Uh, ne znam tačno rezultate eksploatacije, mada su solo autobusi imali problema. Vozači po fejsu govore i o nekim ozbiljnijim popravkama na menjaču ili diferencijalu, na par autobusa, ali nisam siguran.
Ipak, lepo je videti da imamo 32 solo (IK-112N) i 10 zglobnih autobusa (IK-218N) koji nose isti dizajn. Ovo je prva velika serija identičnih vozila u poslednjih xy godina. 1997/1998 je kupljeno 40 solo i 10 zglobnih od Neobusa, a 2005. 20 solo i 20 zglobnih od Ikarbusa. To se primeti pogotovo u večernjim satima, kad na ulicama ostaju samo novi Ikarbusi i stvaraju neku lepu sliku našeg tmurnog javnog prevoza.
Ja lično nisam ljubitelj ovih solo Ikarbusa jer u njih ugrađuju mali motor MAN D0836 zapremine 6.7 litara, sa 290 konjskih snaga. Zvuk rada motora ometa zvuk nekog kompresora i tako ceo dan, tako da je zvuk ovih solo autobusa odvratan. Poređenja radi, zglobni imaju veći motor MAN D2066, zapremine 10.5 litara i daju 320 konja a zvuk je fenomenalan.
Nažalost, izuzetno niska cena (kojoj ni Turci ne mogu da pariraju), doprinosi tome da ni kvalitet nije na zavidnom nivou. Konkretno, prva serija će vrlo uskoro napuniti tri godine, a već ne izgleda tako dobro kao novi. Poređenja radi, Solaris i Irisbus autobusi su u daleko boljem stanju, iako ove godine slave čak sedmi rođendan.
Kod Ikarbusa mi se ne sviđa što su imali problem sa dobavljačima displeja pa je došlo do neslaganja u serijama.
Prvih 16 solo autobusa opremljeno je kvalitetnim Novatronic displejima (inače, proizvodnja na uglu Kisačke i Karađorđeve). Tekst se sasvim lepo i čitko ispisuje, ali su se stručnjaci iz JGSP dohvatili menjanja ispisa linije, pa su slovo uz liniju smanjili. Softver ih je ispalio, a oni su ostavili ovako da stoji, i ovako autobusi idu već dugo.
www.flickr.com/photos/neobuscitta/27037539389/in/photostream/
Potom je priču preuzeo FAZI, izuzetno nekvalitetan dobavljač iz Niša. Osim što imaju ružan ispis teksta (fazon Arial bold), slovo uz broj linije ispisuju latinicom pa na celom ćiriličnom tekstu ispadne 7b НОВО НАСЕЉЕ gde ono b ispadne kao ruski znak za meko slovo. Srećom, samo 10 zglobnih autobusa je fasovalo ove displeje, uz dodatak nekoliko starijih niskopodnih autobusa kojima su retrofitovali.
www.flickr.com/photos/neobuscitta/36178596702/in/dateposted/
Na kraju se prešlo na iTech displeje, čija je proizvodnja u Beogradu, ako se ne varam. Ovi displeji, kao i FAZI, nemaju opciju ispisa teksta u dva reda, iako je JGSP to tražio tenderom.
Tekst im se sporo skroluje i ima neki čudan font. Nakon zglobnih autobusa, svi solo su opremljeni ovim displejima, uključujući i sedam novopridošlih.
www.flickr.com/photos/neobuscitta/35236833832/in/dateposted/
U suštini, Ikarbus se, kao i svaka državna firma, muči sa kontrolom kvaliteta, ali zbog stranih ugradnih komponenti, sve zamerke koje prevoznik ima idu na račun estetike ili načina ugradnje ovih komponenti. Neki vozač je u komentarima na NSU okačio prijemni list za dva od ovih sedam vozila sa ozbiljnom listom nedostataka, ali sve idu na račun loše uklopljenih lajsni, nedostatka podolita itd.
Meni lično su lepi, sa ozbiljnom zamerkom na zvuk solo autobusa, koji ne zvuči kao da će dugo trajati. Vreme će nam sve pokazati, ali nek ostane pri tome da izgledaju baš dobro i da su sasvim funkcionalni.
Inače, pretpostavljam da niste primetili, ali isporučeni autobusi imaju crvene šipke na vratima.
www.facebook.com/JgspNoviSad/photos/pcb....4587/?type=3&theater
Izvinjavam se ako sam malo zatrovao, ali sam potpuno otvoren za diskusiju i drago mi je da se još neko interesuje za ovu temu.