Ne treba da zaboravimo da je skoro cela trasa BE od Telepa do Kanala od šezdesetih godina i odlaska pruge čekala, zarasla u korov, da se nešto ovakvo dogodi. A događalo se najsporije na svetu. Svaki grad veći od par hiljada stanovnika u Evropi dobio je obilaznicu do kraja prošlog veka, ali pravu obilaznicu, bez semafora, ukrštanja u nivou, pešačkih prelaza...
Zato su valjda i smanjili ograničenje u gradovima sa 60 na 50: niko ne mora da prolazi kroz grad u tranzitu, a ko uđe, stići će do cilja i sa 50, sa zanemarivom razlikom u vremenu, ali bezbednije.
Naravno, ono što je normalan svet radio 90-tih ne odnosi se na nas. Mi smo rešavali nacionalno tehničke i pogranične probleme.
I rešili smo većinu od njih.
Kao student sam svake godine od 1979. do 1983. bio u Nici po par dana i gledao kako grade obilaznicu. Nije bilo mesta na zemlji pa je sve rađeno u vazduhu. Kilometrima.
Da se na ovoj novoj trasi pojavilo samo još desetak kuća, bojim se da bismo još dugo, dugo, dugo čekali...
S obzirom na skromno obaveštavanje, vozači će postepeno otkrivati novu trasu, a razlika od 2-3 km zaista nije ništa u poređenju sa gužvama od Kaćke petlje (NS Istok) ili Temerinske (NS sever) do kraja Kornelija Stankovića. Jednostavna matematika: kad bi samo 1/3 saobraćaja prešlo sa drugih pravaca na novi, tamo bi se gužve smanjile za 1/3 (ranije je bilo 0 + 3/6 + 3/6 a sada može da bude 2/6 +2/6 +2/6 redom ZAPAD SEVER ISTOK).
Planplus jos nije informisan, kao da ga vodi DSS.
Ja verujem da će novi pravac povući i 40% ukupnog saobraćaja sa autoputa, negde do leta ove godine.
Lepo da je gotovo, pravac prema Dunavu računajte za mnogo, mnogo godina. Tamo treba da se ruši, a toga neće biti skoro.