Bilo bi jednostavnije ali to be bi rešilo problem saobraćaja preko Fruške Gore jer je previše zaobilazno.
"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Prostiraće se od Kaćke petlje na putu Novi Sad – Zrenjanin, s auto-putem E- 75 se ukršta kod benzinske pumpe „Minut”. Koridor sa novom saobraćajnicom dalje vodi prema Dunavu, zatim preko Fruške gore do auto-puta Beograd–Zagreb. Na Sremsku stranu će preći preko novog mosta koji treba da bude izgrađen i od Crkve Marije snežne u Petrovaradinu (Tekije) dalje će voditi prema Bukovcu ispod Fruške gore kroz tunel dug 3.470 metara.
Tunel ide prema petlji za Vrdnik, potom se nastavlja ka Rumi, gde se radi obilaznica. Deonica je duga 37 kilometara i ne spada u kategoriju auto-puteva, iako će imati dva puta po dve kolovozne trake široke po 3,5 metra, što ga može svrstati u kategoriju auto-puteva, ali nema zaustavne trake i zbog toga koridor spada u brze saobraćajnice.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Mlaćenje prazne slame, a nigde nikakvih pomaka još.
"
Mihajlović: U infrastrukturu u Vojvodini ulažemo 1,2 milijarde evra
"Želimo da Vojvodina konačno dobije poziciju koju zaslužuje i koju je nekada imala. Reč je o projektima Vlade na kojima sarađujemo sa Pokrajinskom vladom i lokalnim samoupravama", kazala je Mihajlović u intervjuu za Radio televiziju Vojvodine.
Naglašava da se ti projekti već sprovode ili će se sprovesti u narednim godinama a već je obezbeđen način njihovog finansiranja.
"Nećemo dozvoliti da neka buduća vlast za desetak godina kaže da smo samo pričali a nismo ništa napravili", izjavila je.
Među ključnim infrastrukturnim projektima u Vojvodini navodi modernizaciju pruge Beograd – Budimpešta, izgradnju Fruškogorskog koridora kao i jedan novi projekat – brzu saobraćajnicu od Novog Sada do Zrenjanina koja bi potom nastavila ka Borči, odnosno Beogradu.
Kaže da će gradnja Žeželjevog mosta u Novom Sadu biti okončana u novembru ove godine.
"Trenutni je plan da ga otvorimo 25. novembra", navela je.
Dodaje da se trenutno obavljaju pripremni poslovi za izgradnju Fruškogorskog koridora, poput eksproprijacije zemljišta i parcelizacije, te da će oni biti završeni do kraja godine.
"Početak izgradnje mogao bi da bude već početkom iduće godine", istakla je.
Ukazuje da se o izgradnji "ipsilon kraka" na Koridoru 10 kod Subotice priča već sigurno desetak godina, a da je aktuelna vlada i počela da ga gradi.
"Prva deonica će biti gotova u martu, a druga u julu. Već sada imamo obezbeđen novac i za narednu godinu, da to konačno završimo", navela je sagovornica RTV-a.
Naglašava da je modernizacija pruge Beograd – Budimpešta trenutno najveći železnički infrastrukturni projekat u Evropi. Ističe da će vozovi na toj pruzi, kada bude gotova, ići prosečnom brzinom između 160 i 180 kilometara na čas, a na pojedinim deonicama i do 200 kilometara na čas.
Kaže da ima odličnu saradnju sa pokrajinskim premijerom Igorom Mirovićem.
"Nećemo dozvoliti da niti jedan deo Vojvodine bude zapostavljen. Naravno, trenutno nema novca za sve projekte", dodala je.
Mihajlović, koja je i visoki funkcioner Srpske napredne stranke, smatra da lider SNS i premijer Aleksandar Vučić treba da se kandiduje na predsedničkim izborima.
"Vremena su se promenila, imamo migrantsku krizu, Bregzit, turbulencije u regionu, a mi smo prepoznati kao zemlja stabilnosti. Na mestu predsednika nam treba energičan čovek koji može sa svim tim da se izbori", kaže. Dodaje da sam „premijer nikada nije bio za opciju" da bude predsednički kandidat.
O navodima da želi da postane premijerka ukoliko Vučić bude predsednik, ističe da je reč o tezi koja se podmeće u javnosti.
"Volim da radim uz premijera i volela bih da nastavim da sarađujem s njim i u budućnosti", navela je.
Kaže da je opozicija konfuzna i da nema jasan stav o bitnim pitanjima.
"Kako onda da građani mogu da očekuju da oni vode državu. To važi za sve opozicione kandidate, uključujući i Vuka Jeremića koji nas je svojevremeno posvađao sa celim svetom", ističe.
"
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
БЕОГРАД - Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Зорана Михајловић, разговарала је данас са делегацијом компаније "Чајна роуд енд бриџ корпорејшен" (CRBC) о реализацији пројекта изградње Фрушкогорског коридора, односно брзе саобраћајнице Нови Сад-Рума.
Са представницима кинеске компаније разговарано је о статусу пројектне и планске документације и карактеристикама деоница на које је пројекат подељен. Разматрају се и могућности да се упоредо са изградњом саобраћајнице изгради и тунел за наводњавање који би повезао реку Дунав и Срем. Тиме би се поред саобраћајног повезивања решило и питање наводњавања, што би додатно допринело развоју пољопривреде и економије Војводине и Србије у целини.
Фрушкогорски коридор добио убрзање у Пекингу
18.05.2017 • 09:38
10:41
Извор: Dnevnik.rs
Потписивање меморандума с кинеским компанијом „China Road and Brigde Corporation” у Пекингу о сарадњи на пројектима изградње путева у Србији и меморандума о разумевању и сарадњи на пројекту изградње брзе саобраћајнице Нови Сад – Рума у Покрајинској влади оцењују круном успеха.
tekst i samim tim i izvor www.dnevnik.rs/index.php/politika/frusko...u-pekingu-18-05-2017
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Ključni građevinski objekat saobraćajnice Novi Sad – Ruma biće dvocevni tunel kroz Frušku goru dužine 3,5 kilometara.
Iz vizuelizacije urađene od strane Petra Dragića, a prema idejnom projektu Instituta za puteve iz Beograda, možemo videti tačan potez putne deonice državnog puta I-B reda br. 21 koji će omogućiti bržu saobraćajnu vezu između Novog Sada i Rume i samim tim rasteretiti mesta kao što je, na primer, Irig.
Putna deonica pripada fruškogorskom koridoru, a povezaće obilaznicu oko Rume i Novi Sad.
Saobraćajnica se prostire u planinsko-ravničarskom terenu u sremskom delu Vojvodine. Ključni građevinski objekat ove saobraćajnice je tunel “Iriški Venac” kroz Frušku goru, kao dvocevni tunel u dužini od oko 3,5 kilometara. Ovaj tunel će ujedno biti i najduži tunel u Srbiji.
Ova saobraćajnica ima za cilj da saobraćajno rastereti urbanizovane površine i izmesti tranzitni saobraćaj s prostora Nacionalnog parka Fruška gora kroz tunel “Iriški Venac”.
Saobraćajnica je deo fruškogorskog koridora koji će biti i veza između koridora X i koridora IV, a po rangu to će biti vangradska saobraćajnica rezervisana za brzi motorni saobraćaj.
Za nostalgičare
Prema projektu, zadržaće se i postojeće saobraćajnice koje vode ka vrhu Iriški Venac, tako da će vozači koji budu imali nostalgiju prema iriškoj „lakat krivini“ moći da koriste i stari put.
Kroz vizuelizaciju ovog infrastrukturnog projekta vide se i svi detalji novoprojektovane saobraćajnice koja se jednim delom poklapa sa postojećim državnim putem br. 21 i sa tunelom izbija u podnožje severnog dela Fruške gore.
Vizuelizacija Petra Dragića urađena je na osnovu realnih podataka iz idejnog projekta koji je urađen od strane Instituta za puteve iz Beograda, i model se može koristiti za sledeće BIM faze (4D, 5D itd).
Ko zna, možda jednog lepog dana. Nego što duže razmišljam to mi se više čini da bi ceo ovakav poduhvat imao mnogo više smisla zapadnije od grada. Zašto?
Pa evo ovako - ovde je premisa spojiti Novi Sad i Rumu, jer je tu veliko saobraćajno opterećenje. Ali nekako bih mogao pretpostaviti da veliki deo tog saobraćaja je zapravo usmeren ka Bosni, ka izlasku na auto put za HR i ka Loznici (zapadnoj Srbiji). Prema Begoradu će veći deo grada svakako odabrati auto put, a južni deo grada će se često odlučiti na Banstol pa iz Pazove na auto put BG-ZG:
Zar onda ne bi i po Novi Sad i po tranzit bilo mnogo bolje da ovakva "jaka" putna veza ide oko grada, zapadno, pa na neki novi most u zoni Futog - Beočin, pa kroz tunel pa upravcu istočne strane Sremske MItrovice, gde bi u zoni sadasšnje petlje Sr. Mitorvica presekla auto put, a onda nastavila istočnim rubom Mitrovice u pravcu i sada postojećeg mosta na Savi, a dalje bi mogao paralelno sa Savom i praktično bi Šapcu prišao sa iste strane kao i sada predložena varijanta.
Ovo bi čini mi se donelo Novom Sadu zapadnu obilaznicu, konačno povezalo Futog - Beočin (verovatno sa zapadne strane), možda bi tunel bio i nešto kraći nego ispod Venca, a put bi za one koje idu prema zapdau (BiH, Hrvatska) a za pretpostaviti je da ih je najviše, bio i kraći.
Poslednja izmena: 11 jan 2018 06:32 od miki_NS. Razlog: ispravka teksta
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.
S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.