Плацеви чекају инвеститоре
Актуелна власт успела је да изгради скоро 8.000 метара нових булевара, да асфалтом пресвуче 220 километара путева, а туцаником је урађено још толико путева.
Како каже за наш лист градоначелник Игор Павличић земљиште око новоизграђених булевара је делом у државном, а већим делом у приватном власништву. Највећа парцела је на потесу старе ранжирне станице, коју град планира да преузме од Железница Србије када буде завршена изградња нове ранжирне станице.
- Будући да је у међувремену ступио на снагу закон на основу којег се имовина враћа локалним самоуправама, очекује се да на свим парцелама на којима је град до сада био корисник, постане власник земљишта - каже Павличић.
Према његовим речима,
намена земљишта је одређена планском документацијом, те су на целом потесу Булевара Европе предвиђене пословно стамбене зоне, а град има и парцелу која је намењена изградњи спортских објеката. Изградњом четврте фазе Булевара Европе, укључујући и изградњу моста преко канала ДТД и надвожњака преко међународне пруге, Нови Сад би требао да добије још један излазак на аутопут. Тиме се отвара огроман простор за изградњу и развој нашег града, односно за нову привредну зону која ће бити замајац даљег напредовања.
- Град ће излазити у сусрет сваком инвеститору који жели да улаже у објекте и делатности које су стратегијом привредног развоја утврђене као делатности од значаја за развој града. Очекујемо да ће са завршетком Булевара Европе и изласком на аутопут земљиште са једне и друге стране булевара постати једно од најатрактивнијих у граду. Ови булевари су нове жиле куцавице града, имају свој почетак и крај и јасну функцију, која је реално равна поређењу са изградњом аутопутева кроз Србију – каже Павличић.
Градоначелник сматра да је прошлу годину обележила изградња нових булевара, јер је потпуно измењена слика града. Најочигледнији бенефит је растерећење саобраћаја и боља ефикасност саобраћајница, односно боља повезаност градских насеља.
- Изградњу саобраћајница пратила је изградња бициклистичких и пешачких стаза, аутобуских стајалишта, озелењавање, постављање заливних система и модерног урбаног мобилијара, тако да ће ти делови града добити потпуно нов савремен изглед и велику функционалност. До сада је изграђено 4. 300 метара Булевара Европе, а крајем прошле године почела је изградња додатних 3.100 метара, док је Сомборски булевар отворен за саобраћај - истиче наш саговорник.