Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Javni gradski i Taxi prevoz

Javni gradski i Taxi prevoz 04 mar 2016 22:10 #581

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3515
  • Primljenih Zahvalnica: 2286
valjan napisao/la:
Linija 18 je kombinacija sedmice i četvorke, a 19 jedinice i trojke. Opet sve linije idu kroz centar, a mogu se napraviti sasvim fine poprečne veze nekih gradskih naselja bez ulaska u centar, sad ima nekoliko novih bulevara koji to omogućavaju...
Mogla bi recimo ta 19ka da ide niz Bulevar Evrope od Klise i onda Futoskom i Mihajla Pupina do Keja. Alternativno bi mogla ici do okretnice na Naselju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 29 mar 2016 09:40 #582

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Novosadski GSP gasifikuje pola voznog parka

Gradsko saobraćajno preduzeće planira da u 72 autobusa ugradi sistem koji će omogućiti da kao pogon koriste smešu eurodizela i komprimovanog prirodnog gasa (CNG).

Tender za nabavku ove opreme je raspisan pre nekoliko dana, a usledio je samo nekoliko meseci nakon što su već testirali sistem na pet autobusa.

U dokumentaciji se navodi da GSP kupuje opremu potrebnu za prepravku autobusa kako bi oni koristili smešu eurodizela i komprimovanog prirodnog gasa (CNG). Ovaj tzv "dual fuel" sistem je predviđen za sve autobuse u voznom parku koji koriste dizel motore "Volvo" i "MAN".

Procenjena vrednost ove nabavke je preko 60 miliona dinara bez PDV-a. Na tenderu koji je sproveden jesenas, posao je pripao bugarskoj firmi "Metan market" iz Sofije koja se jedina javila na tender i ponudila cenu od 4,2 miliona dinara.

Inače, GSP je pre deset godina počeo sa uvođenjem autobusa koji koriste CNG, a veći broj vozila je kupljen tek nakon 2011. godine kada je sagrađena punionica za gas u krugu gradskog prevoznika.

GSP trenutno ima 11 solo autobusa na gas, kao i šest minibuseva, uz pet nedavno prerađenih autobusa, tako da bi sa opremanjem 72 autobusa sa opremom za CNG skoro polovina voznog parka počela da koristi ovaj energent.

Korišćenje CNG-a će osim ekološke prednosti, GSP-u doneti i uštedu u troškovima za gorivo.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, Oniks, Blavak, Bogdus, Mikins

Javni gradski i Taxi prevoz 29 mar 2016 12:11 #583

  • Novajlija
  • Novajlija's Avatar
  • Van mreže
  • Član je blokiran
  • Poruka: 2141
  • Primljenih Zahvalnica: 5713
Od petka dve nove noćne linije, 18a/b i 19 (red vožnje i mapa)

Dve nove noćne linije GSP-a biće uvedene od petka, 1. aprila.

NOVI SAD 29.03.2016. | 11:42
Prva linija koja će nositi broj 18a i 18b biće kružna i uglavnom se poklapa sa trasom postojećih linija 7a i 7b i ide trasom Novo naselje – Detelinara – Centar – Liman – Novo naselje.



Na liniji 18a autobusi će ići od okretnice na Novom naselju i dalje Bulevar Jovana Dučića, Bulevar Slobodana Jovanovića, Bulevar vojvode Stepe, Ulica Kornelija Stankovića, Rumenačka ulica, Bulevar kralja Petra I , Bulevar oslobođenja, Jevrejska ulica, terminal u Šafarikovoj, zatim Bulevar Mihajla Pupina, Stražilovska ulica, Bulevar cara Lazara, Bulevar patrijaha Pavla i Bulevar kneza Miloša, okretnica na Novom naselju.

Na liniji 18b autobusi polaze s okretnice na Novom naselju i dalje Bulevar kneza Miloša, Bulevar patrijarha Pavla, Bulevar cara Lazara, Stražilovska ulica, Bulevar Mihajla Pupina, Šafarikova ulica, Jevrejska ulica, Bulevar oslobođenja, Bulevar kralja Petra I, Rumenačka ulica, Ulica Kornelija Stankovića, Bulevar vojvode Stepe, Bulevar Slobodana Jovanovića, Bulevar Jovana Dučića, okretnica na Novom naselju.



Druga linija - sa brojem 19, povezaće Klisu i Petrovaradin.

Autobusi će polaziti s okretnice linije 1 na Sentandrejskom putu i kretati se Sentandrejskim putem, Kisačkom, ulicom Jovana Subotića, Šafarikovom, Uspenskom, Bulevarom Mihajla Pupina, preko Varadinskog mosta, Beogradskom i Preradovićevom ulicom do okretnice autobusa na linijama 3 i 9.

www.021.rs/story/131966/Od-petka-dve-nov...d-voznje-i-mapa.html
Poslednja izmena: 29 mar 2016 12:12 od Novajlija.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, kasko, Blavak

Javni gradski i Taxi prevoz 30 mar 2016 14:53 #584

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
::: eKapija - U Novi Sad stiglo pet solo "Ikarbus" autobusa - Nabavka vredna 79,8 miliona dinara :::

www.ekapija.com/website/sr/page/1397533
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Blavak

Javni gradski i Taxi prevoz 19 apr 2016 20:51 #585

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Pozdrav ekipa, nov sam na Forumu ali vas pratim uveliko! ;)

Neki me znaju sa sajta/foruma Autobusi.NET (nick: Sloba) pa ću u svom stilu gledati da obogatim ovu temu. :)

Odmah ću da se zapljunem sa jednom slikom zglobnog Volvo B10MA/Neobus iz 1997. godine koji je rekarosiran 2006. a uslikan je na bulevaru Jovana Dučića. :)
Volvo B10MA/Neobus by Slobodan Kostic, on Flickr
Pozdrav svima :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: solimns, Dukelander, Cookie, limanac, kasko, Pinki, Wiener, romanempire, Blavak, Mikins

Javni gradski i Taxi prevoz 19 apr 2016 21:05 #586

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
dobro došao
odma pitanje za stručnjaka: koliko otprilike ima buseva u gspns i ako se može uporediti sa gradovima u okruženju slične veličine
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: neobuscitta

Javni gradski i Taxi prevoz 19 apr 2016 21:13 #587

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Bolje vas našao! B)

Ne znam po redu vožnje koliko je vozila na radu. To uvek objave kad krene novi red vožnje a nikad ne upamtim, uglavnom je između 210 i 220.

Kako sam izračunao, trebalo bi da je 261 autobus aktivan uz +/- oko pet autobusa, i od toga 65 zglobnih. Najstariji u saobraćaju je #651, zglobni Neobus na šasiji Volvo iz 1990. godine a rekarosiran 2006. dok na leto očekujemo 10 zglobnih Ikarbusa. ;)

Nažalost, ne mogu da poredim sa gradovima u okruženju jer su ovakve informacije prilično nedostupne, ali postoji dosta gradova slične veličine koji imaju tramvaje ili laki metro pa je broj autobusa u tom slučaju manji. :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, limanac, ranko su ns, kasko, Blavak, Light

Javni gradski i Taxi prevoz 19 apr 2016 21:49 #588

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8559
  • Primljenih Zahvalnica: 36802
Dobro došao. :cheers:ranko su ns napisao/la:
odma pitanje za stručnjaka: koliko otprilike ima buseva u gspns i ako se može uporediti sa gradovima u okruženju slične veličine
neobuscitta napisao/la:
Nažalost, ne mogu da poredim sa gradovima u okruženju jer su ovakve informacije prilično nedostupne, ali postoji dosta gradova slične veličine koji imaju tramvaje ili laki metro pa je broj autobusa u tom slučaju manji. :)

U principu bi bilo nezgodno i zaista teško porediti sa gradovima u okruženju, naročito slične veličine. Meni su odmah asocijacije bile Temišvar i Segedin. Oba grada (prvi nešto veći, drugi manji od NS) imaju i trolejebuse i tramvaje uz buseve u javom prevozu. Uz to u Segedinu postoje i dva prevoznika. Tramvaje i trole koriste SZKT, a buseve Tiszavolan.
Mogu pokušati da saznam ove podatke za Košice. Tamo su takođe imali sva tri vida javnog prevoza, ali im je trolejbuski u "mirovanju" već nekih godinu dana i neće biti obnavljan koliko ja znam. Ovih dana su isključili 10 buseva na gas iz saobraćaja, a uskoro bi moglo još 10 da bude isključeno.
Poslednja izmena: 19 apr 2016 22:04 od Blavak.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 20 apr 2016 07:52 #589

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Uglavnom, postoji onaj evropski prosek da za svakih hiljadu građana treba da postoji jedan autobus.

Prema popisu, NS ima 250 hiljada stanovnika što je taman za ovaj vozni park koji postoji. Međutim, JGSP pokriva i druga naselja u okolini grada tako da možemo sigurno reći da, ako toj oblasti teži između 300 i 350 hiljada ljudi, JGSP je u ozbiljnom manjku sa voznim parkom. :)

Kao što sam rekao, a Blavak potvrdio, većina gradova slične veličine kao Novi Sad poseduje tramvajsku mrežu (trolejbuse neću da svrstavam tu, zato što imaju isti kapacitet a razlka je samo u pogonu). Moj stav je da Novom Sadu i nije toliko potreban tramvaj koliko je potrebna ozbiljno razvijena autobuska mreža. Zar nije bolje da imamo autobuse na svakih 3-4 minuta i da se bolje pokriju gradske četvrti nego da opet imamo jedan tramvaj koji će da ide bulevarima na svakih 10 minuta i autobuse koji će, isto, ići na svakih 10 minuta? :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, limanac, kasko, TurboMaximus, Blavak, Light, Eldarion

Javni gradski i Taxi prevoz 20 apr 2016 13:53 #590

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Evo još jedna slika. :)

U prvom planu je Irisbus Crossway 12 LE, kupljen 2011. godine, nakon što je Tirana odustala od izvesne količine vozila. U početku su ovi autobusi saobraćali delom u gradskom a delom u prigradskom prevozu. Neki su čak i vozili za aerodrom u Beogradu. :)
Sa moje tačke gledišta, vrlo pouzdani autobusi sa dosta dobrim komponentama, odlični za Srem. Veoma su udobni i prostrani. :)

A u pozadini tri proizvoda ugašene novosadske fabrike autobusa, o kojoj bih mogao do sutra da pišem...
Irisbus Crossway 12 LE by Slobodan Kostic, on Flickr
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, Pinki, Blavak, Light, Djordje Cvarkov

Javni gradski i Taxi prevoz 22 apr 2016 20:38 #591

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
JGSP “Novi Sad” kupuje još 9 solo autobusa
JGSP “Novi Sad” je danas raspisalo javnu nabavku za kupovinu devet novih solo autobusa sa pogonom na dizel gorivo.


Kako ističe direktor JGSP “Novi Sad”, Milan Stanivuković, preduzeće će za nešto više od godinu dana biti bogatije za ukupno 35 autobusa, a posebno je istakao među njima nabavku deset zglobnih autobusa nakon skoro jedne decenije, čime će se značajno povećati kvalitet i bezbednost javnog prevoza u Novom Sadu. Naglasio je da JGSP posluje pozitivno i profitabilno, kao i da svoje obaveze izmiruje u okviru predviđenih rokova.
Preduzeće podseća da je 1. aprila 2016. godine pušteno u saobraćaj pet od 16 novih niskopodnih solo Ikarbusa, a u okviru ove fabrike se u proizvodnji trenutno nalazi deset zglobnih autobusa. Novi autobusi su niskopodni, klimatizovani i poseduju rampu za ulazak osoba sa invaliditetom.
www.autobusi.net/jgsp-novi-sad-kupuje-jos-9-solo-autobusa/
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Cookie, limanac, kasko, mrnjavi, Blavak

Javni gradski i Taxi prevoz 10 maj 2016 11:19 #592

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Napreduju zglobni Ikarbusi za Novi Sad
Autobusi.NET je proteklog vikenda posetio fabriku autobusa Ikarbus i obišao proizvodnju prvih zglobnih modela IK-218 sa EEV motorom za JGSP „Novi Sad“.


Petočlana delegacija Autobusi.NET, posetila je 7. maja 2016. godine pogone zemunske fabrike autobusa Ikarbus. Iako je bila subota, za Ikarbus je bio radni dan. Goste sa prvog domaćeg sajta i foruma posvećenog autobusima dočekali su generalni direktor Ikarbusa, Aleksandar Vićentić, kao i tehnički direktor Petar Baltić, koji nas je informisao o tome kako teče proizvodnja autobusa.

www.autobusi.net/napreduju-zglobni-ikarbusi-za-novi-sad/
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Cookie, Buck, limanac, mrnjavi, sandman, Pinki, Blavak, Bogdus, Mikins, Light

Javni gradski i Taxi prevoz 12 maj 2016 06:59 #593

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8559
  • Primljenih Zahvalnica: 36802
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 12 maj 2016 08:57 #594

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Kakve su ovo gluposti? Zbog štampanja 250 nalepnica da ljudi zavole gradski autobus? Stvarno bi trebalo da se uvede porez na ove gluposti koje se pišu po portalima, država bi začas vratila javni dug.

Jedan tekst koji sam napisao o autobusima koji kao pogon koriste alternativna goriva. :)
Autobusi na alternativne pogone u Novom Sadu

Ikarbus IK-103CNG

Prvi autobus na alternativne pogone u redovnom saobraćaju, ne samo u Novom Sadu, nego u celoj Srbiji, bio je Ikarbus IK-103CNG. Nakon kupljenih 39 solo i zglobnih srednjepodnih Ikarbusa, kupljen je i jedan na prirodni gas. Iako su dizelaši sa MAN-ovim motorom došli u garažu pred sam kraj 2005. godine, CNG sa Rabinim motorom je sačekao martovski sajam Beotruck 06 pa je, potom, isporučen. Ovaj autobus se u početku dosta vizuelno razlikovao od dizelaša, s obzirom da je nosio nestandardnu kolor šemu, a dugo je i saobraćao sa ispisanim podacima na desnom vetrobranu, koji nisu uklonjeni od sajma u Beogradu. Uz to, jedini je IK-103/IK-201 u Novom Sadu koji ima lepljena stakla.


foto: cone, Autobusi.NET

Infrastruktura uopšte nije bila spremna za prijem ovog autobusa, pa je autobus morao da ide na punjenje u NIS-ovu rafineriju, koja je udaljena desetak kilometara od garaže. Kako bi bio blizu punionice, ovaj autobus je redovno saobraćao na liniji 1. Zbog visine od skoro 3,5 metara, ovaj autobus je i najviši u voznom parku, a ulazak u hale nije dovoljno visok za ovo vozilo. Zbog toga, autobus se nekoliko puta pojavljivao u halama Neobusa, a jednom su vozači u garaži rešili da uteraju autobus u sopstvenu halu pa su malo "ošišali" boce. Autobus je veoma dugo bio van saobraćaja, pa je usput dobio i standardizovanu kolor-šemu JGSP, a iznad vozača je dodata svojevrsna maska da zaštiti boce u slučaju ponovljenog incidenta. Kako su to Francuzi izveli, pogledajte ovde.


foto: sremacns, Autobusi.NET

Solaris Urbino 12 III CNG

Nakon četiri godine neobnavljanja voznog parka, jula 2011. godine, u garažu JGSP je konačno stiglo šest veoma modernih niskopodnih autobusa sa pogonom na CNG. Iako je na oborenom tenderu pobedio Mercedes-Benz sa modelom Citaro CNG, Novosađani se nikad nisu vozili njima, već je, nakon ponovljenog tendera, bilo jasno da će se voziti u Poljacima sa zelenim jazavičarom na prednjoj masci. Poljska fabrika je ovom isporukom ušla na srpsko tržište na mala vrata. Uporedo sa puštanjem Solarisa u rad, puštena je u rad i CNG punionica koja se nalazila u okviru garaže, a koja je u vlasništvu DP "Novi Sad-gas". Novi autobusi su se dopali korisnicima, tako da je napravljen pun pogodak. Inače, ovi autobusi su među prvim autobusima u Novom Sadu koji imaju ugrađen video-nadzor. Motor je iz porodice Iveco Cursor 8 i razvija 290 konjskih snaga, a uparen je sa četvorostepenim Voith automatskim menjačem.


foto: cone, Autobusi.NET

Kapena Urby 65C17 CNG

Zajedno sa Solarisima su, u novosadsku garažu, stigli i minibusi na šasiji Iveco Daily 65C17. Pokazali su se kao veoma korisni za prigradske linije gde je potreban polazak, a mala je popunjenost. Takođe, ovi minibusi su u početku saobraćali na liniji 92 do aerodroma "Nikola Tesla" u Surčinu dok su danas svi u prigradskom saobraćaju. Za ove minibuse je velik problem mali kapacitet rezervoara koji su ispod poda, pa su u početku često ostajali bez goriva. Inače, prednji deo vozila je srednjepodan, dok je na zadnjim vratima niskopodni ulaz koji ima i rampu i mesto za invalide. Iako su prilično neudobni, uglavnom sam čuo pozitivne komentare od putnika, što je dodatno popravilo imidž gradskog prevoza.


foto: neobuscitta

Irisbus Citelis 12M CNG

Da je Novi Sad veran Iveku, kada su u pitanju gasni motori, dokazala je i kupovina sledeće i, do danas, poslednje serije CNG autobusa. Iako nose znak italijanskog proizvođača, Citelisi su napravljeni u češkoj fabrici ovog koncerna. Predstavljeni su u novembru 2012. godine i od tada prevoze Novosađane na gradskim linijama. Zbog karakterističnog eksterijera, ovi autobusi su izuzetno upadljivi u novosadskom prevozu, a enterijer je dosta drugačije organizovan od već viđene konfiguracije niskopodnih autobusa. Ono po čemu je ovaj autobus karakterističan jeste položaj motora, i jedini je niskopodni autobus čiji pogonski prostor ne pravi nikakvu prepreku u unutrašnjosti. Poseduju motor Iveco Cursor 8 sa 290 konjskih snaga i automatski Voith menjač.

foto: neobuscitta

Novosadski autobusi na alternativne pogone u budućnosti?

Pošto je računica takva, da CNG autobus ima puno kraći životni vek, a pritom jedno solo CNG vozilo ima istu cenu kao jedno zglobno dizel vozilo, postalo je jasno da je obnova CNG voznog parka poprilično neisplativa, pa se pribeglo prepravljanju dizel autobusa u dual-fuel autobuse, koji za pogon koriste i dizel i CNG. Prvi autobus koji je prepravljen na ovaj pogon jeste #799, zglobni Neobus na šasiji Volvo B10MA koji je napravljen 2002. a rekarosiran 2014. godine.


foto: neobuscitta (ilustracija)

Nažalost, još uvek niko nije izašao u javnost sa podacima o potrošnji ovih autobusa, za koju se sumnja da je čak i porasla, jer autobusi konstantno idu sa punim i dizel i CNG rezervoarima, a dodatnu težinu predstavljaju i same CNG boce, koje se nalaze u prikolici ispod trećih vrata. Ipak, JGSP je raspisao tender za prepravku još pet zglobnih vozila istog tipa na dual fuel sistem, a zatim, nedavno, za još 72 vozila sa Volvo i MAN motorima. Na oba tendera pobedila je bugarska firma, koja je ugradila ovaj sistem u prototipno vozilo.

Iako je CNG dosta jeftiniji od dizela, njegova potrošnja u vozilu je veća. Na sve to se mora dodati početna cena CNG autobusa, koja je i do 50% veća od dizelaša, a radni vek CNG motora je mnogo kraći od dizel motora.

Moje lično mišljenje je da bi JGSP trebalo da batali prevaziđeni gasni pogon, i da pređe na električni pogon u što kraćoj budućnosti, kako bi opet dokazao koliko je novosadski prevoz ozbiljniji od onog u ostalim gradovima. Nažalost, ovo se verovatno neće ostvariti u skorije vreme.
Poslednja izmena: 12 maj 2016 08:58 od neobuscitta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Cookie, Buck, ranko su ns, kasko, Pinki, TurboMaximus, Blavak, Light, valjan

Javni gradski i Taxi prevoz 12 maj 2016 09:28 #595

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8559
  • Primljenih Zahvalnica: 36802
neobuscitta napisao/la:
Iako je CNG dosta jeftiniji od dizela, njegova potrošnja u vozilu je veća. Na sve to se mora dodati početna cena CNG autobusa, koja je i do 50% veća od dizelaša, a radni vek CNG motora je mnogo kraći od dizel motora.]
Zanima me kolika je potrošnja CNG a kolika nafte u gradskim uslovima? Odnosno poređenje cene po radnom satu ili bolje po pređenom km.
Zanimljivo mi je i koliko je kraći radni vek CNG motora, kao i atesti za uređaje za pogon na ovo gorivo. Ovo je interesantno zbog dužine esploatacije vozila na ovu vrstu pogona. Već sam i spomenuo da su u Košicama nedavno parkirali svoje autobuse na CNG, ako se ne varam zbog problema sa atestima (nisam siguran). Oni imaju TEDOM C12G i kao i mi Solaris Urbino.
Poslednja izmena: 12 maj 2016 09:29 od Blavak.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 12 maj 2016 10:46 #596

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Merena je potrošnja na liniji 9 između Solarisa CNG i Irisbusa na dizel.

Solaris --- 42.3 kg/100km
Irisbus --- 43 l/100km

Dakle, razlike su neznatne i izvinjavam se na dezinformaciji. Međutim, CNG u normalnim uslovima ima gustinu od 0.13 kg/l, dakle zapremina je puno veća. Solaris ima 6 boca od 214 litara, a svaka boca je obložena sa slojem debljine 6 mm od čelika, tako da svaka boca ima najmanje 100 kila. To smanjuje nosivost i kapacitet autobusa.

Drugo, CNG motori ne postoje. Motori u CNG autobusima su benzinski najčešće koji su prilagođeni da rade na gas. U ciklusu sagorevanja su onda znatno više temperature i dovode do kraćeg radnog veka motora i znatno kraćih servisnih intervala. Sami motori na CNG vozilima su propisani na 800 hiljada km.

Prema istraživanju koje sam našao, Solaris u Novom Sadu godišnje uštedi samo 12 hiljada evra pri kilometraži od 80 hiljada kilometara godišnje u odnosu na Irisbus. Cena Solarisa - 253 hiljade evra; cena Irisbusa - 139 hiljada. Dakle, potrebno je oko 10 godina da se CNG autobus isplati, a pri radnom veku od 800 hiljada kilometara i kilometraži od 80 hiljada godišnje, dolazi na egal samo gledajući potrošnju.

A gde je tu kasko osiguranje vozila koje je skuplje ako je vozilo čak 80% skuplje? Gde je obuka osoblja, izgradnja punionice?! :)

Dual fuel koji se planira na 77 autobusa = još veće uništavanje motora. Autobus ide sa punim rezervoarom dizela, i još sa punim rezervoarom za CNG sa 6 boca od čelika debljine 6 mm. Opet nosivost autobusa ide u minus i stvaramo haos.

bili, Autobusi.NET napisao/la:
Treće, dualfuel ne daje ni blizu očekivane rezultate, tj. kada se sve stavi na papir nema uštede, osim ekologije, mada je i ovo upitno. Pretpostavka je da bi na prigradskim linijama bilo neke uštede, dok u gradu ne.

Istraživanje (učestvovali GSP Beograd i JGSP Novi Sad): scindeks-clanci.ceon.rs/data/pdf/1451-20...451-20921502089Z.pdf
Poslednja izmena: 12 maj 2016 10:46 od neobuscitta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, ranko su ns, sandman, Blavak, Light

Javni gradski i Taxi prevoz 27 maj 2016 12:52 #597

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
GSP kupio još četiri autobusa od Ikarbusa

Gradski prevoznik je na poslednjem tenderu za kupovinu autobusa ponovo izabrao Ikarbus kao isporučioca.



U ovom slučaju kupuju se četiri solo autobusa na dizel po ceni od 70 miliona dinara, bez uračunatog PDV-a.

Tender je završen pre nekoliko dana i Ikarbus je bio jedini ponuđač. Autobusi su istog tipa kao i one koje je GSP nabavio u proteklih godinu i po dana, i očekuje se da ovi u drugoj polovini godine počnu da saobraćaju Novim Sadom.

Inače, GSP još nije završio drugi tender za kupovinu pet solo autobusa na dizel putem finansijskog lizinga. Tender je raspisan zbog produženja roka za dostavljanje ponuda. Za kupovinu ovih pet autobusa, Grad je ranije odobrio da GSP ode u lizing od oko 100 miliona dinara.

Podsetimo da će u GSP uskoro, prema ugovoru početkom juna, stići 10 zglobnih autobusa iz Ikarbusa koji su kupljeni za 2,5 miliona evra. Dodajmo još da je 1. aprila u saobraćaj pušteno poslednjih pet od 16 novih solo autobusa. U toku je i gasifikacija 72 autobusa čime će se postići znatne uštede u troškovima.

www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/136396/G...usa-od-Ikarbusa.html
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Blavak, Light, neobuscitta

Javni gradski i Taxi prevoz 27 maj 2016 20:06 #598

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8559
  • Primljenih Zahvalnica: 36802
Takmičenje vozača autobusa u spretnosti
Vozač GSP "Novi Sad" Borislav Đuranović odneo je pobedu na tradicionalnom takmičenju u poznavanju saobraćajnih propisa i veštini upravljanja autobusom, koje je održano u GSP "Novi Sad".

Osim vozača gradskog saobraćajnog preduzeća, na takmičenju su učestvovali i vozači "Feniks GiZ", "Laste", "Subotica transa" i "Arive" iz Požarevca.

Takmičari su, nakon popunjavanja testa o propisima u saobraćaju, na poligonu morali da u što kraćem vremenu pređu prepreke vožnje autobusa slalom u rikverc, da delom autobusa dodirnu loptu na stalku a da je ne sruše, da parkiraju u rikverc, te da zadnje točkove postave na obeležena mesta.

Izvršni direktor GSP "Novi Sad" Nikola Jokić rekao je da ovo takmičenje ima za cilj da pokaže građanima da se nalaze u sigurnim rukama kada se voze gradskim prevozom.

"Godišnje prevezemo 15 miliona kilometara, dnevno prevezemo 300.000 putnika, i sve to vreme nam je bezbednost na prvom mestu. Zahvaljujući ovakvim vežbama imamo dobre rezultate kada je u pitanju smanjenje saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju naša vozila. Ipak, nedovoljna saobraćajna kultura učesnika u saobraćaju je i dalje najveća pretnja za bezbednost", poručio je Jokić.

Vozač GSP "Novi Sad" Milan Jovanović objasnio je da je izbegavanje prepreka i vožnja u rikverc lakša nego biti vozač autobusa u gradskom prevozu.

"Teško je biti vozač, jer je teško izdržati sav taj pritisak. Mi nismo samo vozači, nego vodimo računa o putnicima, bezbednosti u saobraćaju, drugim učesnicima. Sa druge strane i uslovi u kojima radimo su problematični, jer je tu dosta buke i prašine. Prepušteni smo sami sebi, kada imamo problem mi ga rešavamo sami, tek kasnije sve to prijavljujemo, to je problem. Napadi na vozače su učestali, skoro svaki mesec neko od nas bude napadnut", istakao je Jovanović.

Za trojicu najuspešnijih vozača Udruženje vozača "5. oktobar" je obezbedilo novčane naknade, dok su od sponzora dobili vaučere za putno osiguranje.

Autor: 021.rs

© 021 Novi Sad 1999-2016. Sva prava zadržana.

www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/136411/F...sa-u-spretnosti.html
Poslednja izmena: 27 maj 2016 20:09 od Blavak.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Javni gradski i Taxi prevoz 02 jun 2016 12:40 #599

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Dragana za volanom plavog autobusa

Iako je u zapadnoj Evropi odnos broja žena i muškaraca za volanom velikih autobusa gotovo izjednačen, žene su u srpskom javnom prevozu u velikoj manjini.
Za vreme prezentacije pet novih niskopodnih Ikarbusa za JGSP “Novi Sad” u aprilu, u centru grada, osim lepih promoterki obučenih u majice i kačkete sa zaštitnim znakom novosadskog gradskog preduzeća, ispred jednog od autobusa našla se i Dragana Čenić, jedna od sedam žena vozača u JGSP “Novi Sad”.

Resto i video reportaža na www.autobusi.net/video-dragana-za-volanom-plavog-autobusa/ :)
Poslednja izmena: 02 jun 2016 12:42 od neobuscitta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Pinki, Blavak

Javni gradski i Taxi prevoz 07 jul 2016 12:01 #600

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
VIDEO: Kako izgleda sklapanje autobusa namenjenih Novosađanima

Gradski prevoznik je pre nekoliko dana konačno završio javnu nabavku za kupovinu pet solo autobusa na lizig i isporučilac će biti Ikarbus, saznaje 021.rs.



Vrednost lizinga je 96,8 miliona dinara, bez PDV-a, a davalac lizinga je "Intesa leasing" iz Beograda.

Ovih pet autobusa se kupuju tek sada jer je javna nabavka bila produžena zbog izmena u konkursnoj dokumentaciji. Autobusi bi na gradskim ulicama trebalo da se nađu tokom jeseni.

Kupovinom ovih autobusa, GSP nastavlja obnovu voznog parka, jer je početkom maja završen tender za kupovinu četiri solo autobusa, takođe od Ikarbusa, po ceni od 70 miliona dinara bez PDV-a.

U Novi Sad bi inače narednih dana trebalo da počnu da pristižu i prvi od 10 zglobnih autobusa iz Ikarbusa koje je GSP kupio za oko 2,5 miliona evra.

Inače, portal autobusi.net je tokom obilaska fabrike Ikarbus pre nekoliko dana zabeležio sklapanje zglobnih autobusa koji će doći narednih dana u Novi Sad.




Podsetimo da je Novi Sad u proteklih godinu dana dobio 16 novih solo autobusa koji sada već uveliko prevoze građane.

www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/139450/V...h-Novosadjanima.html
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Cookie, limanac, Novajlija, Blavak, Light, neobuscitta
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru