Stižemo u Cirih gde smo bili smešteni, i odmah upada u oči koliko je sve sređeno i funkcioniše, kao da je ceo grad ustvari centar grada. Inače je vrlo blizak NS po veličini i populaciji ali naravno tu prestaju sva poređenja. I taj aspekt funkcionalnosti koji je imperativ je nešto toliko fantastično da ni najveći cinik ne može da se pozove na onu "dosadu" niti "bezličnost", jer 10min na tim ulicama promeni perspektivu i poimanje kako urbani život može da izgleda. Kako javni prevoz može da ide, koliko uredno sve treba da bude, i koliko takav sistem svima olakšava i nagrađuje. U tom aspektu ni ne čudi baš potpuno što je ovo jedno od zatvorenijih društava koje ovo sve ljubomorno čuva. Takođe, treba sagledati da im je i mentalitet oduvek bio pomalo izolovan prirodom stvari, ljudi su bili tako raštrkani po planinama i seocima, udaljeni od okolnih uticaja i mešanja vekovima...
Nego, da počnem sa slikama pa ću usput još komentarisati čega se setim.
Kroz grad teče reka Limat, koja se uliva u Ciriško jezero. Grad je nasađen na tom mestu i kao potkovica obuhvata deo jezera, a pri ušću sa obe obale su centralni delovi, videće se najbolje sa slika posle sa vidikovca.
Nekako najcentralnija tačka grada kako god da se krene i stigne, ispotavilo se da je železnička stanica, od nje ka jezeru je ravno Bahnhof strasse, glavna pešačka ulica.
Ovo je ruta prvog dana obilaska da bude jasnije
Sama zgrada Ž. Stanice ima 4-5 nivoa, podzemni tržni centar, i skoro je renovirana.
Kažu da je svaka treća osoba na ulici tu milioner, nanizani su im svi svetski brendovi visoke mode, (uz hvala bogu Zaru i HM za nas sa jeftinijim mestima), a kako se odmiče ka jezeru kreću sve ekskluzivnije radnj, zlatare, satovi, berza, banke. Ljudi su izuzetno doterani, a sam grad i amtosfera odišu nekom dostojanstvenošću. Ništa nije da bode oči, nema one bečke ili peštanske raskoši, zgrade ne skreću pažnju i mahom su P+4, ali jasno je da je ovde tolika lova i da je sve veoma potkovano i pedigrirano.
Spuštamo se niz Banhof ulicu do jezera…
Pri kraju ulice krece najveća koncentracija banaka, iza je kvart sa berzom, a niz ulice okolo parkirani samo Rollsevi, Astoni, Bentliji… Za tu ekipu su i sve one radnje satova, u izlotima cene pišu do nekih 15000e, na skupljim modelima ni nema dalje
Iznenađujuće za takvu količinu kapitala na sve strane, nema nikakvog vidnog obezbeđenja i patrola, ali sam siguran da bi se istog sekunda stvorili i konjica i helikopteri i specijalci i sredili bilo šta da ima potrebe