Ok decice, idemo sa informacijama. Fresh and hot, uzmite dok su vruce!
( ovo je exkluziva i hocu pluseve, jako puno pluseva, odvratno sam sujetan i ako zelite slicne stvari morate mi dati pluseve! )
Prica je sledeca:
- Kompletna suma koja je potrebna za zavrsavanje aerodroma je jos uvek nepoznata. Najjefiniji deo aerodroma je sama zgrada ( par miliona ) ali je skupa oprema, pista, odrzavanje, kadrovi i sl. Moja predvidjanja su da bi za ceo projekat trebalo izdvojiti oko 20-30 miliona sa tim sto bi sama aerodromska zgrada kostala 3-4 miliona a ostatak para bi otisao na vec spomenute stvari. To je samo moja procena i nista vise, ali ako se uzmu u obzir cene velikih projekata kao sto je Zezeljev most (50 mil), Most na Adi (100 i vise mil) ili cenu 1 km auto puta koja zna da bude i preko 2 mil... onda je ovo mala i isplativa investicija.
- Ovo sto vidite je "samo" idejni plan a da bi taj taj plan postao ziv projekat, treba uraditi detaljno projektovanje, prostorni i urbanisticki plan. Dobra vest je sto svi uslovi postoje i procedura je
zapoceta sto je jako jako bitno. Ipak, cela procedura je dosta dugo traje ali tako to ide.
- Kad se bude uradio i detaljni projekat, onda ce se znati i neki konkretan izgled aerodromske zgrade, ovo sa sad je minimalisticki prikaz koji treba da pokaze odprilike kako bi to izgledalo, cisto proporcije radi. Licno, ovakav minimalizam mi je skroz cool i ne bi imao nista protiv ako bi to tako izgledalo jednog dana. Obzirom ko stoji iza idejnog resenja i ko ce stojati iza konacnog projekta, ne sumnjam da ce aerodrom sluziti na cast ovom dgra kao moderan infrastrukturni objekat, nego kao i arhitektonski simbol.
- Sama dimenzija pristupnog dela aerodroma, dakle deo gde bi avioni bili prikaceni na zgradu ( gejtovi ) bi trebao da bude 300x100m, sto su odprilike 4 aviona tipa Boing 737 po tome je slican Niskom aerodromu.
- Koliko sam cuo, predvidjeni kapacitet je maximalno do 500 000 godisnje. Poredjenja radi, to je dosta vise nego Podgorica ali dosta manje nego Zagreb ili Bg, sto je i nekako logicno, jer je NS veci od Pg ali daleko manji od Zg ili Bg. Pocetni kapacitet bi bio daleko manji od pola miliona putnika per year. Recimo 100-200 000, sto je u rangu ili malo vise od Tivta, Dubrovnika ili Zadra ). Dakle, zicer je 100-200 000 a maximalno moze da prodje 500 000.
- Naravno, izgradnja aerodroma podrazumeva da ce do njega biti izgradjena moderna saobracajnica, prikacena na E75 i na gradsko jezgro.
.....
Ovo su za sad proverene informacije, u skorije vreme, bice jos stvari vezanih za ovu temu, tako da mozete ocekivati nove i nadam se, pozitivne momente u ovoj prici
.....
A sad slike iz press kita. Dakle, ovo je idejno resenje i kao takvog ga treba posmatrati:
Informacije koje ste ovde procitali mozete koristiti na drugim forumima, ali navedite izvor a to je NSBuild. Hvala