Zezeljev most.... KONACNO RENDERI
Most je projektovan prema Projektnom zadatku Železnica Srbije, Urbanističkim uslovima Novog Sada i tehničkim uslovima raznih institucija.Most je železničko-drumski (2 koloseka + 2 drumske trake + 2 pešačko-biciklističke staze). Sistem mosta je luk sa zategom, (luk je zahtevan Urbanističkim uslovima). Materijal glavnog nosećeg sistema je čelik klase S355. Kolovozna konstrukcija je spregnuta beton-čelik, klase betona C40/50. Most se nalazi na lokaciji starog mosta ("Žeželjevog mosta"), srušenog u vazdušnim napadima 1999. Od stare konstrukcije koristi se jedino temeljna stopa centralnog stuba i jedan oporac na desnoj obali kao temeljna stopa. Most je nova konstrukcija, potpuno različita od stare po svim karakteristikama. Most je najveći lučni železnički most u Srbiji, most sa najvećim stalnim i saobraćajnim opterećenjima u Srbiji; prvi most uopšte u Srbiji projektovan po evropskim normama.
Rukovodilac Projekta:
Prof. Mario Paolo Petrangeli.
Odgovorni projektant konstrukcije mosta:
Aleksandar Bojović, dipl.ing.građ.
Projektanti, svi dipl.ing.građ:
Dejan Srejić, Slobodan Jaćović, Uroš Kostić, Kristijan Koložvari.
Odgovorni projektant stubova i temelja:
Vukan Njagulj, dipl.ing.građ.
Osnovne karakteristike:
rasponi: 27+177(+3)+219+48 m
visina lukova: 34,0 i 42,0 m
širina mosta između spoljnih ivica: 31,600 m
osni razmak zatega: 23,500 m
Količine materijala za konstrukciju mosta:
čelik nosećih konstrukcija: 11800 t
kablovi vešaljki: 160 t
čelik sekundarnih konstrukcija: 550 t
beton kolovozne ploče: 2800 m3