Reakcija na intervju gradonačelnika - Politika 13.12.2011.
Иду избори, власт гради мостове
Најава да ће бачку и сремску страну Дунава код Новог Сада спајати чак шест мостова изазвала опречне реакције. – Касни почетак градње „Жежељевог моста“
Новосадски мостови, за сада, само на макетама
Нови Сад – Градоначелник Игор Павличић најавио је да ће Нови Сад у ближој перспективи имати шест мостова преко Дунава, двоструко више него сада, рачунајући и чињеницу да је један (друмско-железнички) привремени. Тема новосадских мостова, која је у делу јавности схваћена као почетак политичке кампање ДС, наишла је на нападе опозиционих странака, такође у предизборне сврхе, али се неочекивано нашла и у „сендвичу“ са критиком министра Милутина Мркоњића, овога пута из владајуће коалиције.
– Поред „Жежељевог моста“, имамо готов пројекат за мост на стубовима некадашњег моста Франца Јозефа (саобраћајница даље пролази кроз подземље Петроварадинске тврђаве, прим. а.), а волео бих и да обезбедимо средства за мост до Сремске Каменице. Он ће бити знатно већи од „Моста слободе“, али и најскупљи, коштаће више од 100 милиона евра, јер је на том месту Дунав најшири – изјавио је Павличић, који је најавио и почетак градње моста преко канала ДТД, како би се Булевар Европе спојио са аутопутем, затим мост преко Дунавца до Рибарског острва, као и више пешачких надвожњака.
Павличић, ипак, не крије да је изградња новог „Жежељевог моста“, дугачког 470, а широког 25 метара, са две друмске траке и двоколосечном пругом Београд – Нови Сад – Суботица, који треба да буде изграђен на месту старог, срушеног у бомбардовању НАТО-а 1999. године, пролонгирана зато што се главни пројекат разликује од идејног.
Уговор о овој капиталној инвестицији, вредној 45,3 милиона евра, у име финансијера потписали су у јануару ове године шеф Делегације ЕУ у Србији Венсан Дежер, председник Владе АП Војводине Бојан Пајтић и градоначелник Новог Сада Игор Павличић, у име инвеститора директор ЈП „Железнице Србије“ Милован Марковић, а у име извођача радова Хозе Алехандро Серано, представник шпанско-италијанског конзорцијума (фирме „Азви“, „Хорта Консалда“ и „Тадеи“). Требало је да радови почну овог лета, а да буду завршени за 32 месеца.
Најаву градоначелника Павличића да ће бачку и сремску страну Дунава код Новог Сада спајати чак шест мостова Градски одбор СНС назвао је демагогијом, „искључиво у служби наступајуће предизборне кампање“. У саопштењу за јавност, они позивају градоначелника да објасни „која је страна фирма до дана данашњег забола ашов у градско грађевинско земљиште“.
Министар за инфраструктуру и енергетику Милутин Мркоњић је прекјуче изразио незадовољство због кашњења у изградњи „Жежељевог моста“, као најзначајнијег објекта на Железничком коридору 10, и обилазнице око Новог Сада.
– На „Жежељевом мосту“ са радовима се касни шест месеци. Уговори са извођачима, шпанским и италијанским фирмама „Азви“, „Тадеи“ и „Консалда“ потписани су још у јануару 2011. године, на основу идејног пројекта и такозваног „жутог фидика“. Они су били обавезни да ураде главни пројекат, али он још није завршен иако је рок истекао у јулу – нагласио је Мркоњић.
Он је рекао да је упркос свим досадашњим упозорењима угрожен и уговорени рок за завршетак изградње, новембар 2013. године, што финансијери (Европска комисија и „Железнице Србије“) не би смели да толеришу.
Мркоњић је, такође, констатовао да су „на изградњи обилазнице око Новог Сада радови очигледно успорени уместо да буду убрзани, јер је кашњење већ велико, а извођачи, са ’Енергопројектом’ на челу, и инвеститор ’Путеви Србије’ морали би да се ефикасније и са много више одговорности ангажују у овом послу“.
И мост Фрање Јосифа на чекању
У јулу прошле године склопљен је уговор између Завода за изградњу града и конзорцијума аустријске компаније ИЦ „Консултен“ и „Мостпројекта“ из Београда, вредан 150 милиона динара, који треба да руководе тендером за избор најбољег понуђача за изградњу новог моста на остацима стубова некадашњег моста цара Франца Јозефа (Фрање Јосифа) до краја 2013. године. Град је, такође, склопио и уговор са словеначком фирмом „Понтинг“, вредан 121,7 милиона динара, која је израдила главни пројекат, према којем би мост имао четири саобраћајне траке, а предвиђено је и пробијање два тунела испод Петроварадинске тврђаве. Извођач радова још није изабран, иако је директор аустријске фирме Петер Вецингер још пре годину и по дана најавио да ће сав посао око расписивања тендера бити завршен за неколико месеци.
Мирољуб Мијушковић
објављено: 13.12.2011.
Извор: www.politika.rs/rubrike/Srbija/Idu-izbor...radi-mostove.sr.html