Poštovanje svima, dosta dugo pratim rad foruma, a kada sam vido ovu temu odlučio sam da napravim account i želeo bih da vam iznesem svoj predlog.
Polazim uvek od toga šta imamo u gradu, i kako bi grad prošao sa što manje ulaganja.
Moj predlog je da se kao u Budimpešti lokalne pruge oko grada iskoriste za prevoz putnika (HEV u Budimpešti), jer sam mišljenja da je metro jednostavno ne isplativ i još uvek nepotreban Novom Sadu. Moje neko razmišljanje ide u pravcu da bi za sam početak to trebale biti tri linije kao što se vidi na karti, i to crvena, zelena i plava. Infrastruktura (koliko toliko) svuda postoji.
Železnička stanica u Novom Sadu bi uz mala ulaganja, a to su produžetak pothodnika i izgradnja još dva perona, mogla biti čvorište za ovaj način prevoza, isto tako bi se jedan deo saobraćaja mogao odvijati i sa Novog Naselja, gde se u dogledno vreme ne nazire vađenje železničkog postrojenja, do kog lično verujem nikada i neće doći.
Crvena linija bi povezivala Zmajevo sa Sremskim Karlovcima. Ova linija je najbolja što se tiče opremljenosti jer je elektrifikovana i dosta razvijena, te je i sada dosta ljudi koristi za prevoz i već sutra bi mogla biti puštena u promet. Na njoj bi mogle biti urađene stanice Sremski Karlovci I i II, Petrovaradin I i II, Novi Sad, Kisač I, II i III, Stepanovićevo I i II sa završetkom u Zmajevu.
Plava linija bi povezivala Futog sa Budisavom, gde je infrastruktura u relativno dobrom stanju, ali pruga nije elektrifikovana , a samim tim bi se za vuču morali koristiti mašine koji kao pogonsko gorivo koriste naftu i zato je smatram nešto teže ostvarivom. Na njoj bi bile stanice Futog I, II i III , Veternik I i II, Sajlovo I, opet bi se koristila veza sa stanicom Novi Sad, odakle bi se nastavljalo u Pravcu Budisave sa stajalištem kod Neoplante na Klisi, Rimskim Šančevima, Pejićevim Salašima-Nemanovcima, Kaćom I, II i III, do Budisave I i II.
Zelena linija bi povezivala Novi Sad sa Gospođincima. Nažalost ovde je infrastruktura u dosta lošijem stanju od prethodne dve ali je ipak ima i u upotrebi je pruga na deonici do Žablja. Kao i kod Plave linije,na ovoj deonici nema električnih instalacija. Polasci bi bili sa Novog Naselja i glavne Stanice podjednako s tim što bi se stajalište ili stanica na Naselju bolje opremili GSP infrastrukturom. Stajališta na ovoj liniji bi bila Novi Sad, Neoplanta, Rimski Šančevi, Institut za Poljoprivredu na Rimskim Šančevima, Bački Jarak I i II, Temerin I i II, i Gospođinci I i II.
Sve linije koje bi po redu vožnje kretale i završavale se na Novom Naselju imala bi stajališta, Naselje I i II,i Stara Detelinara.
Problem kod ove ideje je taj što bi se GSP-u oduzeo oko 25%-30% putnika, te nije isplativa za grad. Isto tako veliki je problem i ne-elektrifikovana pruga, čija bi elektrifikacija bila više-milionska investicija za grad, a korišćenje naftnih derivata nije nikakav posao jer već imamo autobuse.
Ovo su samo početne linije, kasnije bi one mogle biti produžene: plava od Odžaka do Titela, crvena od Vrbasa do Inđije ( veza sa BeoVozom).Uz određene naknadne investicije i privođenje nameni nekih relacija na kojima postoji ili je postojala infrastruktura zelena linija bi mogla biti produžena do Bečeja, a u ceo sistem bi se mogla i morala uključiti i pruga do Beočina.
Svi predlozi,sugestije i zamerke učesnika foruma, a vezane za NSVoz su dobrodošle
, a ja se unapred izvinjavam ukoliko je mapa malo lošija, ipak je rađena u Paintu
Toliko od mene