Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-03-31; Početak asfaltiranja.
Večeras odgovori na kratka pitanja u međuvremenu i najnovije novosti.
Pitanje:
Vosa #3673:
“Da li ce se pesacki i biciklisticki saobracaj pustati sa zeleznickim ili kasnije sa drumskim?”
Odgovor:
Za pešački saobraćaj moraju da budu ispunjena dva uslova:
- da most mora da bude potpuno završen u zoni kretanja pešaka; takođe, radovi koji se još odvijaju na mostu da ne ugrožavaju pešake i obrnuto;
- da se na prilazima mostu obezbede uslovi za siguran pešački saobraćaj, makar i privremeni.
Što se mosta tiče, potrebno je:
- da pešačke staze dobiju sloj zaštite od korozije i hidroizolaciju;
- da se montiraju sve maske na ogradama;
- da nema nikakvih radova u zoni pešačkih staza.
Sve nabrojano može brzo da se završi, recimo za 7-10 dana, ali to zavisi od plana završnih radova sa kojim I nisam baš upoznat.
U pogledu prilaznih saobraćajnica, zaista ništa ne znam o njima.
Lično mislim, i to je i moj predlog gradu i izvođaču, da se pusti 1 dan za pešake, u strogo kontrolisanim uslovima. Naravno, kad sve što je rečeno za most bude završeno.
Na taj način bi građani stekli prvi i neposrednu utisak o mostu, a 1 dan “gubitka” ne bi iole ozbiljnije ugrozio rokove izvođača.
Pitanje:
Aerodron #3676:
“Još kad bi nam Inžinjer rekao tačno vreme kad će biti preopterećenje na mostu !”
Odgovor:
Definitivno, u utorak i sredu.
Same faze opterećivanja nisu brza operacija. Potrebno je vreme za manevar vagona i kamiona, iz jednog položaja u drugi, što traži izvesno vreme. Značajno vreme je potrebnio i za geodetsko snimanje, koje mora da bude visoko precizno, reda veličine tačnosti 1 mm!
Očitavanja na instrumentima koji beleže napone konstrukcije, sile u kablovima i oscilacije su trenutna, beleže se na diskovima i praktično ne zahtevaju nikakvo ekstra-vreme.
Inače, čestitam Aerodron na sjajnoj seriji vazdušnih snimaka, sa “narandžastom fazom” kolovoza.
Čestitam isto tako na stotinama pohvala iz celog sveta na You tube-u za vanserijske video-radove. Treba naglasiti da nema ni jedne jedine negativne kritike!
Tu je i naš most dobio mnoge pohvale!
Aktuelno:
Asfaltiranje mosta se radi sutra, od ranog jutra. Plan je da se završi do uveče.
Današnji dan (1. april) je bio kišan i potpuno je onemogućavao asfaltiranje.
Asfaltiranje radi firma Baumeister, (bivši Srem put). Kako sam čuo asfaltiranje vodi kolega izuzetno kvalifikovan i iskusan (više od 40 godina prakse), nažalost ovog momenta ne znam njegovo ime.
Tim na asfaltiranju (oko 30 ljudi) je uigran i iskusan takođe.
U nastavku je 5 fotografija koje ilustruju početak asfaltiranja 31. marta i to po 20 m prilaza na obe obale.
Nastaviće se ...
P.S.
Neposredno pre publikovanja ovog posta, pojavio se i fantastičan snimak Lionkinga. Hvala i bravo!