Koliko god bih ja to hteo, jedini način na koji novosadski aerodrom može da uspe je da postane aerodrom za low-cost prevoznike i ništa više. Osim toga, njegova jedina svrha bi bila da bude alternativni aerodrom beogradskom.
Takvih aerodroma ima svugde po Evropi i privlače mahom Wizz Air i Ryanair.
Beč - Bratislava (85 km)
Brisel - Šarleroa /Charleroi/ (65 km)
Pariz - Bove /Beavuais/ (90 km)
Milano - Bergamo (60 km)
Frankfurt - Han /Hahn/ (120 km)
Stokholm - Skavsta (120 km)
Kopenhagen - Malme (60 km)
Dakle, jedini način na koji bi ovaj aerodrom mogao da ima budućnost je da bude građen i plasiran kao Beograd Sever, sa udaljenošću od 100 kilometara do Trga republike. Međutim, problem je što je u Evropi retko koji aerodrom građen da postane low-cost alternativa, već se najčešće osposobljavaju vojne baze izgradnjom nekih priručnih terminala i pravljenjem putne infrastrukture, a ne celog aerodroma iznova. Samim tim, veću budućnost ima aerodrom u Batajnici, koji se nalazi u blizini železnice i autoputa, a pritom ima dve piste spremne za velike putničke avione.
Osim problema izgradnje, dobili smo koncesionara u Beogradu koji, na evropskim aerodromima gde upravlja, neguje i saradnju sa low-cost prevoznicima, tako da se očekuje da bi se u Beogradu vrlo lako mogao pojaviti Ryanair a da easyJet izvrši ekspanziju svojih usluga. Poznati po ratovanju sa Ryanairom na ovim prostorima, očekivano je da bi Wizz Air reagovao postavljanjem još više aviona u Beograd. Novosadski aerodrom tek onda ne bi imao svrhu.
O beneficijama koncesije u Beogradu i kompanije koja njom upravlja (Vinci Airports) pisao je Alen Šćuric, vazduhoplovni analitičar, za portal TangoSix:
tangosix.rs/2018/23/01/kolumna-alena-scu...pravljati-beogradom/
Gradi se brza pruga na našem koridoru, a ja se nadam da će u nekoj budućnosti Beograd graditi železničku stanicu na aerodromu, čime bi dobili direktnu povezanost iz Novog Sada, bez oslanjanja na taksiste i kombije.