Austrijska kompanija i novosadska "Inobačka" će graditi četiri garaže u Novom Sadu
Jedna austrijska kompanija i novosadska građevinska firma "Inobačka" dobile su u koncesiju od 43 godine posao gradnje četiri garaže u Novom Sadu.
NOVI SAD 01.06.2020. | 13:30 > 14:17
Gradonačelnik Miloš Vučević je ovo potvrdio za 021.rs navodeći da će ostali detalji kao što su ime austrijske firme, vrednost koncesije i drugo biti poznati na sednici Skupštine grada 8. juna, kada se bude usvajao predlog odluke o sklapanju koncesije. Vučević je dodao i da je ovo važno pitanje koje nije moglo da čeka da prođu izbori.
"Mislim da je to toliko bitno pitanje da stvarno ne možemo da gledamo da li jesu ili nisu izbori, kao ni da li je to na tri ili 15 dana do izbora. Mi smo koncesionim pozivom obavezani da damo odgovor na ponudu kako ne bismo napravili štetu ponuđaču jer su ponuđene bankarske garancije", naveo je Vučević.
Dodajmo da su ova neimenovana austrijska kompanija i "Inobačka" bili jedini ponuđači na javnom pozivu, mada je ranije iz vrha Grada bilo najava da su zainteresovani i Kinezi. Zbog tih neimenovanih kineskih koncesionara pomeren je i prvobitno rok koji je bio 23. marta jer, kako je tada naveo gradonačelnik, zainteresovani ulagači nisu bili u mogućnosti da prikupe dokumentaciju zbog pandemije virusa korona.
Koncesionar će dobiti posao gradnje i održavanja podzemnih garaža u Ulici Modene, na uglu Uspenske i Šafarikove, kod zgrade Banovine i na Trgu republike.
Koncesija funkcioniše tako što zainteresovana i izabrana firma u celosti finansira sve faze ovog projekta, a garaže dobija na 40 godina, odnosno najviše 43 godine. Razlika od tri godine odnosi se na period koji će izabrana firma imati da izgradi sve četiri garaže, a snosiće i sav rizik u vezi sa komercijalnim korišćenjem garaža. Grad, u slučaju koncesije, ne snosi nikakav rizik i ne daje garancije izabranoj firmi da će uspeti da ostvari poslovni uspeh. U ovim uslovima je Grad sklopio i javno-privatno partnerstvo za državne apoteke. Više o slučaju pročitajte OVDE.
Novosadska vlast je ranije planirala da u koncesiju da 12 garaža, ali su odustali od osam lokacija, između ostalog jer su se stanovnici Novog naselja i Satelita usprotivili tome da privatnik izgradi garaže u dvorišu zgrada u kojima žive i onda im naplaćuje parkiranje.
Kažimo da se novosadska opozicija usprotivila davanju garaža u koncesiju i svojevremeno su predstavnici Demokratske stranke, Srpske radikalne stranke i Dosta je bilo rekli da su protiv ove ideje jer, između ostalog, Novi Sad ima suficit od šest milijardi dinara u budžetu, što je, po njima, više nego dovoljno da Grad sam sagradi veliki broj garaža.
Autor: Žarko Bogosavljević -
Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/244893/A...ze-u-Novom-Sadu.html