metrobus linije (zglobni autobusi, ulaz na sva vrata, prioritet u saobraćaju) i otvore novi tokovi. Zbog konzistentnosti, liniju 8 bih ovde preimenovao u M3.
M1 Novo Naselje - Bulevar patrijarha Pavla - Bulevar cara Lazara - Univerzitet - Centar - Futoška pijaca - Železnička stanica
M2 Liman IV - Narodnog fronta - Univerzitet - Centar - Futoška pijaca - Železnička stanica - Kornelija Stankovića - Vojvode Stepe - Slobodana Jovanovića - Jovana Dučića - Novo Naselje
Obe linije bi imale takt od 10 minuta ceo dan, što iziskuje ukupno 20 zglobnih autobusa. Trenutno, linije 4 i 7 u špicu imaju samo 12 vozila. Red vožnje bi bio uređen tako da od železničke stanice postoji veza do centra i univerziteta na svakih pet minuta. Ovime bi se, takođe, bolje zadovoljile potrebe Telepa, Limana i Grbavice za javnim prevozom. Uz fizički izdvojene trake na Bulevaru cara Lazara, Jevrejskoj i Bulevaru oslobođenja, linije bi postale pouzdane, a samim tim i atraktivne.