Od 1 jula uvedena je nova linija 18 a petica je izmenjena
JGSP Novi Sad obaveštava korisnike usluga da će od 1. jula na gradskim i prigradskim linijama na snazi biti red vožnje „Leto 2012“. Uz korekcije polazaka, najznačajnije novine u letnjem redu vožnje su skraćenje linije broj 5 i uvođenje linije 18, te zamena zglobnih autobusa solo vozilima na liniji 4.
Osnova za izradu novog reda vožnje bilo je sistematsko i kontrolno brojanje putnika, kao i smanjenje broja putnika na pojedinim linijama u određeno doba dana. Usluga javnog prevoza za vreme letnjih meseci biće na prošlogodišnjem nivou, a u saobraćaju će radnim danima biti manje dva vozila, nedeljom će na ulicama biti jedno vozilo manje, dok će subotom ostati isti broj autobusa. Nakon kompletno urađene analize, određeno je da se nakon vršnog opterećenja, uglavnom u večernjim satima, u gradskom saobraćaju broj turnusa redukuje.
Izmena na trasi linije broj 5 Temerinski put – Avijatičarsko naselje uspostavljena je Rešenjem Gradske uprave za saobraćaj i puteve. Trasa „petice“ od 1. jula ići će od okretnice na Temerinskom putu, Temerinskim putem, potom Temerinskom ulicom i Bulevarom Mihajla Pupina do Trga neznanog junaka (DTD). U suprotnom pravcu, autobusi će saobraćati istom maršrutom. Umesto dosadašnjeg naziva Temerinski put – Avijatičarsko naselje, ova linija imaće naziv Temerinski put – Centar – Trg neznanog junaka.
Autobusi broj 18 imaće naziv Centar – Avijatičarsko naselje, a saobraćaće od Terminala u Šafarikovoj ulici, Uspenskom ulicom, Jevrejskom, Bulevarom oslobođenja, Ulicom Novosadskog sajma, Hajduk Veljkovom ulicom, Rumenačkom i Avijatičarskom ulicom do okretnice. Linija 18 delom trase se poklapa sa linijom 14, pa će imati zajedničko početno stajalište u Šafarikovoj ulici, ali će polasci biti raspoređeni tako da se međusobno ne poklapaju.
Pre navedenih izmena urađena je analiza opravdanosti, gde je ustanovljeno da je „petica“ jedna od najdužih linija, te da je jedna od osnovnih karakteristika putnika sa ove linije, kako sa Klise, tako i sa Avijacije, ciljno putovanje do centra, odnosno od centra prema navedenim delovima grada. Sagledavanje potreba putnika, zatim česti poremećaji intervala sleđenja uprkos ogromnog angažovanja operativnog osoblja, te primedbe korisnika usluga, bili su jedan od glavnih razloga za razmatranje mogućnosti poboljšanja kvaliteta prevoza za sve korisnike ove linije.
Prilikom osmišljavanja rešenja polazilo se od nekoliko kriterijuma, a prvenstveno se vodilo računa o povećanju kvaliteta prevoza za stanovnike Avijatičarskog naselja i Klise.
Za vreme letnjih meseci na liniji 4 saobraćaće solo vozila, pošto je praćenjem broja putnika utvrđeno da nema potrebe za zglobnim autobusima. Linija 6A neće saobraćati za vreme raspusta, a u odnosu na prošlo leto na liniji 2 broj autobusa biće povećan za jedan.