"Dobrim delom i zbog neprecizne uloge Mosta slobode, pred četvrtim prelazom postavlja se dvojni zadatak, biti i tranzitni, ali biti i gradski most. Dve funkcije je moguće uskladiti jedino ako se zdanje pažljivo osmisli i još pažljivije izgradi.
Potrebno je osmisliti svaki detalj, možda čak u projekat ubaciti i dodatno prilagođavanje Mosta slobode lokalnom saobraćaju, kao što je svojevremeno i predlagao naš proslavljeni arhitekta, profesor Ranko Radović.
Svima koji godinama odlaze na Novo naselje i Telep ili dalje ka Veterniku, kraj oko Ranžirne stanice ili "Subotičke pruge" dugo je izgledao kao tipična periferija, uočljivo različita od centralnih gradskih zona. Međutim, poslednjih godina Novi sad se naglo proširio, najviše baš u ovom smeru, tuda prolazi i Bulevar Evrope.
Sada se ceo kvart doima kao "srce grada", pa bi bilo logično da tranzitni saobraćaj zaobilazi i ovaj reon. Uostalom, profesor arhitekture Reba je još pre desetak godina u sagledavanju urbanističkog Novog Sada prostor zaokružen bulevarima cara Lazara, Evrope i patrijarha Pavla, te ulicama cara Dušana, Ive Andrića i Heroja Pinkija video kao "budući alternativan centar grada".
Otuda se sve češće mogu čuti i predlozi da bi lokaciju četvrtog novosadskog mosta preko Dunava trebalo za kilometar, dva pomeriti ka zapadu."
www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/246299/T...omislis-na-most.html