Нове фотографије градилишта тунела испод Иришког венца на Фрушкој гори објавио је директор „Коридора Србије” Александар Антић након што је у понедељак обишао раднике кинеског ЦРБЦ-а на два јужна портала код Ирига.
Антић је на Инстаграму у Фејсбуку окарактерисао овај посао као најзахтевнији на траси Фрушкогорског коридора, који ће, по његовим речима, спојити Нови Сад и Руму, уз заштиту природе Националног парка „Фрушка гора”. Биће то најдужи тунел у Србији.
Мада тачни подаци колико су тунели зашли у планину нису изнети, на фотографијама се може видети да се паралалено ради на обе тунелске цеви из правца Ирига, а за претпоставити је да се исто то дешава и из правца Новог Сада. Антић је приликом ранијих обилазака рекао да очекује да ће темпо бушења бити између два и два и по метра дневно, што би значило десетак метара по дану. Подсетимо, тунел је дуг око 3,5 километара, а пошто се састоји из две цеви, то значи да ће ЦРБЦ укупно избушити седам километара тунела кроз Фрушку гору.
Од званичног почетка изградње, 1. маја 2021. године, радници ЦРБЦ-а скоро годину и по дана борили су се тереном на северном порталу тунела, учвршћујући околне падине, да би у јесен прошле године почело бушење тунела хидрауличким бушилицама, пошто је употреба динамита у националном парку забрањена.Безбедносне нише
Према идејном пројекту, који је Институт за путеве урадио 2016. године, планирана је ширина коловоза од осам метара са две саобраћајне траке по смеру. Ту су и безбедносне нише на сваких 150 метара и пролази за пешаке на сваких 290 метара кроз које ће моћи да се прође у случају пожара, саобраћајних несрећа и других непредвиђених ситуација. За возила и камионе планира се изградња два везна тунела кроз које ће моћи да прођу ако остану у квару, а све је пројектовано у сагласности са немачким стандардом безбедности РАПТ.
Предвиђена је и изградња контролног центра који ће надгледати саобраћај у тунелу испод Иришког венца, али и у 350 метара дугом тунелу Ширине, који ће се налазити изнад Текија у Петроварадину. Систем за надзор требало би да прати и ниво загађења.
Сам Фрушкогорски коридор, вредан 606 милиона евра и планиран као брза саобраћајница са по две саобраћајне траке по смеру, требало би да буде завршен до пролећа 2025. године. Са својих 47,7 километара требало би да обави више ствари: да осигура и убрза саобраћај између Новог Сада и Руме, ослободи шуме НП „Фрушка гора” и улице Ирига саобраћаја у виду 900 камиона и 10.000 других возила по дану, док би на територији Новог Сада имао улогу јужне и источне обилазнице, измештајући тешки теретни саобраћај са Салајке и Подбаре. Како почиње укрштањем са путем Нови Сад - Зрењанин код Каћа, има и везу са ауто-путем Е-75, а завршава се обилазницом око Руме и излазима на ауто-путеве Београд-Загреб и Рума-Шабац, требало би и да обезбеди везу Војводине и западне Србије, те да олакша везу са Румунијом и Босном и Херцеговином.
www.dnevnik.rs/ekonomija/foto-najzahtevn...-probijane-tunela-06