Detalji projekta četvrtog mosta u Novom Sadu - Dužina 2,4 km, širina 31 m, sa obe strane biciklističke i pešačke staze
Za budući četvrti novosadski most, čiji je zvaničan nazov Most sa obilaznicom oko Novog Sada,
završen je generalni projekat, a do kraja godine trebalo bi
da bude izrađen plan generalne regulacije. Generalnim projektom predviđena je tačna trasa, mesta priključaka na most, kao i generalno viđenje konstrukcije mosta. Izgradnja bi, prema rečima direktora JP Urbanizam Dušana Miladinovića, mogla da krene u narednih nekoliko godina, a procenjena vrednost je oko 15 milijardi dinara.
Most će
iznad vode biti širok 31 metar i
imaće 2+2 trake sa razdelnim ostrvom, a sa obe strane
biciklističke i pešačke staze, širine po dva metra.
- Zvaničan naziv mosta je Most sa obilaznicom oko Novog Sada,
a projekovana dužina 2,4 kilometra. Most se pruža od Bulevara Evrope, od Ulice Braće Grulović, većim delom je na kopnenom delu. Premošćuje jedan postojeći i još tri planirana kružna toka. Dakle,
pored postojećeg kružnog toka na Bulevaru Evrope, planiraju se još
na Heroja Pinkija, 1.300 kapalara i jedan manji na Ribarskom ostrvu. Sa sremske strane most počinje na raskrsnici od Sremske Kamenice ka Beočinu i tu će se praviti još jedan kružni tok - kaže Miladinović za eKapiju.
Most će spadati u kategoriju državnog puta jer povezuje važne koridore - auto-put E-75 i uključuje se u budući Fruškogorski koridor, odakle se povezuje na auto-put E-70.
- Most je od izuzetne važnosti za Novi Sad, pogotovo na prostoru između Mosta slobode, odnosno Bulevara oslobođenja i Bulevara Evrope, jer tu dolazi do kritičnih momenata i svakodnevnih gužvi. Ovaj most će rasteretiti Most slobode - kaže Miladinović.
Ističe da tačan datum početka gradnje nije moguće reći u ovom trenutku.
- Ja se nadam da ćemo moći da krenemo za koju godinu. Za izradu idejnog projekta treba sigurno godinu dana, pa onda može da bude raspisan tender za izvođača, koji bi radio projekat za izvođenje. Moje lično mišljenje je da bi takav projekat trebalo da radi sam izvođač, pre svega zbog tehnoloških postupaka koje projektant ne može da predvidi - navodi.
Prema njegovim rečima, za sada nije preciziran način finansiranja.
- Bilo je reči da će to biti zajednički projekat Grada, Pokrajine i Republike - rekao je Miladinović.
www.ekapija.com/news/2902047/detalji-pro...zina-24-km-sirina-31