Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Čenejski aerodrom

Čenejski aerodrom 16 apr 2018 19:46 #161

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
"U postojećim gabaritima aerodroma Čenej, dakle, bez otkupa okolnog zemljišta, moguće je napraviti pistu dugu 1.600 metara.To bi koštalo oko tri miliona evra, a ona bi bila dovoljna da na nju sleću i avioni kapaciteta 40-tak putnika, kao što je ATR 42.To je dovoljno za komercijalne letove po regionu ili do Grčke, u sezoni. U Novom Sadu koji je sajamski , univerzitetski i turistički centar, takav aerodrom sigurno bi bio isplativ, smatra Popov."
www.rtv.rs/sr_lat/vojvodina/novi-sad/aer...aje-java_568288.html

Da se ne bi nagadjalo koliko šta košta i da li je isplativo, trebalo bi
uraditi jednu stručnu analizu i onda napisati "Studiju opravdanosti"
Poslednja izmena: 16 apr 2018 19:48 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 16 apr 2018 20:18 #162

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Ako bismo pogledali ko ima ogroman broj letova propelercima ka Beogradu, odatle bismo mogli da izvučemo potencijalne letove ka Novom Sadu.

Izuzećemo našu nacionalnu aviokompaniju, jer ona nema interes da leti bilo gde drugde osim iz Beograda. To im se i ne uklapa u agendu, da lete sa drugih destinacija, jer im je poslovna filozofija da spajaju putnike kroz čvor u Beogradu. Let Novi Sad - Beograd ne bi imao nikakvog smisla.

Ostale aviokompanije su:
Austrian Airlines - Beč /18x nedeljno/ - mix mlazni Embraer E195 (100 mesta) i propelerac Dash 8 Q400 (82 mesta), koji bi se možda i punio iz Novog Sada par puta nedeljno. Kompanija ima dosta kratkih letova, tako da bi spletom izuzetno srećnih okolnosti i bilo izvodljivo dovući ih.
Croatia Airlines - Split /3x nedeljno leti/ - Dash 8 Q400 (82 mesta), ko bi leteo za NS ako ima samo tri leta za BG?
TAROM - Bukurešt /9x nedeljno/ - ATR 42 - 500 (48 mesta), ne verujem da bi ih interesovao Novi Sad.

Neće niko doći u Novi Sad zato što imamo lepu i novu pistu. Šta to mi imamo da ponudimo, a da će to da puni avion svaki dan, ili bar 3x nedeljno? Exit i poljoprivredni sajam su pogrešni argumenti, jer oni traju svega nekoliko dana, a ozbiljne aviokompanije neće ulaziti u takve priče.

Čarter letove po regionu ili do Grčke većina kompanija radi sa avionima reda veličine Boeing 737 ili Airbus A320. Mada evo, ove godine će grčki prevoznik Astra Airlines slati upravo pomenuti ATR da dovlači turiste iz Maribora na letovanje. Videćemo da li će im uspeti.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 16 apr 2018 22:36 #163

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
Prvo bi trebalo uložiti 3-4mil.evra da se izgradi mali aerodrom
za male sportsko-poslovo-turističke avione i avio-taksi letove.

Takvi letovi ne mogu pokriti troškove aerodroma, ali bi NS imao
indirektnu korist od dolaska takvih gostiju, tj. aerodrom bi trebalo
izgraditi kao i svu ostalu saobraćajnu infrastrukturu u i oko grada.

Kada se ima mali kvalitetan aerodrom, tek onda može da se razvija
i neki posao sa čarter letovima, "jeftinim kompanijama" i slično, jer
okolina NS ipak ima dovoljno stanovnika koji su potencijalni putnici.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 17 apr 2018 10:11 #164

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Izgleda da ja džabe pričam.

Jeftine aviokompanije imaju velike avione u floti, jer im se samo tako i isplati da posluju. Ryanair ima samo Boeing 737, Wizz Air samo Airbus A320 i A321, easyJet A319 i A320. To zahteva pistu od okvirno 2500 metara za poletanje i sletanje.

Mali sportsko-poslovno-turistički avioni i avio-taksi letovi ne donose pare. Za takvu potrebu je, recimo, rekonstruisan aerodrom Ponikve u Užicu, i bleji prazan. Aerodrom koji je lociran između nigde i ničega, a nije da nema ništa u svojoj okolini, prosto ne može da privuče vlasti da ulože u rekonstrukciju, iako je aerodromska zgrada već gotova.

Sa nešto većim ambicijama je izgrađen aerodrom Morava u Kraljevu, ali znamo kako je to prošlo. Nakon uloženih 22 miliona evra samo u terminal, jedini putnički avion koji je sleteo od 2012. godine bio je Jatov ATR 72, sa predsednikom Tadićem i delegacijom. Od tada je bilo nekoliko najava da bi se mogli uspostaviti letovi Kraljevo - Istanbul, da će Turci investirati u kompletiranje, ali i od samih vlasti da će otvoriti aerodrom tokom ove godine. Sve to nije na kraju ništa donelo, a problem i dalje prave uska pista i uske rulnice.

Na kraju krajeva, pogledaj red letenja sa niškog aerodroma. Koliko turboprop aviona leti iz Niša? Niti jedan. Nikome se ne isplati da ga leti. Lete Ryanair sa 737-800 (189 sedišta), Wizz Air sa A320 (180) i Swiss sa kombinacijom Bombardier CS300 (145) i Airbus A320 (180). Kakvi avio-taksiji, kakvi bakrači?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 17 apr 2018 11:09 #165

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
Izgleda da ja džabe pričam, jer nema para a ni potrebe za aerodrom
sa pistom od 2.500met. i organizovanjem letova nekih većih aviona.

Ne mora da bude profitabilan čenejski aerodrom, kao što nije ni
Žeželjov most, već bi on bio deo infrastrukture grada koja bi donela
veću posetu turista i poslovnih ljudi, a i poneki jeftin čarter let iz NS.

Slažem se da nije realno očekivati neki veći promet i nema potrebe
graditi veću pistu i ostalo, pa zato i predlažem izgradnju u sadašnjim
gabaritima kao što je nap. pista u mnogo manjem Pečuju 16/1500met.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 17 apr 2018 13:22 #166

  • valjan
  • valjan's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1177
  • Primljenih Zahvalnica: 2333
Kada sam početkom ovog milenijuma proveo pola godine u Danskoj, posetili smo neku elektronsku industriju u sred ničega, pravili su hight-tech komponente za bolnice i sisteme za praćenje pošiljki i još svašta nešto za šta biste očekivali da se pravi u blizini velikog grada, uz neki univerzitetski centar. Ali ovo je bilo u selu u sred Danske, s tim da je odmah pored mali aerodrom kojim otpremaju većinu te robe širom sveta. Tako da ne mora čenejski aerodrom biti nužno putnički, može biti i kargo terminal kojim se roba može brzo prevesti do nekog većeg.
A što se Morave tiče, nosili smo kolega i ja server tamo neposredno posle Tadićevog "otvaranja", bio je sređen samo taj hodnik u kojem su se slikali za televiziju, i ništa više, sve ostale prostorije u glavnoj zgradi su bile prazne. Server sala se polako punila, i kada sam bio drugi put na testiranju opreme, vojska je planirala tih dana da pogasi sve komunalne priključke i konzervira aerodrom. Pre četiri nedelje je bilo tačno 5 godina od te druge posete, taj naš server i UPS koji smo isporučili su sada verovatno samo za staro gvožđe posle toliko stajanja...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: ranko su ns, Blavak

Čenejski aerodrom 17 apr 2018 23:32 #167

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Trendovi u avijaciji, kako evropskoj, tako i svetskoj, bitno su promenjeni kroz 9/11. Posledica je to da više niko nema održiv biznis sa malim avionima, te da svoju poslovnu politiku mora da svede na apsolutnu sigurnost da će napuniti veliki avion.
Kargo avijacija u Evropi je takođe svedena na minimum, jer je skoro sve u dometu šlepera, a samo "vremenski osetljiva" roba, npr. pošta, se prevozi avionom, i to putničkim. Skoro niko i ne radi teretni saobraćaj sa malim avionima. Taj veći terminal do kog bi se slala roba, koji valjan pominje, može biti Beograd, a nema smisla organizovati let na tako kratkoj relaciji.

Koliko god bih ja to voleo, ne mogu Čeneju da nađem nijednu upotrebu.

@Fruškogorac
Aerodrom Pecs-Pogany je 2016. imao samo 3.650 putnika. Ako se ne varam, u ovu brojku može da se ubraja i "generalna avijacija" odnosno školski ili turistički letovi u zoni aerodroma. Čak i da se ne broje putnici na taj način, treba imati na umu da je najbliži međunarodni aerodrom ovome Osijek, koji je na udaljenosti od 100 km ali ima samo pet međunarodnih letova nedeljno, i po jedan let u domaćem saobraćaju dnevno. Za bolju ponudu, moraju da putuju u Budimpeštu, do koje ima 250 km. Novi Sad na trostruko manjoj udaljenosti, u Beogradu, ima sličnu ponudu letova.

Uz to, 2016. godine je aerodrom Pecs-Pogany procenjen kao trošak od 70 miliona forinti budžetu godišnje.
Poslednja izmena: 17 apr 2018 23:34 od neobuscitta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 18 apr 2018 03:15 #168

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
NS sa okolinom, tj. opštinama koje gravitiraju gradu i koje bi
koristile čenejski aerodrom, ima bar 3 puta više stanovnika od
Pečuja sa okolinom, pa poredjenje nije baš realno moguće.

Ali, svakako bi morao da bude na budžetu grada i pokrajine, a
koliko, zavisilo bi i od sposobnosti uprave i gradskih vlasti.
Trebalo bi tu pomenuti i "Aero klub Novi Sad" koji je korisnik.

Pošto je pre samo nedelju dana gradonačelnik NS izjavio da je
"aerodrom "Čenej" ozbiljan potencijal za razvoj grada", onda bi
ga trebalo pitati šta je konkretno mislio i šta planira da preduzme
kako bi taj potencijal mogao da se iskoristi za opštu korist grada..
Poslednja izmena: 18 apr 2018 03:22 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: neobuscitta

Čenejski aerodrom 18 apr 2018 11:34 #169

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
(na zalost), realno je da meni treba 45-50 minuta do Aerodroma Nikola Tesla, a 15 minuta manje do Batajnice. Sve juznije od NS gravitira tome a ne Sirigu. Subpotica gravitira Budimpesti i Temisvaru, a da bi se nesto promenilo treba uloziti par stotina miliona evra, ako ne i vise i imati politicku podrsku - kao sto je, vidimo, Nis nema, jer smeta BG.

Toliko je precih infrastrukturalnih stvari da se uradi u gradu od ovog. Jos jednom kazem, na zalost.

Ja vidim aerodrom kao sportsko-poslovni i kao takav je dovoljan i ovakav travnati za sada.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 18 apr 2018 12:37 #170

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Gde je najbliži kosmodrom?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:RE: Čenejski aerodrom 18 apr 2018 13:34 #171

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
TurboMaximus napisao/la:
Gde je najbliži kosmodrom?
U Jagodini :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 18 apr 2018 14:53 #172

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Onda ništa.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 18 apr 2018 16:23 #173

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Beograd će dobiti 54 fontane, a na inicijativu Predsednika Aleksandra.
www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=20...ry=11&nav_id=1382546

Predsednik Aleksandar je očigledno slab na vodu. Ako neko ima vezu, možda možemo da iskukamo aerodrom za hidroavione.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Re:Čenejski aerodrom 18 apr 2018 18:14 #174

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3435
  • Primljenih Zahvalnica: 9193
Možda sa tim budemo imali više sreće jer pistu već imamo.

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
"Stari svijet umire, novi se bori da se rodi. Ovo je vrijeme monstruma."
Antonio Gramši
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 18 apr 2018 19:32 #175

  • Duja
  • Duja's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 915
  • Primljenih Zahvalnica: 1829
TurboMaximus napisao/la:
Beograd će dobiti 54 fontane, a na inicijativu Predsednika Aleksandra.
www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=20...ry=11&nav_id=1382546

Predsednik Aleksandar je očigledno slab na vodu. Ako neko ima vezu, možda možemo da iskukamo aerodrom za hidroavione.

More bolje daj i nama neku fontanu da odmaramo oči, pa nećemo da zaostajemo za Lebanom i Žagubicom. Ove postojeće u Porti, kod Norka i spomeniku Hadžinaziru Azimbazimbulovu nikako nisu dovoljne za jednu prestonicu Srpske Vojvodine. :troll:
Svaki dobar projekat može da se oskrnavi pri izvođenju.
Nijedan loš projekat ne može da se popravi pri izvođenju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 18 apr 2018 19:46 #176

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Heliodrom muzičku fontanu za hidrohelikopter, brale.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 20 apr 2018 05:02 #177

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
Geografski položaj čenejskog aerodroma je vrlo povoljan, jer se na samo
50tak kilometara (osim Novog Sada) nalazi veći broj mesta i naselja :
Srem - Beočin, S.Karlovci, Petrovaradin, S. Kamenica, . .
Bačka - Titel, Temerin, Srbobran, Vrbas, Kula, B.Palanka, . . .
Banat - Zrenjanin i okolina (odustalo se od gradnje aerodroma "Ečka")



Pokrajina i grad NS bi morali da nađu pare za izgradnju manjeg aerodroma
koji bi pored sadašnje namene, znatno poboljšao uslove za poslovne i
čarter letove (manjim avionima za 40tak putnika) bar u turističkoj sezoni, a
možda se ukaže potreba za neke redje redovne linije, nap. za Banja Luku.
Poslednja izmena: 20 apr 2018 05:09 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 20 apr 2018 08:23 #178

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Ecka je za Cenej - Hitrou. Nisu za dzabe tamo pilotske skole. Aerodrom ima odlicnu infrastrukturu i duzinu piste. Betonska pista je postojala, nije potpuno u funkciji. Navodno je potrebno 3 miliona eur da bi se dovela u funkciju. Kazu i da je u ruza vetrova najbolja na Balkanu.

Sombroj je u funkciji, samo mu treba dozvoliti da bude civilni i da se razvija - sto se nikada nece desiti zbog Vincija.

Jedino na sta bi trebao dati novac je da se izrade STUDIJE IZVODLJIVOSTI i ISPLATIVNOSTI, a ne bacati pare bez ikakvog plana i proracuna, jer se babi snilo.
Poslednja izmena: 20 apr 2018 08:26 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 20 apr 2018 08:51 #179

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
svašta.
kakva Ečka.
Pa Čenej je tema zato što je pored polumilionskog grada. Šta se dobija se Ečkom. Ko bi iz NS umesto na Surčin koji je kao što kažeš na 45' vožnje išao u Ećku kojaje na 60'

Normalno da treba napraviti studiju izvodljivosti. Ne bi bilo loše za privredu i stanovništvo cele Bačke imati aerodrom na Čeneju. Ako to pokaže studija izvodljivosti, isplativosti.

Ali evo Niš razvio promet pa je sad otet gradu Nišu i kabadahijski preuzet zbog interesa vlasnika ErSrbije
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Poslednja izmena: 20 apr 2018 09:36 od ranko su ns.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Fruškogorac™

Čenejski aerodrom 20 apr 2018 10:22 #180

  • Billy
  • Billy's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 779
  • Primljenih Zahvalnica: 1554
ranko su ns napisao/la:
Ali evo Niš razvio promet pa je sad otet gradu Nišu i kabadahijski preuzet zbog interesa vlasnika ErSrbije

Mala ispravka, zbog vlasnika aerodroma.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru