neobuscitta napisao/la:
Ljudi, terminal u centru nam je potreban. Centar kao takav nikako ne može da bude samo prolazna stanica jer je to ujedno i "hub" javnog prevoza u svakom gradu.
Odavno sam hteo da odgovorim, al nikako vremena da nađem. Dakle nije baš u svakom gradu. Trudio sam se za primere da uzmem gradove veličine NS.
Prvi primer je NIš. Tamo postoje svega 3 linije koje kreću sa Trga kralja Aleksandra, koji je od centra udaljen nekih 650m (50% više od našeg Trga republike (nekadašnja PAS)). Ostale linije su prolazne. Niš, iako manji, opet je veliki grad na velikoj površini.
Drugi primer su Košice. Grad po broju stanovnika sličan NS. Tamo ni jedna linija ne polazi iz centra. Ovih meseci je doduše sve izmešano, zbog rekonstrukcije tramvajskih radijala (u NS toplovod). U Košicama linije kruže oko centra, kao kda bi kod nas išle, ili kao što idu, Uspenskom, Bul. M. Pupina, Kejom (bolje I.L. Ribara), M. Bajića, Daničićeva, Pašićeva, J. Subotića (na mapi Nam. Osloboditelov, Jakabov palac, Nam MM, Slovensky rozhlas).
Bio sam u oba grada i video da to funkcioniše. Zbog toga smatram da i kod nas nema potrebe da imamo hub u centru. Ono što nam je potrebno su analize, planiranja i kampanja za upotrebu javnog prevoza, koju treba da urade STRUČNI, a ne partijski podobni, kadrovi. Zaista smatram da bi saobraćaj mogao da funkcioniše i bez nekog čvorišta u centru ako se dobro isplanira, i još mnogo ako. Slažem se sa Dukeom da bi trebalo povećavati pešačke zone, a dodao bih u njima i bici staze. Velika prednost većeg dela NS je što veći deo godine možeš svuda biciklom (da smo Danci, Holanđani i cele godine, al mi se bojimo promaje, kiše,...).