Cetvrti ce biti gotovo u sledeca dva meseac a peti, na temeljima onog u vodi ce tek poceti da se gradi. Izgradnja ce trajati oko 6 meseci, a jos nije poznato kada ce tacno krenuti. Montiranje konstrukcije moguce do kraja godine sa pustanjem u promet u Junu 2014.
novosti.rs
Gotova tri stuba Žeželjevog mosta
Đ. VUKMIROVIĆ | 26. januar 2013. 13:40 | Komentara: 0
Zahvaljujući relativno blagoj zimi, na novom Žeželjevom mostu radnici užurbano rade. Do kraja godine moguć završetak svih pet stubova
TRI od ukupno pet stubova novog Žeželjevog mosta praktično su završena. Uporedo s tim teku i pripreme za izlivanje preostala dva, odnosno montaža čeličnih lukova, vizuelno gotovo identičnih sa onim betonskim koji su, gotovo četiri decenije, bili jedan od najprepoznatljivijih simbola Novog Sada.
Ovako bi, u najkraćem, izgledao presek onoga što je, od aprila prošle godine kad su radovi praktično počeli, do danas, urađeno na jednom od svakako najvažnijih infrastrukturnih objekata, ne samo za Novi Sad.
- Reč je o dva obalna stuba na sremskoj i jednom na bačkoj obali - precizira Srećko Ugrica, u ime „Železnica Srbije“, direktor projekta gradnje mosta. - Izliven je i temelj i za drugi obalni stub na bačkoj strani. U sve do sada urađeno ugradili smo oko 5.700 kubnih metara betona.
Drugi obalni stub na bačkoj obali će, nastavlja sagovornik „Novosti“, biti završen već u februaru. Za preostali peti, koji će nići u samoj reci i za koji će biti korišćeni temelji onog koji je, od gradnje 1961. do rušenja u NATO agresiji 1999, nosio i stari most, biće potrebno bar još pola godine.
KAŠNjENjE IZVESNO
PREMA ugovoru sklopljenom sa „Azvijem“, rok za završetak mosta je kraj ove godine, ali on, sasvim sigurno, neće biti ispoštovan, pošto se, zbog nedoumica oko glavnog projekta, u startu kasnilo čak osam meseci. Most, inače, treba da košta 45,3 miliona evra, a sufinansiraju ga EU (26,2 miliona), AP Vojvodina (12,7 miliona) i grad Novi Sad (6,3 miliona evra).
- Ispostavilo se da je temelj rečnog stuba zatrpan ostacima srušenog starog mosta i još je neizvesno da li će oni biti uklonjeni miniranjem, ili ne neki drugi način - kaže Ugrica.
Od dva čelična luka koliko će ih most imati, jedan će biti dug 180 i visok 34, a drugi 220 i 47 metara. Elementi za oba prave se u italijanskom gradu L,Akvili. Tu je, naime, sedište firme „Tadei“, zajedno sa španskom „Horta kosladom“, delom konzorcijuma „Azvi“, koji je gradnju novog „Žeželja“ dobio na međunarodnom tenderu. U Novi Sad ti elementi kontinuirano stižu u ukupno 300 kamiona, a montaža kraćeg, na sremskoj obali, uveliko je u toku.
- Istovremeno, na bačkoj strani se uređuje plato za montažu dužeg luka koja bi uskoro takođe trebalo da počne - dodaje Ugrica.
- Oba će, kad budu gotova, sa reke biti „lansirana“ na stubove mosta. Mada to sa sigurnošću ne može da se tvrdi, ipak se nadamo da će sve to biti urađeno pre kraja ove godine, da bi do leta 2014. bili završeni i svi drugi radovi i most konačno otvoren za železnički i drumski saobraćaj.
PRAVA GRDOSIJA
NOVI „Žeželj“ biće dug 474, a širok 31 metar. Pored dva železnička koloseka, imaće i dve kolovozne staze za drumski saobraćaj, kao i dve pešačke staze. U njegove lukove biće ugrađeno blizu 11.000 tona čelika, a u stubove oko 9.000 kubnih metara betona i blizu 3.000 tona čelične armature.