Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 28 nov 2010 19:07 #1

  • Nicisy1
  • Nicisy1's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 750
  • Primljenih Zahvalnica: 2947
Nekadašnji Žeželjev most bio je građen od 1957. do 1961. godine i
u to vreme je po mnogo čemu bio rekorder. Bio je to drumsko-železnički
most dužine 446 metara, širine 21,50 metara, u svoje vreme drugi po
veličini u svetu, a prvi u Evropi ove vrste.

Nakon što bude izgrađen, novi most će postati deo glavnog evropskog
železničkog koridora, pošto Turska završi izgradnju podzemnog tunela
na Bosforu.

Čelik umesto betona

Novi most biće građen prema projektu italijanske kuće „Italfer",
dugačak 470 metara, a širok 25 metara. Imaće dva železnička koloseka,
dve trake za drumski saobraćaj, kao i po dve biciklističke i šetačke staze.

Projektanti su predvideli čeličnu konstrukciju umesto betonske,
a izgledom će podsećati na rešenje inženjera Branka Žeželja, koji
je projektovao stari most izgrađen 1961. godine, s tom razlikom što
će lukovi biti nakošeni ka unutra.

Stari most


Novi most
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 28 nov 2010 20:22 #2

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Svidja mi se novi buduci most jer lici na stari po dizajnu a i nadam se da iako gosn Zezelj nema nikakve veze sa novim mostom da ce se most opet-i dalje zvati Zezeljev most.
Jedva cekam da pocne gradnja! :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: AeroDron

Novi Žeželjev most 28 nov 2010 22:26 #3

  • DEJAN
  • DEJAN's Avatar
Stvarno lep most, nadamo se još bar dva mosta uskoro
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 02 dec 2010 03:17 #4

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
Obnova građevinskog simbola Novog Sada
Žeželjev most kao nekad
M. Laketić | 01. 12. 2010. - 14:14h | Komentara: 0

Gradnja novog mosta na Dunavu, na mestu na kojem je do 1999. godine stajao popularni Žeželjev most, sve je izvesnija. Novac za izgradnju je obezbeđen kreditima, a obnova nekadašnjeg i budućeg simbola Novog Sada biće, kako se planira, okončana do kraja 2012.



Vizuelno, novi Žeželjev most će praktično biti replika starog, izgrađenog 1961. godine. Razlika je jedino u tome što će po dva elegantna luka na njegovim obodima, umesto od betona, kako je bilo na starom, sada biti od čelika i što će, pod vrlo blagim uglom, biti nagnuti jedan prema drugom.



Pored železničkih šina i kolovoznih traka za drumski saobraćaj, novi most će na ukupnoj širini od 25 metara imati i pešačko- biciklističke staze. Po njegovom završetku privremeni drumsko-železnički most, izgrađen u neporednoj blizini 2000. godine, biće uklonjen.


Idejni projekat novog Žeželjevog mosta uradilo je Preduzeće za inženjering italijanskih železnica „Italfer“.


Stari Žeželjev most nazvan po svom projektantu Milanu Žeželju NATO bombarderi dokrajčili su 25. aprila 1999. godine. Prethodno su ga gađali i pogađali danima, jedva uspevši da ga najzad i sruše. Njegovi betonski lukovi često su služili kao staza za egzibicioniste u automobilima ili na motociklima. Preko mosta su išli međunarodna pruga ka Subotici i tranzitni put.


Novi most će biti dug 470 metara i, kao i njegov prethodnik na kojeg će neobično da liči, služiće i za železnički i za drumski saobraćaj.


Tender za gradnju mosta bio je otvoren do 3. novembra. Ponuđači na osnovu tenderskih uslova moraju da obezbede garanciju od milion evra i garanciju za dobro izvršenje posla od 10 odsto od iznosa ugovora.


Narednih nedelja tim povodom treba da budu održani sastanci predstavnika Evropske komisije, Ministarstva za infrastrukturu, vojvođanskog Fonda za kapitalna ulaganja i grada Novog Sada.


- Realno je da postupak izbora obično traje nekoliko meseci, pa je realno da to bude urađeno do kraja godine. Rok za gradnju je dve godine - kaže za naš list Janko Kovljanić iz „Železnica Srbije“, koje bi tokom gradnje trebalo da zastupaju investitora, Vladu Srbije.


Ova izgradnja čija važnost je izuzetno velika pre svega za železnički koridor 10, koštaće oko 60 miliona evra.
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 02 dec 2010 04:48 #5

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421
jedva cekam :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 02 dec 2010 05:01 #6

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421
evo animacija od mene :)

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 02 dec 2010 13:51 #7

  • Goxy
  • Goxy's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Nikad ne raspravljaj sa frizerom o politici.
  • Poruka: 219
  • Primljenih Zahvalnica: 47
nixivoje_ns napisao/la:
evo animacija od mene :)


Bravo majstore, super izgleda, svaka cast..
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 02 dec 2010 18:38 #8

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421
Most nisam ja radio nego Velja29 :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 02 dec 2010 18:46 #9

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
...kaže za naš list Janko Kovljanić iz „Železnica Srbije“, koje bi tokom gradnje trebalo da zastupaju investitora, Vladu Srbije.

Kakva laz!! Most finansira EU vlada Vojvodine i grad Novi Sad!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 02 dec 2010 20:28 #10

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Aj' da ti ukratko objasnim:
Finansijer i Investitor nisu isto.
Npr. u obnovi pozorišta, investitor je SNP, a finansijer pokrajinski fond :)
Recimo da je investitor primarni korisnik.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 02 dec 2010 20:29 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 02 dec 2010 23:33 #11

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Pa koliko ja znam investirati znaci uloziti tj finansirati. To je jedno te isto.
E sad sto mozda ovde u recniku nema adekvatnih reci za odredjene izraze to je vec nesto drugo.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 03 dec 2010 01:00 #12

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Tako sam i ja mislio do pre godinu dana.
U praksi to su dve različite stvari. Investitor je onaj za koga se radi, a finansijer onaj koji plaća.
Prihvatiš to i nema više zabune. Ovo ne govorim napamet...
U dogradnjama škola, škole su investitori, finansijer je Ministarstvo Prosvete. Škola se pravi za zaposlene i đake i njihove potrebe. Škola nema svoj novac da bi bila finansijer.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 04 dec 2010 03:07 #13

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 04 dec 2010 13:43 #14

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Most barem ovako graficki izgleda extra!!! Jedva cekam da pocne gradnja ,secam se kad su onaj vizuelno moderni moralno superiorni gradili sa uzivanjem sam gledao ,jer mene fascinira mostogradnja,tu ne sme da bude greske ni milimetar.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 04 dec 2010 14:10 #15

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
Drago mi je što će most vizuelno predstavljati posvetu starom mostu. Dobro je što će biti dva koloseka (i tako je u nekoj, ko zna koliko bliskoj ili dalekoj budućnosti planirana dvokolosečna pruga iz Mađarske do Beograda). Voleo bih ipak, da je širi i da ima sa svake strane po dve kolovozne trake, mislim da će u dogledno vreme biti potrebne da bi podmirile i lokalni gradski saobraćaj + magistralni (ipak je ovaj most prvenstveno namenjen magistralnom drumskom saobraćaju iz Srema ka Bačkoj i obrnuto). Sad, tehnologija gradnje je u međuvremenu napredovala pa ćemo umesto betonskog dobiti metalnu konstrukciju. Ništa loše u tome, neki od najlepših mostova su metalni (Golden Gate), jedino se nadam da ćemo organizovati redovno održavanje, jer metalni mostovi zahtevaju redovnu zaštitu od korozije i popravke i pri tom režimu su maltene večni. Golden Gate se boji tako da je na svakih 4-5 godina svaki deo mosta iznova zaštićen, kod nas bi to moralo ređe jer nemamo okeansku posolicu, ali ipak treba imati neki plan održavanja i striktno ga se držati. Da ne bude kao sa Gazelom u Beogradu, niko je ne održava godinama, pa onda mora rekonstrukcija skupa kao gradnja mosta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 04 dec 2010 20:18 #16

  • Goxy
  • Goxy's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Nikad ne raspravljaj sa frizerom o politici.
  • Poruka: 219
  • Primljenih Zahvalnica: 47
mukyz napisao/la:
Extra slika...
Brate odakle ti ova slika??? Wikileaks?
Poslednja izmena: 04 dec 2010 20:19 od Goxy.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 04 dec 2010 21:06 #17

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
novosti.rs su je svojevremeno objavili uz neki clanak vezan za most pa sam ja stavio ovde, ali to je jedina koju sam nasao :(
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 25 dec 2010 21:29 #18

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
Hajdin: Novi Žeželjev most biće impozantan

Novi Žeželjev most, čija izgradnja treba da počne sledeće godine, imaće dvokolosečnu prugu i po dve trake za drumski saobraćaj, izjavio je predsednik Srpske akademije nauka i umetnosti (SANU) Nikola Hajdin.
On je rekao da je taj most veoma značajan za saobraćajnu infrastrukturu, podsetivši da je stari most, koji je srušen za vreme NATO bombardovanja 1999. godine, imao samo jedan kolosek za železnicu na putu od Beograda do Subotice. Novi most će, prema njegovim rečima, biti veći, a imaće dva luka i po svom izgledu u potpunosti će podsećati na stari.
Hajdin, koji je u našoj zemlji ali i širom sveta priznat kao vrstan konstruktor mostova, kazao je da će novi Žeželjev most imati impozantne raspone i da će glavni luk biti dugačak više od 200 metara. Predsednik SANU je rekao da će novi Žeželjev most obezbediti siguran prelaz vozova preko Dunava, dodajući da radovi na njegovoj izgradnji neće biti ništa složeniji od izgradnje drugih mostova, na primer mosta preko Dunava kod Beške ili Mosta Slobode u Novom Sadu.
Tenderski postupak za izgradnju novog Žeželjevog mosta je, kažu u Ministarstvu za infrastrukturu, u završnoj fazi za projekat izgradnje tog objekta, a ukupna investicija je vredna 60 miliona evra.
Projekat starog mosta je uradio naš poznati građevinski inženjer Branko Žeželj, koji se zbog izraženih sumnji u bezbednost mosta prilikom probe, tokom prelaska najtežeg teretnog voza, ispod mosta vozio čamcem da bi svima pokazao kako veruje u svoje delo.

Izvor:Radio 021
NSBuild
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 26 dec 2010 00:44 #19

  • mukyz
  • mukyz's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • the grand master
  • Poruka: 1269
  • Primljenih Zahvalnica: 632
Zezeljev most.... KONACNO RENDERI















Most je projektovan prema Projektnom zadatku Železnica Srbije, Urbanističkim uslovima Novog Sada i tehničkim uslovima raznih institucija.Most je železničko-drumski (2 koloseka + 2 drumske trake + 2 pešačko-biciklističke staze). Sistem mosta je luk sa zategom, (luk je zahtevan Urbanističkim uslovima). Materijal glavnog nosećeg sistema je čelik klase S355. Kolovozna konstrukcija je spregnuta beton-čelik, klase betona C40/50. Most se nalazi na lokaciji starog mosta ("Žeželjevog mosta"), srušenog u vazdušnim napadima 1999. Od stare konstrukcije koristi se jedino temeljna stopa centralnog stuba i jedan oporac na desnoj obali kao temeljna stopa. Most je nova konstrukcija, potpuno različita od stare po svim karakteristikama. Most je najveći lučni železnički most u Srbiji, most sa najvećim stalnim i saobraćajnim opterećenjima u Srbiji; prvi most uopšte u Srbiji projektovan po evropskim normama.

Rukovodilac Projekta:
Prof. Mario Paolo Petrangeli.
Odgovorni projektant konstrukcije mosta:
Aleksandar Bojović, dipl.ing.građ.
Projektanti, svi dipl.ing.građ:
Dejan Srejić, Slobodan Jaćović, Uroš Kostić, Kristijan Koložvari.
Odgovorni projektant stubova i temelja:
Vukan Njagulj, dipl.ing.građ.

Osnovne karakteristike:
rasponi: 27+177(+3)+219+48 m
visina lukova: 34,0 i 42,0 m
širina mosta između spoljnih ivica: 31,600 m
osni razmak zatega: 23,500 m

Količine materijala za konstrukciju mosta:
čelik nosećih konstrukcija: 11800 t
kablovi vešaljki: 160 t
čelik sekundarnih konstrukcija: 550 t
beton kolovozne ploče: 2800 m3
NSBuild
Poslednja izmena: 26 dec 2010 00:50 od mukyz.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac

Novi Žeželjev most 26 dec 2010 00:51 #20

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Wow, odlično izgledaju.
Samo, ja sam mislio da će biti 4 kolovozne trake.
Neka, i ovo ako naprave biće super.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru