Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Re:Novi Žeželjev most 27 mar 2018 18:38 #3641

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3435
  • Primljenih Zahvalnica: 9193
Vide se yt klipovi preko tt-a!
Živela uprava!

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
"Stari svijet umire, novi se bori da se rodi. Ovo je vrijeme monstruma."
Antonio Gramši
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Zex021, kuburicsrdjan

Re:Novi Žeželjev most 27 mar 2018 19:04 #3642

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
+1
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: AeroDron, kuburicsrdjan

Novi Žeželjev most 27 mar 2018 20:08 #3643

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
Sremska strana slike od danas


Dosad nisam primećivao zaštitnu ogradu - izgleda mi kao bela žičana mreža








Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, limanac, kasko, mrnjavi, TurboMaximus, Brane, Zex021, sasar, Inzenjer, Blavak, Posmatrac, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan, DL, vlajcho93, kuburicsrdjan i ovaj član ima 1 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 28 mar 2018 16:34 #3644

  • lionking
  • lionking's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 32
  • Primljenih Zahvalnica: 254
evo malo da odmenim AeroDron-a , testirao sam novu igracku na oficircu pa da prosledim fotke :)





Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, solimns, Dukelander, Cookie, limanac, ranko su ns, kasko, cipacar, sergio-m, mrnjavi, chepa, Duja, TurboMaximus, das ivon, Zex021, sasar, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Posmatrac i ovaj član ima 12 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 28 mar 2018 17:01 #3645

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3926
  • Primljenih Zahvalnica: 9199
Au brate ova 2. fotka ti je jako dobra, kao da je slikano 70ih. Lepo je ispalo
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mlata, lionking, zeljolaki

Novi Žeželjev most 28 mar 2018 17:05 #3646

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Koji je uredjaj u pitanju?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 28 mar 2018 18:20 #3647

  • lionking
  • lionking's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 32
  • Primljenih Zahvalnica: 254
@otis Hvala, ta je za "licnu upotrebu" sredjivana, a ove 2 su sirove okacene ovde na forum

@kasko mavic pro
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 29 mar 2018 01:24 #3648

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-03-28; Aktuelno; jedan odgovor; opet o kablovima.


Aktuelno

Bio je i taj famozni 26. mart, dan posete visokih zvanica.
Pozvan sam i ja u taj prvi voz, ali kao da nisam! Neću dalje komentarisati, osim da sam bio sa velikom grupom radnika i inženjera iza leđa mnogobrojnih novinara, van opsega kamera. Nisam se odvezao na ručak u Petrovaradin, ostao sam sa kolegama oko priprema probnog opterećenja.

Pojava Lionkinga sa snimcima iz vazduha je veliki doprinos Forumu. Uz fantastične snimke Aerodrona, izgleda da dobijamo još jedne fantastične snimke! Opet kreativni i vredni građani, a ne grad Novi Sad. Gradovi u svetu od ovakvih događaja i objekata prave veliku reklamu, i za grad, i za svoju privredu. Umesto toga 26. smo opet čuli za nekog budućeg „Franca Jozefa“, a ni reč o mostu na kome smo bili i zbog koga je i napravljen ceo skup!

Ne mogu da se otmem utisku da je Novi Sad neverovatno pasivan oko ovog mosta i to ne samo danas, već od početka ovog poduhvata, još od prvog idejnog projekta 2007. Tada je recimo po prvom Projektnom zadatku most imao samo jedan kolosek i dve drumske trake. Posle izgradnje drugog koloseka, ona preostala drumska traka ostala bi samo za hitnu pomoć i vatrogasce! Neverovatna glupost!
Ostalo bi tako da Državna reviziona komisija u saradnji sa mnom nije promenila Projektni zadatak u današnji sadržaj 2+2. Sećam se da je gospođa Dušanka Sremački, ondašnji pokrajinski sekretar za građevinu, mnogo pomogla i inače obavila veliki posao oko početka izgradnje mosta.

No vratimo se aktuelnim temama završetka izgradnje.

Ukratko, najnovija dešavanja:
- Hidroizolacija na drumskom delu se izvodi maksimalno efikasno. Tihi i skromni radnici Antikora obavljaju u tišini veliki posao. Danas je, u celodnevnom radu, do mraka i bez pauze i bez ručka čak, kompletno završena hidroizolacija drumskog kolovoza na većem luku i susednom prilaznom mostu.
- Tucanički zastor je pred samim završetkom. Sutra sleduju poslednji milimetri do projektovane nivelete pruge. Firma RŽD radi krajnje profesionalno i tačno.
- Maske na revizionim stazama se uveliko montiraju. Radi firma Belmont.
- Izgleda, kako sam čuo, da će i asfalt da se uradi pre probnog opterećenja. Ovo je bez sumnje takođe dobra vest sa tehničke tačke gledišta.

Same maske su od perforiranog čelika, debljine 3 mm. Veličine otvora su takve da propuštaju svetlo, ali ne i ptice.
Ptice svojim „radom“ pogubno deluju na zaštitu od korozije, a naročito na konstrukcije od prednapregnutog betona, gde ozbiljno oštećuju kablove za prednaprezanje i dovode u pitanje i sam opstanak tih konstrukcija.
Maske su zaštićene od korozije dvostrukom zaštitom: slojem toplo nanešenog cinka i plastifikacijom. Završna boja je kao konstrukcija mosta – signalno bela (RAL 9003).

Sada odgovor na jedno davno postavljeno pitanje.

Pitanje Brane #3560:
“Zanima me šta se dešava sa projektom mosta nakon njegove izgradnje? Da li se čuva u državnom arhivu ili arhivu nekog univerziteta ili je možda vlasništvo izvođača?”

Odgovor:
Projekat mosta je na nekoliko mesta i to u papirnom i elektronskom obliku i to kod: investitora (Železnice Srbje), finansijera (Delegacija EU, AP Vojvodina, grad Novi Sad), Inženjera (DB International i Egis), naravno i kod Izvođača i projektanta.
Izvođač je takođe u obavezi i da ostavi Projekat izvedenog stanja, sa svim izmenama tokom gradnje.


Zanimljivosti

Monitoring kablova vešaljki
Verovatno ste se pitali kako izgleda monitoring (praćenje rada) kablova.
Priložena slika to ilustruje. Prikazani su dijagrami aksijalnih sila četiri vešaljke, tokom 24 sata 23. marta. Skok sila u kablovima vešaljki, i to mnogo više desne (nizvodne) strane, desio se između 11.28 i 11.40 sati, upravo u vreme parkiranja RŽD-ove kompozicije sa tucanikom. Senzori unutar kablova su trenutno reagovali i zabeležili promenu.

Stari most (Žeželjev most)

Oko starog mosta dve interesantne stvari takođe.

Stari most se u medijima, (ne i u stručnoj literaturi), predstavlja kao veliko dostignuće u konstrukcijama od prednapregnutog betona. Stari most je bio, međutim, 95% najmanje, od armiranog betona, samo oko 5% od prednapregnutog betona! Na priloženoj slici se vide vrste materijala konstrukcije.
Ovo navodim ne zbog starog mosta, on ništa nije izgubio od svoje vrednosti, nego zbog površnosti medija. Valjda im zvuči mnogo „jače“ ako kažu prednapregnuti beton nego „običan“ armirani beton! Razlog više da sve napisano u medijima treba proveriti.

Druga zanimljivost je, koliko su nosile vešaljke starog mosta, a koliko novog?
Stari most: vešaljka = 14 kablova x 6 žica Ø7 mm/1 kabl = 84 žice Ø7 mm; čelik fu = 1550,0 N/mm2;
Novi most: vešaljka = 55 strukova x 7 žica Ø7 mm/1 struk = 385 žica Ø7 mm; čelik fu = 1860,0 N/mm2;
Novi most/Stari most = (385/84) x (1860/1550) = 5,50.

Pošto su vešaljke novog mosta kose potrebno je uvesti redukciju preko vertikalne komponente sile, onda je:
Novi most/Stari most = 5,50 x sin 60o = 4,76
tj. nosivost jedne vešaljke novog mosta je 4,76 puta veća od nosivosti starog mosta!
Ovo je primer kako oko laika vara.
Prečnik obloge vešaljki starog mosta je 700 mm, novog samo 200 mm, pa je valjda logično da je ono što je šire – naravno jače. Ovde to nije tačno!
„Tajna“ je u vrsti obloge kablova: na starom mostu – betonska cev, na novom mostu cev od polietilena visoke gustine.

Objašnjenje ogromne razlike u nosivosti vešaljki novog i starog mosta je:
- 5 puta veće opterećenje stalnim teretima novog mosta;
- 2,5 puta veće saobraćajno opterećenje novog mosta;
- maksimalno olakšana betonska kolovozna konstrukcija starog mosta, sa dimenzijama preseka elemenata manjim od minimalnih po sadašnjim evropskim standardima.



Nasaviće se …






Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, limanac, ranko su ns, kasko, TurboMaximus, Dunavski, Brane, das ivon, Zex021, sasar, Blavak, Bogdus, Posmatrac, Mikins, Light, valjan, Eldarion, AeroDron i ovaj član ima 7 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 29 mar 2018 11:42 #3649

  • zarns
  • zarns's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 112
  • Primljenih Zahvalnica: 62
Pitanje za inzinjera, ovi su najavili da krecu vozovi 5-6-7 april (pise po medijima) , pa me zanima kad ce biti probno opterećenje ?

Inace, na fb strani Pruge i vozovi Vojvodine ..stavili fotku probe Zezeljevog mosta.

www.facebook.com/prugeivozovivojvodine/p...9028/?type=3&theater
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer, Bogdus

Re:Novi Žeželjev most 29 mar 2018 12:38 #3650

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Čini mi se kao državna tajna, kada će biti test opterećenja mosta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Marc

Re:Novi Žeželjev most 29 mar 2018 13:07 #3651

  • Gradjanin
  • Gradjanin's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 17
  • Primljenih Zahvalnica: 35
Test opterecenja ce biti 1. i 2. Aprila :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, SZPDNEVEN, sasar, Blavak, Bogdus, Djordje Cvarkov, mdinic

Re:Novi Žeželjev most 29 mar 2018 13:13 #3652

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Hvala i dobrodosao!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Novi Žeželjev most 29 mar 2018 13:18 #3653

  • Gradjanin
  • Gradjanin's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 17
  • Primljenih Zahvalnica: 35
Hvala, bolje vas nasao!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Novi Žeželjev most 29 mar 2018 13:30 #3654

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
E sad ovo moze i da bude fora sa prvim aprilom :-D

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 29 mar 2018 14:04 #3655

  • Dalmatinac
  • Dalmatinac's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 133
  • Primljenih Zahvalnica: 194
Ne nego ce test proci ko od sale :D
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 29 mar 2018 14:42 #3656

  • Marc
  • Marc's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 298
  • Primljenih Zahvalnica: 289
Nije logicno da se uradi test opterecenja bez da se optereti i drumski sektor. Ili ja to ne znam da su trake gotove?
Atomsko Sklonište - Čedna gradska lica
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Re:Novi Žeželjev most 29 mar 2018 16:27 #3657

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Betonjerke prolaze i sad mostom, pa je očigledno moguće. Inženjer je gore objavio da će se ovih dana asfaltirati.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 30 mar 2018 01:08 #3658

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-03-30; Aktuelno o radovima i probnom opterećenju.


Pitanja

Pitanje Zarns #3654:
Pitanje za inzinjera, ovi su najavili da krecu vozovi 5-6-7 april (pise po medijima) , pa me zanima kad ce biti probno opterećenje ?”

Pitanje Marc #3661:
Nije logicno da se uradi test opterecenja bez da se optereti i drumski sektor. Ili ja to ne znam da su trake gotove?”

Odgovor

Probno opterećenje mosta može odmah da počne, sve je spremno, bez obzira što na drumskom kolovozu nema asfalta. Kamioni mogu slobodno da se kreću po hidroizolaciji i ne oštećuju je.

Namera je, međutim, Investitora i Izvođača da iskoristi lepo vreme i za asfaltiranje i to ne samo mosta, nego i po 20 m pre i posle mosta, koliko spada u Ugovor o izgradnji mosta.
Ja lično se sa takvim stavom apsolutno slažem. Probno opterećenje može da se uradi po bilo kakvom vremenu, hidroizolacija i asfaltiranje – ne, ne rade se po kiši.

Plan je, koliko sam čuo sledeći: Zaključno sa ponedeljkom treba da se asfaltira most i delovi prilaznih puteva 2 x 20 m. Utorak i sreda su planirani za probno opterećenje.
Ovakav raspored može da poremeti jedino vreme, odnosno kiša, ali ne više od jednog dana verovatno.
Juče, 29. marta, nije padala kiša ali je bila visoka vlažnost, a ni vetra nije bilo. To je značajno usporilo sušenje prethodnog sloja hidroizolacije na drumskom delu kolovoza. Reč je o maloj preostaloj površini koja će danas biti dovršena.

Posle probnog opterećenja treba oko 2-3 dana (i to grozničavog rada) da se pregledaju rezultati mnogobrojnih merenja sila, napona, ugiba, rotacija, oscilacija, ubrzanja vertikalnih i horizontalnih, da se pouzdano zaključi da je sve u redu i da se na osnovu toga napravi Privremeni izveštaj o probnom opterećenju mosta. Ovaj Privremeni izveštaj omogućava praktično puštanje mosta u saobraćaj.

Veliki i odgovoran posao za strašno kratko vreme! Ja ću takođe biti na probnom opterećenju, pratiti njegovo odvijanje i registrovana merenja na raznim uređajima. Posle probnog opterećenja ću i pomoći kolegama oko pregleda svih rezultata raznih merenja.

Neću, dakle, biti u čamcu ispod mosta, što bi svakako bila poslednja stvar koju bi svaki iole odgovoran inženjer radio u ovoj situaciji.

Kad provedete toliko vremena na projektovanju i gradnji jednog velikog i tehnički vrlo složenog objekta, pratite svaki njegov odgovor na sve situacije i opterećenja koja mu se dešavaju. Takvo je bilo lansiranje, takvo je probno opterećenje!. Da li je sve po proračunu, želite odmah da saznate i iz prvih neobrađenih podataka. Već sam pisao 11. februara da će se na mostu naći ukupno oko 6700 tona vagona i kamiona!
Na većem lučnom mostu treba da se naveze oko 3200 tona! Poređenja radi, na starom mostu, na većem lučnom mostu, našla se ukupno 741 tona vagona i kamiona.
U takvoj situaciji vozikati se čamcem i pozivati novinare da vas slikaju je, po mom mišljenju krajnje neodgovorno i neprihvatljivo! (Ovde da se zaustavim i ne izreknem mnogo teže kvalifikacije!)

(Uzgred, uopšte ne verujem da se pokojni kolega Žeželj vozikao čamcem ispod mosta za vreme probnog opterećenja, pre je to jedna od mnogobrojnih novinarskih izmišljotina ili urbanih legendi.)

Najzad i mali izbor fotosa sa mosta od 29. marta. Autor je, naravno, neumorna gospođa Anita Dimoski, direktor projekta iz Železnica Srbije.
Vide se radovi na završetku hidroizolacije, montaža maski na revizionim stazama i priprema podloge prilaznih puteva.










Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Cookie, Buck, limanac, kasko, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, das ivon, Zex021, sasar, Blavak, Bogdus, Posmatrac, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion i ovaj član ima 9 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 30 mar 2018 01:13 #3659

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, kabacum, Dukelander, Cookie, Buck, ranko su ns, kasko, mrnjavi, TurboMaximus, Brane, das ivon, Zex021, sasar, Blavak, Bogdus, Posmatrac, Billy, Mikins, Light, Djordje Cvarkov i ovaj član ima 14 ostalih zahvalnica

Re:Novi Žeželjev most 30 mar 2018 09:24 #3660

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Nastavak rada na prilazima


Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, kasko, Duja, TurboMaximus, Brane, das ivon, sasar, Inzenjer, Blavak, Posmatrac, Light, Djordje Cvarkov, valjan, mdinic, AeroDron, MVBG1, DL, kuburicsrdjan, Kajpers_belt i ovaj član ima 2 ostalih zahvalnica
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru