Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 27 sep 2018 06:11 #4781

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, kasko, cipacar, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, das ivon, Zex021, sasar, Inzenjer, Blavak, Light, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, kuburicsrdjan, Savke, Teki, slobasum i ovaj član ima 2 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 27 sep 2018 09:58 #4782

  • Ambasador
  • Ambasador's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 206
  • Primljenih Zahvalnica: 469
Očigledno da je stepenište sfušereno i da će se brzo okruniti.
Otis.Driftwood.Ressurected napisao/la:
Samo za trenutak da se odmaknem od aktuelne teme, pogledajte kvalitet stepenika, ovo je katastrofa. Za par godina sve ce da se izmrvi
Poslednja izmena: 27 sep 2018 10:00 od Ambasador.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 28 sep 2018 05:44 #4783

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
Radi se kružni tok





Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Cookie, kasko, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Zex021, sasar, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, DL, lala021ns, kuburicsrdjan, Savke i ovaj član ima 2 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 29 sep 2018 10:28 #4784

  • davor28
  • davor28's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 5
Nema veze, izbetonirace nanovo :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 29 sep 2018 18:50 #4785

  • tetris
  • tetris's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 305
  • Primljenih Zahvalnica: 817
Jedan video sa mosta :)
Testirao kamericu.
"chesty" nosač za kamericu na grudima.
GOPRO HERO5 SESSION
1080p60fps
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Cookie, limanac, sasar, Inzenjer, Blavak, Light, valjan, AeroDron, Savke, Ambasador

Novi Žeželjev most 29 sep 2018 22:20 #4786

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-09-29. Pogibija radnika.


Jučerašnja pogibija radnika na našem Mostu je velika tragedija, pre svega za porodicu nesrećnog čoveka. Sam sam bio oko 7 godina na gradilištima i u fabrikama čeličnih konstrukcija i vrlo dobro znam koliko mogu da budu opasna ta mesta.

Svaka nesreća, na gradilištu ili bilo gde, je nesrećni sticaj mnogih okolnosti. Nikako ne treba komentarisati neki događaj, pogotovo ako se ne znaju činjenice. Upravo je takav slučaj ovde. Vesti u medijima su nepotpune. U mnogim komentarima se poseže za „argumentima“ kojima ovde apsolutno nije mesto: meša se politika i samo građenje Mosta. I jedno i drugo nema veze sa tragičnim događajem.

Ostavimo službenim organima da objektivno i detaljno prouče sve okolnosti i onda nas sve izveste šta se zaista desilo. Nažalost, to neće izmeniti osnovnu činjenicu – ugašen je život jednog mladog čoveka i zauvek unesrećena jedna porodica.

Jedno je ipak dobro u ovoj medijskoj pažnji. Fokusira se pažnja na same radnike, njihovu bezbednost i uopšte teške uslove života i rada. To je i jedan od razloga što stalno insistiram na pominjanju u medijima učesnika gradnje Mosta, (do sad nažalost bez iole većeg uspeha). Nadajmo se da će ova nesreća doprineti i opšem poboljšanju uslova života i rada radnika, a i bar verbalnom priznanju rezultatima njihovog evidentno uspešnog rada na izgradnji ovog Mosta.


Najzad, mora se reći da montiranje vodovodnog cevovoda nema nikakve veze sa odvijanjem saobraćaja na Mostu. Postavljanje instalacija na Mostu je tehnički nezavisan posao i zavisi od mnogo faktora koji nemaju veze sa gradnjom Mosta.
Na uzvodnoj strani recimo tek predstoji montaža cevovoda za otpadnu vodu. Cevovod za otpadnu vodu je stvar vođenja i prečišćavanja otpadnih voda Novog Sada uopšte, pa je zato predmet mnogo šireg sagledavanja nego što je to samo vođenje cevovoda preko Mosta. Montaža tog cevovoda, verovatno u naredne dve godine, takođe nema nikakvog uticaja na odvijanje saobraćaja na Mostu.

Uz ovaj post je i slika 00 – snimak sa mesta nesreće iz medija i snimak sa drugog kraja mosta i istovetnog posla (spuštanja vodovodne cevi sa mosta do povezivanja sa podzemnim delom instalacije), koji nema nikakve veze sa nesrećom, ali donekle pomaže u razumevanju situacije pri nesreći.

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, miki_NS, kasko, cipacar, mrnjavi, Duja, Zex021, sasar, Blavak, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, DL, Savke, slobasum, Ambasador

Novi Žeželjev most 29 sep 2018 22:24 #4787

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-09-29. O pešačkim i revizionim stazama.


U komentarima na našem Forumu povodom nesreće piše i:

kuburicsrdjan #4781:
Kako je moguće da čovek propadne kroz ogradu, kako piše RTS, pitam se da li su bezbedne uopšte te ograde i dole revizione i gore pored pešačkih?“

kuburicsrdjan #4783:
Pa ja opet pitam da li to znači da kad padnem sa bicikla i udarim glavom u tu rešetku odoh u Dunav jer tih par šrafova ne mogu da nose težinu odraslog čoveka?“

Povodom ovih pitanja/dilema našeg Kuburicsrdjana očigledno su potrebna dodatna objašnjenja oko pešačkih i revizionih staza.

Više puta sam istakao na ovom Forumu da u projektu ovog Mosta nije bilo nikakvih improvizacija. Sve, baš sve, pa i pešačke i revizione staze, su projektovane prema standardima, bolje rečeno – mnoštvu standarda.
Objašnjenja će biti ilustrovana slikama 01 do 04.
U objašnjenjima koja slede su i odgovori na gore postavljena pitanja.

Konstruktivno rešenje

Pešačka i reviziona staza date su slikom 01.

Noseća konstrukcija pešačke staze je harmonizovana sa konstrukcijom zatege. Čini je konzolni roštilj poprečnih i podužnih nosača – ortotropna ploča. Dimenzije su određene prema zahtevanoj čistoj širini pešačke staze (2,50 m) i potrebnim širinama za smeštaj ograda. Dimenzije konstrukcije, (kolovoznog lima, poprečnih nosača i podužnih rebara), su mimimalno moguće.

Revizione staze u eksploataciji su potpuno zatvorene, kao tunel, obezbeđujući 100% sigurnost službenom osoblju u kretanju i radu, kao i siguran transport materijala i alata. Osima toga onemogućen je ulaz ptica, a i u slučaju procurivanja cevovoda ne postoji mogućnost izlivanja vode u konstrukciju mosta.
Ceo prostor unutar revizionih staza dovoljno je osvetljen prirodnim svetlom i zaštićen od vetra.

Nosivost staza

Pešačke staze su proračunate na pešačku navalu od 500 kg/m2.
Nosivost konstrukcije pešačkih staza je, međutim, mnogo veća. To se pokazalo dragocenim tokom montaže Mosta: bitno je povećana nosivost zatega što je bilo vitalno važno prilikom lansiranja, a i bilo je moguće kretanje manjih auto-dizalica na pešačkim stazama. Sa gledišta nosivosti, bez problema je moguće kretanje svih putničkih vozila, recimo vozila Hitne pomoći. (Ponavljam, samo sa gledišta nosivosti!)

Dozvoljena nosivost rešetkastih gazišta revizionih staza (slika 02) je 500 kg/m2.
(Poređenja radi, javne garaže za putnička vozila se projektuju za 250 kg/m2, a podeljeno opterećenje glavnih traka drumskih mostova do skora se uzimalo sa 500 kg/m2!)
Ovako velika nosivost je predviđena zbog nesmetanog transporta teških delova cevovoda i/ili alata. Rešetkasta gazišta su horizontalno nepomerljiva, što je omogućeno stegama sa zavrtnjima, po 4 na svakom elementu gazišta, sllika 02.
Očigledno je da je nemoguće bilo kakvo „propadanje“ kroz rešetkasta gazišta. Nemoguće je i bilo kakvo pomeranje, osim namerne demontaže.
Širina rešetkastih gazišta je inače 2,40 m.

Ograde

Ograde pešačke i revizione staze su jedan konstruktivni sistem. Čine ih, (slike 02, 03 i 04): stubići, rukohvati, kolenici, nogobrani, ramovi sa maskama. Ograde su potpuno montažno-demontažne zahvaljujući vezama sa zavrtnjima.Zavrtnji su prednapregnuti (HV, klase 8.8), ne zbog nosivosti na trenje, nego zbog osiguranja od odvrtanja. Takođe je nemoguće odvrnuti ih običnim ključevima za zavrtnje.
Maske (perforirani 3 mm limovi) su u ramovima od L-profila. Nemoguće je bilo kakvo ispadanje kroz njih, ne samo na pritiske iznutra (sa staza), nego i od spolja, zahvaljujući vezama sa zavrtnjima stubići ograde/ramovi maski, (slika 04).
Osim toga, maske su i zaštita od vetra, zaštita od upada ptica, a i poboljšavaju poprečnu aerodinamičnost konstrukcije Mosta.

Nosivost na horizontalna opterećenja je vrlo velika:
- rukohvati i stubići pešačke staze projektovani su na horizontalno opterećenje od 300 kg/m, slika 04, što odgovara pritiscima u ekstremnim situacijama pešačke navale; (primera radi, ograde svih naših mostova su dimenzionisane na horizontalno opterećenje od 100 kg/m);
- rukohvati revizione staze projektovani su na horizontalno opterećenje od 100 kg/m, što je više od minimalno potrebnih 80 kg/m.
Stvarne nosivosti elemenata ograda su za još veća opterećenja.

Reč-dve o nosivosti zavrtnjeva:
Uzećemo kao primer zavrtnje za vezu stubića ograde (slika 02, slika 03), zavrtnje HV M16-8.8, najopterećenije od svih veza ograde. Ima ih 6 u vezi.
Nosivost jednog zavrtnja je, (dozvoljeno opterećenje kao neprednapregnutog zavrtnja, po dopuštenim naponima):
- na smicanje (poprečno na zavrtanj): 5100 kg/1 zavrtanj;
- zatezanje: 2000 kg/1 zavrtanj.
Prema tome, na samo 1 zavrtanj M16-8.8 može da se okači jedan teži putnički auto, ili 2 lakša!

Za sve pomenuto postoji odgovarajući standard (EN ...). Da sam ih navodio bilo bi ih više od 20!

Osvrt na nesreću
Posle svega opisanog možemo da se vratimo na sliku 00.
Očigledno je da je nesrećni radnik pao kroz jednu od dve moguće rupe:
- ili kroz otvor u ogradi, otvoren kao tzv. revizioni otvor – za unošenje/iznošenje materijala i alata; (videli smo, svi elementi ograde su montažno/demontažni i mogu se demontirati);
- ili kroz otvor u podu, tako što je demontirano jedno ili više rešetkastih gazišta, (što nije vidljivo na slici iz medija).
Otvaranje oba moguća otvora je moguće jedino namerno - ili na odgovarajući način – alatom, ili krajnje nasilno!


Zaključak
Prema tome, Kuburicsrdjane i svi forumaši, bez i najmanje brige prilikom prelaska Mosta!
Ne daj Bože bilo kakav pad, sa bicikla ili bez!
(Znam odlično kako to izgleda, sam sam bio decenijama biciklista.)
Obavezna oprema i to ovim redosledom: kaciga, rukavice (izuzetno korisne prilikom padova, čuvaju dlanove), naočare (zaštita od insekata i prašine).



Nastaviće se ...








Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, Buck, miki_NS, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Dunavski, Brane, Zex021, sasar, Blavak, Bogdus, Mikins, Light, Djordje Cvarkov i ovaj član ima 14 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 30 sep 2018 10:44 #4788

  • Ambasador
  • Ambasador's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 206
  • Primljenih Zahvalnica: 469
Što više činjenica a manje nagađanja i paušalnih ocena daje kvalitet ovom forumu.
Inženjer nam daje primer
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Boda Tajson, Dunavski

Novi Žeželjev most 03 okt 2018 21:14 #4789

  • zeljolaki
  • zeljolaki's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 127
  • Primljenih Zahvalnica: 231
Prošlo je mesec dana od otvaranja mosta,molio bih Inzenjera ako moze da podeli sa nama informacije o ponasanju konstrukcije u realnim uslovima
odnosno podatke sa sistema za monitoring mosta .
Poslednja izmena: 03 okt 2018 21:22 od zeljolaki.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer, Kajpers_belt

Novi Žeželjev most 04 okt 2018 17:53 #4790

  • Ivica NS
  • Ivica NS's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 25
  • Primljenih Zahvalnica: 91
Da li jos uvek vazi zabrana za pesake i bicikliste posle 19h?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 04 okt 2018 23:46 #4791

  • sasar
  • sasar's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 136
  • Primljenih Zahvalnica: 525
Danas kad sam prelazio preko Žeželja video sam na bačkoj strani pored MDM-a dve velike dizalice i desetak radnika na prvom segmentu MDM-a. Pretpostavljam da je krenula demontaža.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: valjan

Novi Žeželjev most 05 okt 2018 13:59 #4792

  • Ambasador
  • Ambasador's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 206
  • Primljenih Zahvalnica: 469
^^ To sam i ja pomislio kada sam jutros prolazio. To bi značilo da je vodovod na novom mostu spojen ali mislim da to nije slučaj
pošto je spajanje izgleda stalo posle pogibije radnika. Da li neko ima neku pouzdanu informaciju?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 05 okt 2018 15:47 #4793

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Buck, limanac, cipacar, Duja, TurboMaximus, Brane, Zex021, sasar, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Mikins, Ljube, Light, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, ChobbyNS i ovaj član ima 8 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 05 okt 2018 18:55 #4794

  • Vosa
  • Vosa's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 113
  • Primljenih Zahvalnica: 203
Bilo bi lepo da se ubrzo pusti put ispod mosta. Ona obilaznica do zone je dojadila svima.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 05 okt 2018 19:38 #4795

  • sasar
  • sasar's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 136
  • Primljenih Zahvalnica: 525
AeroDron napisao/la: Ako ja dobro vidim cev od vodovoda je i dalje spojena na MDM posle prvog segmenta kod crvene dizalice. Znači definitivno skidaju prvi segment mosta, verovatno da bi ubrzali osposobljavanje B. keja.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer, Zakeralo

Novi Žeželjev most 05 okt 2018 19:51 #4796

  • zeljolaki
  • zeljolaki's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 127
  • Primljenih Zahvalnica: 231
Ivica NS napisao/la:
Da li jos uvek vazi zabrana za pesake i bicikliste posle 19h?
Da :-(
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: slobasum, Ivica NS

Re:Novi Žeželjev most 06 okt 2018 12:24 #4797

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8559
  • Primljenih Zahvalnica: 36802
Polako se demontora most Boška Peroševića, možda zaista uskoro puste saobraćaj celim kejom.



Послато са SM-A500FU уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, limanac, cipacar, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, das ivon, Zex021, sasar, Inzenjer, Bogdus, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, AeroDron, DL, lala021ns i ovaj član ima 8 ostalih zahvalnica

Re:Novi Žeželjev most 06 okt 2018 13:37 #4798

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8559
  • Primljenih Zahvalnica: 36802
Dodajem još fotografija demontaže mosta.



Послато са SM-A500FU уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Buck, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, das ivon, Zex021, sasar, Inzenjer, Bogdus, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, AeroDron i ovaj član ima 10 ostalih zahvalnica

Re:Novi Žeželjev most 06 okt 2018 14:25 #4799

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Ja bi voleo ali se bojim da tek sledi plan uredjenja saobraćajnice, pa tender... Ako nije u sklopu prilaznih puteva koje radi Strabag.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Novi Žeželjev most 06 okt 2018 20:55 #4800

  • kuburicsrdjan
  • kuburicsrdjan's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 84
  • Primljenih Zahvalnica: 255
Doviđenja i hvala na usluzi sve ove godine.

Послато са TA-1032 уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Inzenjer, Blavak
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru