Pozdrav vredni narode!
Hteo bih da ukratko prokomentarišem širinu Mosta i njegovih elemenata. Verujem da će i Inženjer da da još komentara kad bude mogao.
Širina svih elemenata se određuje prema propisima. Kako sam razumeo iz prethodnih Inženjerovih postova, projektovano je pomoću nekoliko propisa uz to da je za svaki deo proračuna uziman najstroži. Bilo je i komentara o tome da je trebalo staviti još jedan kolosek, još dve drumske trake, itd. Zašto je baš ovako, a ne nekako drugačije isto proizilazi iz nekih propisa kojih inženjeri MORAJU da se pridržavaju.
Što se tiče statike pešačkih staza: sa povećanjem dužine konzole pešačke staze, statički uticaj (moment savijanja) raste na kvadrat. To znači da bi osim same povećane gazeće površine, trebalo povećati i nosače, pa pomnoženo sa brojem nosača... Zaključak je da se dobija masa čelika koja bi mogla da se iskoristi za neku drugu građevinu: poveću pijacu, manji most ili dr.
Kao primer optimizacije širine mosta se mogu navesti mostovi na autoputevima. Možemo da primetimo da se na mostovima zaustavna traka izostavlja, jer se pretpostavlja da i nije baš na tom mestu potrebna. Slično je i ovde: ukoliko se baš i nekad desi gužva na Mostu, neće biti smak sveta. Uostalom, tokom svih ovih godina nemate na tom mestu nijednu stazu, a uskoro ćete imati dve!
Prelazio sam preko MD mosta dok je još i železnica išla preko njega. Mogu da zamislim kako je vama koji svakodnevno to činite. Međutim, uskoro ćete moći da prelazite nesmetano, kakvi god da su prilazni putevi. Što se tiče nadvožnjaka i njegovog profila, moći će da se prelazi u oba smera nesmetano ako je širina puta najmanje 5,5 m. Proširivanje nadvožnjaka nije jednostavno, i mislim da je jednostavnije postojeći srušiti i napraviti novi. Verovatno će se to i desiti, ali tek kad bude pušten u rad i drugi kolosek.
I za kraj: Za mene kao inženjera, Most je ODLIČAN. Bolji od ovog u Srbiji ne postoji. Moram da priznam da mi jedino malo "bode oči" visina samog sanduka luka, što je čisto estetsko pitanje (lepota je relativna stvar). Ali opet, tako je moralo da bude iz nekih razloga (prolaz kroz luk, krutost luka). Sve ostalo je urađeno krajnje profesionalno. Kad bi sve u Srbiji funkcionisalo barem upola dobro kao gradnja ovog mosta (uzevši o obzir i sva kašnjenja), gde bi nam kraj bio...
Ovim postom ne želim nikoga da prozivam (izvinjavam se ako se neko tako oseća). Samo hoću da ukažem da na sve treba pozitivnije da gledamo. Uvek i u svakom poslu mogu da se nađu greške.