Bulevar oslobođenja - žila kucavica gradskog saobraćaja
Iako Novi Sad ima nekoliko bulevara, za sve Novosađane postoji samo jedan Bulevar - to je Bulevar oslobođenja, nekadašnji Bulevar 23. oktobra. Ova saobraćajnica koja grad deli bukvalno na dva dela glavna je žila kucavica saobraćaja.
Statistika kaže da baš svako vozilo sa novosadskim tablicama bar jednom dnevno prođe Bulevarom. Ideja o stvaranju ove saobraćajnice je pomenuta još pre Drugog svetskog rata, kada se počelo razmišljati o premeštanju sve većeg automobilskog saobraćaja iz centra grada. Tek pedesetih godina 20. veka, kada se još većim razvojem saobraćaja, a i rastom grada javila potreba za formiranjem kružnog magistralnog prstena koji bi ubrzao tranzicione tokove kroz grad i oslobodio uske ulice centra i Trg slobode od buke i zagađenja, doneta je odluka o gradnji Bulevara. On je tada dobio naziv 23. oktobar, po 23. oktobru 1944. godine kada je Novi Sad oslobođen.
U roku od nekoliko godina, gradske vlasti su otkupile na desetine kuća koje su bile na trasi buduće saobraćajnice, a radovi su startovali početkom 60-ih godina. Mada je Bulevar vrlo brzo sagrađen u punoj dužini, od današnje Železničke stanice do Mosta slobode, tek osamdesetih godina je postao pravi bulevar sa po tri trake.
Njegovom gradnjom, Novi Sad je podeljen na dva dela, a postao je i drugi centar grada i to prvenstveno ekonomski centar. U početku, tadašnja socijalistička vlast će pored stambenih objekata graditi i mnoge državne, Železničku i Međumesnu autobusku stanicu, "Agrovojvodinu", "Elektrovojvodinu", "Danubijus", hotel „Novi Sad”, Produktnu berzu, Lutriju, državne banke, palatu NIS-a. Ovim je Bulevar postao ekonomski najvažniji deo grada, što će se nastaviti i danas, gradnjom novih poslovnih zgrada.
Na Bulevaru se smestili tržni centri, banke...
Nezvanični statistički podaci pokazuju da se danas na Bulevaru nalazi preko 20 banaka sa oko 30 filijala i ekspozitura, nekoliko osiguravajućih kuća, Pošta, Poštanska štedionica, Produktna berza i drugi slične ustanove, uz mnoštvo tržnih centara i stotina prodavnica i lokala. Mada je kriza ispraznila mnoge kancelarije i lokale, ipak se čini da će Bulevar i dalje imati istu važnu ulogu za Novi Sad, kako saobraćajnu, tako i ekonomsku.