U Beogradu je u sklopu projekta Bg na vodi trenutno u planu demontaža mosta preko Save (tramvajski most, most Miladina Zarića). Najverovatnije će biti iskorišćen za spajanje Novog Beograda sa savskom adom i pretvoren u pešačko biciklističku stazu.
Znam da je ovaj naš most vlasništvo vojske, ali i spomenuti savski most ima slično vojno poreklo. Napravljen je tokom WW2 od strane Nemačke i prvo je postavljen na Tisi kod Titela. Kasnije je premešten na sadašnju lokaciju na mesto miniranog mosta (jugoslovenska vojska je minirala da bi usporila okupaciju). Mislim da je ostao ovde kao deo ratne reparacije.
Zašto deo MDBP mosta ne bi mogao da premosti obale kanala na keju? Time bi približio rekreativnim pešacima i biciklistima koviljsko petrovaradinski rit gde bi mogla da se napravi biciklistička staza. Pre neki dan sam biciklom stigao do Kovilja, tj. do Šlajza. Umesto na kaćki most, pravac prema rafineriji i obilazak iste, ovako bi se značajno skratio put.
Naravno, koliko bi to bilo dobro, znajući odnos ljudi prema prirodi, toliko bi to bilo i rizično. Dovoljno je videti F.goru i popularna mesta.
Sa moje vožnje od pre neki dan: