Десет електричних аутобуса стигло у наш град
Како кажу из тог предузећа, аутобуси су стигли у градску гаражу у преподневним часовима, а од регистрације и додатних испитавања возила зависи када ће они бити пуштени у саобраћај.
Аутобуси су купљени од пољске компаније „Соларис“ и коштали су 6,2 милиона евра без ПДВ-а, те ће тако у наредном периоду на улицама Новог Сад суграђанима бити доступни модели аутобуса
„Solaris Urbino 12 Electrivc IV” из 2023. године. Улагање у оваква еколошки прихватљива возила јавног превоза део су настојања ЈГСП „Нови Сад“ да се смање ефекти стаклене баште у граду. Нови аутобуси на електрични погон неће пуштати штетне емисије у атмосферу и обезбедиће квалитетну вожњу захваљујући тихом и несметаном раду мотора.
Нови „Соларисови“ нископодни аутобуси на електрични погон,
уз постављене камере унутар возила и клима уређаје, имаће и модерни ретровизор „Mirror Eye”, односно сет камера које замењују конвенционална спољна огледала (ретровизоре) и приказују возачу подручје непосредно око аутобуса, чиме је знатно повећана безбедност у саобраћају.
www.dnevnik.rs/novi-sad/deset-elektricni...-nas-grad-02-06-2023
Апликацију ЈГСП-а преузело 72.400 грађана
Како наводе из ЈГСП Нови Сад, користи овог система препознали су и путници, а доказ за то је и податак да је за годину дана бесплатну апликацију за мобилне телефоне НСМАРТ, помоћу које путници у реалном времену могу да сазнају када аутобус стиже на стајалиште, преузело 72.400 грађана. Апликацијом је, такође, предвиђена регистрација персонализованих карата, продужавање важења и допуне тих карата, провера стања и статус корисника, као и преглед редова вожње и званичних ценовника.
– СЕН је олакшао коришћење јавног превоза и у другим сегментима – напомињу из предузећа. – У оквиру тог система у возила су уграђени уређаји за продају карата и валидатори.
Активиран је и онлајн кориснички веб-портал, где компанија за своје запослене брзо и једноставно може да уради месечне претплате, а за физичка лица омогућено је продужавање претплате месечних карата.
Како додају, систем је омогућио и повећао ефикасност контроле карата, уграђивањем савремених уређаја за контролоре, док се уз помоћ контролорског модула онлајн прати њихов рад, те добијају подаци о броју путника без карте и анализа наплативости превоза (број путника без карте, на којим линијама, поласцима...). Савремено је опремљен и диспечерски центар предузећа, те приказ возила на мапи града и околине у реалном времену служи диспечерима за свакодневно праћење одвијања саобраћаја и помаже у доношењу конкретних одлука у реализацији превозне услуге.
– Уз помоћ уграђених паник тастера за брз проток информација системом хитних порука, возачи на линији и саобраћајна оператива могу да комуницирају када дође до, на пример, тешких саобраћајних незгода, пожара на возилу или напада на возача – додали су из овог предузећа, истичући да се на тај начин скраћује време реакција хитних служби, што у неким ситуацијама може да буде од пресудног значаја.
www.dnevnik.rs/novi-sad/aplikaciju-jgsp-...0-gradana-03-06-2023