Gužve na prilazu mostu do proleća (foto)
Kaćki most u lošem je stanju, pa je u toku rekonstrukcija ovog objekta, zbog koje se tri saobraćajne trake pre mosta iz pravca grada, spaja u jednu. To u jutarnjem i popodnevnom saobraćajnom špicu, stvara velike gužve, pa je autom potrebno mnogo više vremena za prelazak mosta, koji zbog rekonstrukcije Temerinske petlje, trenutno predstavlja jedinu vezu grada s auto-putem.
Jedna od slušateljki Radija 021 kaže da zbog posla, Kaćki most svakodnevno mora da pređe dva puta. Osim što joj zbog velikih gužvi, u jutarnjem i popodnevnom špicu, vožnja preko mosta predstavlja problem, naša slušateljka ima zamerku i na brzinu rekonstrukcije mosta: "To je katastrofa. Oni tamo niti se šiju, niti se paraju. Nema nikakvog pomaka. U sedam ujutru kad prođem nema žive duše, prođem u četiri sata kad se vraćam s posla, opet nema žive duše. Šta se dešava preko dana ne znam, pošto sam na poslu, ali ne vidim nikakvog pomaka da tamo ima". Naša slušateljka ima primedbu i u na rad saobraćajaca, jer ne primećuje da pomažu u regulisanju saobraćaja.
Dejan Milojević iz saobraćajne policije pak kaže da policajci saobraćaj uglavnom regulišu kada su najveće gužve, ali da zbog velikog priliva vozila, malo šta mogu da učine. "Tri trake se ulivaju u jednu, a imamo i dodatno uključenje od carine, tako da dolazi do začepljenja saobraćaja. Najveća je gužva u špicevima, odnosno kada je početak i kraj radnog vremena", kaže Milojević.
Gužve do aprila ili maja
A takvo stanje bi moglo da potraje do aprila ili maja naredne godine, kada se očekuje završetak obnove mosta. Postoji mogućnost da će nešto bolje biti, ukoliko se pre proleća završi rekonstrukcija Temerinske petlje, čime bi se vozačima omogućilo da do auto-puta dođu i Temerinskom ulicom, a ne samo preko Kaćkog mosta, kako je to sada slučaj.
Ne mogu da rade noću i preko zime
Pod takvim okolnostima, nameće se pitanje - zašto se ne ubrza rekonstrukcija mosta, odnosno zašto se ne radi noću i sa izvođačima koji ne zavise previše od vremenskih prilika. Prilika, koje su kod nas povoljnije u odnosu na mnoge evropske zemalje, a u kojoj je su saobraćajnice u mnogo boljem stanju, uprkos znatno češćim kišama i snegu. Odgovarajući na ovo pitanje Radija 021, pomoćnik direktora Zavoda za izgradnju grada, Đorđe Kuljančić, kaže da je rekonstrukcija uslovljena tehnologijom izvođenja radova.
"U pitanju su betonski radovi. Sam beton zahteva određeno vreme za sazrevanje i u vrlo nepovoljno vreme se to radi. Ja sam dao neki rok do proleća i mislim da trenutno ne postoje mogućnosti da se ti radovi pre završe", kaže Kuljančić. Pomoćnik direktora Zavoda za izgradnju grada objašnjava da je pri kraju prva, od dve faze rekonstrukcije mosta, koja podrazumeva osiguranje nosača koji je u lošem stanju, te da će dalja dinamika radova zavisiti od oštrine zime.
A dok se radovi ne završe za nekoliko meseci, vozačima koji moraju preko Kaćkog mosta, preostaje da se naoružaju strpljenjem ili da pokušaju da izibegnu saobraćajni špic, kada gužvi nema. (Dejan Stojičić)
izvor 021