Сремски Kарловци све ближи коначном пројектном решењу брзе пруге
Ажурирано пре 18 часова 47 минута
Двоколосечна пруга великих брзина кроз Сремске Краловце, као што је у другој половини прошле године дефинитивно утврђено, ићи ће у нивоу са садашњом и у великој мери неће битно одступати од постојеће трасе.
Enlarge
Ово се пре свега односи на део трасе наспрам централне зоне Сремских Карловаца око чега је протеклих неколико година било доста полемике, јер су Саобраћајни институт ЦИП и Железнице Србије заговарале изградњу вијадукта у том делу места, а локална власт то није желела да прихвати као решење. Највеће одступање од садашње трасе, због обавезе да се што је више могуће избегну кривине, биће у делу наспрам основне школе. Ту ће нова двоколосечна пруга више задирати у зону спорта и рекреације, ка Дунаву, него што је сада случај.
Ово је само део договора који су надлежни у сремскокарловачкој општини постигли са представницима Железнице Србије и ЦИП-а на последњем састанку, одржаном недавно у Сремским Карловцима. Оно што ће више занимати грађане овог места и што је својевремено била тачка размимоилажења у мишљењу надлежних све три стране, јесте опције за пешачку и колску комуникацију према Дунаву, јер пруге великих брзина не смеју да се укрштају са путевима у истом нивоу.
Како сазнајемо у општинском Одељењу за урбанизам, комуналне послове и заштиту животне средине, постигнута је сагласност да у централној зони бициклистичка и пешачка стаза према Дунаву иду испод пруге, близу садашњег колског прелаза. Начелница овог одељења Душанка Јањушић наглашава да ће тачно место пролаза, као и све што је договорено бити детаљно анализирано и разрађено у наредном периоду, па се сада може само у грубим цртама говорити о томе како ће све изгледати.
Према овом оквирном плану, раскрсница Трга патријарха Бранковића и некадашњег пута М-22, на којој је семафор, се измешта на ону са Змај Јовином улицом, куда ће се и улазити у центар. Колски прилаз Дунаву неће бити ту где је сада, већ на самом улазу у Сремске Карловце из смера Новог Сада и то преко надвожњака. То ће подразумевати обавезно и изградњу саобраћајнице кроз Калиште и зоне спорта и рекреације до места предвиђеног за пречистаче, паралелно са пругом. У радној зони Просјанице предвиђа се и индустријски колосек. У делу те зоне и Чортановачке шуме планирано је да пруга буде на вијадукту.
Председник сремскокарловачке општине Миленко Филиповић се нада да ће се разрадом ових предлога добити најбоља решења која су у интересу Сремских Карловаца, као историјског града и његових житеља.
- Мислим да ће врло брзо, за свега неколико месеци сама траса пруге кроз пројектну документацију бити дефинисана – каже Филиповић. - Колико сам информисан, постоје шансе да изградња двоколосечне пруге великих брзина буде реализована у наредних две до три године. Добро је што ће се истовремено решавати и питање низа објеката који се налазе непосредно уз пругу, упојасу између пута М-22 и пруге, који ће због изградње зоне заштите морати бити уклоњени, а онда ће тај део Сремских Карловаца другачије изгледати.