Mozda tamo pred sledece izbore krene da se ukopava kamen temeljac... a "u sto marki" da ovaj most necemo videti jos 20 godina, ako ikada. Ne znam kako je uopste uleteo opet u ovu pricu, sem ako nije leprdanje Vecernjih, jer je poslednje stanje stvari da se zavrsava kod Zezeljevog mosta obilaznicom oko Petrovaradina sa ostavljenim prikljuckom za most (za sada).
Izgradnja "Fruškogorskog koridora", saobraćajnice koja se najavljuje već godinama, nikako da počne, još se radi dokumentacija
POČETAK izgradnje brze saobraćajnice od Novog Sada do Rume bio je najavljivan mnogo puta, a jedan od rokova bio je i jun ove godine. Međutim, da bi se videli prvi obrisi "Fruškogorskog koridora" biće potrebno bar još godinu dana. Jer, radovi nisu ni počeli, a s obzirom na to da njima prethodi niz radnji, od utvrđivanja prostornih planova do eksproprijacije zemljišta u tri opštine Novi Sad, Irig i Ruma, bageri neće još dugo stići pred Frušku goru.
U Ministarstvu građevine kažu da je urađen idejni projekat sa studijom opravdanosti brze saobraćajnice od Novog Sada do početka obilaznice oko Rume i da se trenutno radi projektno-tehnička dokumentacija.
- Na delu trase buduće saobraćajnice koja prolazi kroz gradsko područje Novog Sada u toku je izrada planova detaljnih regulacija kojima se vrši usklađivanje sa ostalim prostornim sadržajima na području na kojem će se projekat realizovati - objašnjavaju u resornom ministarstvu. - Rano je da se govori o rokovima za početak radova, dokumentacija daje mogućnost i osnov da se sledeće godine krene u proces donošenja odluke o početku gradnje, zatim slede dogovori i odluka oko izvora i načina finansiranja i izbor izvođača.
Trasa "Fruškogorskog koridora" će se prostirati od Kaćke petlje, a planirani put dalje vodi preko Dunava i Fruške Gore do auto-puta Beograd - Zagreb. Na sremsku stranu će preći preko novog mosta koji tek treba da bude izgrađen i od Crkve Marije Snežne u Petrovaradinu, odnosno u naselju Tekije, dalje će voditi prema Bukovcu ispod Fruške gore kroz tunel dug 3.470 metara. Tunel ide prema petlji za Vrdnik, potom se nastavlja ka Rumi, gde se radi obilaznica.
Ideja o probijanju tunela kroz Frušku Goru prvi put je predstavljena 2007. godine, ali je na tome i ostalo. O ovom projektu se mnogo duže govorilo nego što se radilo na njegovoj realizaciji. Sa formiranjem Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, ovaj projekat vraćen je među prioritete. Nadležni su, međutim, najavljujući prve radove za jun ove godine očigledno prevideli da priprema dokumentacije i neophodnih planova i dozvola, može da potraje.
- Sve vreme dok se gradnji "Fruškogorskog koridora" govorilo, nije postojao idejni projekat, a ugovor o njegovoj izradi potpisan je tek u junu prošle godine - navode u resornom ministarstvu. - Izrada plansko-projektne dokumentacije ovako značajne saobraćajnice od strateškog značaja, koja prolazi ispod područja NP "Fruška gora" i kroz gradsko tkivo Novog Sada, zahtevala je detaljnu i dugoročnu analizu svih elemenata u prostoru, odnosno ekonomskih, ekoloških, socijalnih i prostornih aspekata.
TEK TRAŽE PARE
JOŠ se ne zna odakle će stići pare za izgradnju ove saobraćajnice, koja ne spada u kategoriju auto-puteva, jer će imati dva puta po dve kolovozne trake široke po 3,5 metra, ali neće imati zaustavne trake.
- Posle usvajanja idejnog projekta i studije opravdanosti od strane Republičke revizione komisije biće poznati podaci o ceni koštanja izgradnje "Fruškogorskog koridora", što je neophodno za razmatranje modela finansiranja - navode u resornom ministarstvu. - Da bismo ubrzali realizaciju projekta, na nedavnom sastanku sa predsednikom Vlade Vojvodine dogovoreno je da se zajednički založimo kod Ministarstva finansija da se obezbede sredstva za eksproprijaciju i da se paralelno razgovara o modelu finansiranja.