Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Čenejski aerodrom

Čenejski aerodrom 08 nov 2020 10:28 #421

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Subvencija od strane države kroz PSO (Public Service Obligation) program je potpuno normalna stvar i dešava se širom Evrope, pa tako i u Kraljevu. Problem aerodroma u Kraljevu, a i potencijalnog u Novom Sadu, je što nije samoodrživ, odnosno zavisi isključivo od PSO saobraćaja. U ovakvim krizama se takve rute prve ukidaju, pa se iz Kraljeva ne leti već mesec dana i neće se leteti najranije do marta sledeće godine. U Nišu je malo povoljnija situacija jer je Wizzair zadržao neke komercijalne rute, ali je Air Serbia, koja leti pod PSO režimom, svela operacije na samo jednu liniju (Frankfurt Hahn).

Ako se bude izgradio aerodrom, saobraćaj će se definitivno tražiti kroz PSO. Nažalost, mislim da jedina smislena celogodišnja ruta može biti Novi Sad - Beč, ali je blizina austrijske prestonice i autoput celom dužinom ozbiljna konkurencija iz razloga koje sam naveo. Nije čak ni isključeno da bi Banja Luka mogla biti dobra destinacija. Preko leta bi se mogao održati poneki let do Tivta ili Soluna, kao što je slučaj i sa Nišom i Kraljevom.
Poslednja izmena: 08 nov 2020 10:30 od neobuscitta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 08 nov 2020 12:07 #422

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
Pored dotiranih redovnih linija postoje i čarter letovi, a AirSebia ih je imala 300 ove godine, uglavnom za Egipat i Tursku. Grčka je bila zatvorena zbog pandemije, kao i mnoge druge države, a da nije takva situacija možda bi bilo i 500 čarter letova.
Od toga broja jedan dobar deo može da se odvija sa Čeneja, jer je jedan deo putnika bio iz Vojvodine i Mačve. Izgradnjom novog puta NS-RU-ŠA-LO taj region će imati mnogo bolji pristup do Čeneja.

Inače, aerodrom služi i za druge letove, poslovnu avijaciju manjim avionima, sajmove, sportske dogadjaje, vikend izlete, šopig ture, . . I ostalo. Ali, svakako neće biti "samoodrživ" već će biti dotiran. Biće tu i drugih prihoda, nap. od hotela ako bude dobro radio.
Poslednja izmena: 08 nov 2020 12:23 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 08 nov 2020 12:35 #423

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Kontrolni toranj će, dakle, imati demit fasadu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Buck, limanac, Duja, sandman, Cole11

Čenejski aerodrom 08 nov 2020 12:49 #424

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
Fruškogorac™ napisao/la:
Od toga broja jedan dobar deo može da se odvija sa Čeneja,

Ne može dok se ne proširi pista. Dokle god je širina piste 30 metara, neće moći da sleću A319/737 iz naše flote. ATR-ovi su prebukirani što se tiče regionalnog saobraćaja i nikad ne rade čartere.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 08 nov 2020 13:32 #425

  • SlanaBara
  • SlanaBara's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 112
  • Primljenih Zahvalnica: 379
Fruškogorac™ napisao/la:
Pored dotiranih redovnih linija postoje i čarter letovi, a AirSebia ih je imala 300 ove godine, uglavnom za Egipat i Tursku. Grčka je bila zatvorena zbog pandemije, kao i mnoge druge države, a da nije takva situacija možda bi bilo i 500 čarter letova.
Od toga broja jedan dobar deo može da se odvija sa Čeneja, jer je jedan deo putnika bio iz Vojvodine i Mačve. Izgradnjom novog puta NS-RU-ŠA-LO taj region će imati mnogo bolji pristup do Čeneja.

Inače, aerodrom služi i za druge letove, poslovnu avijaciju manjim avionima, sajmove, sportske dogadjaje, vikend izlete, šopig ture, . . I ostalo. Ali, svakako neće biti "samoodrživ" već će biti dotiran. Biće tu i drugih prihoda, nap. od hotela ako bude dobro radio.

Kako Mačvi može da bude bliži Čenej od Surčina? Surčin je bliži (bar 10 km), a i brže se stiže. Do Surčina ne mora da se prođe kroz Beograd, a do Čeneja mora kroz Novi Sad (ili u budućnosti da se obiđe oko grada). Kad se završe svi auto-putevi i brze saobraćajnice, od Šapca do Surčina će se voziti auto-putem (dakle, svuda 130 km/h), a od Šapca do Novog Sada auto-putem samo do rumske petlje na A3 (E70), a od rumske petlje do Novog Sada brzom saobraćajnicom, gde će ograničenje biti 100 km/h, a možda u tunelu možda i 80 km/h.

Iz izjava direktora Urbanizma zaključuje se da će pista biti takva da će moći da sleću avioni sa najviše 100 putnika. Dakle, odmah možemo da otpišemo low-cost prevoznike i njihove ciljne grupe (turiste i gastarbajtere). Ostaju poslovni putnici, kojih je znatno manje od dve navedene grupe. Njima je bitna fleksibilnost, tj. veći izbor termina, a Nikola Tesla je tu svakako u prednosti. Teško da će sa Čeneja biti ka određenoj destinaciji više letova u toku dana, verovatnije je da će se leteti najviše 3-4 puta nedeljno, kao u Nišu (pritom Niš ima low-cost prevoznike i konkurentski aerodromi su udaljeniji). Sa Nikole Tesle mnoge destinacije imaju bar dva leta dnevno u redovnim okolnostima, a neke i preko četiri leta dnevno (Podgorica, Tivat, Beč, Cirih, Moskva).

Treba imati u vidu da Čenej nema čak ni betonsku/asfaltnu pistu, a da ne pričamo o terminalu, opremi itd. Svi aerodromi koji se ovde spominju (Niš, Kraljevo, Osijek itd.) su imali bar izgrađenu pistu, ako ne i terminal. Voleo bih da neko navede primer aerodroma koji je u prethodnih 10-20 godina izgrađen od nule, a da se nalazi na 90 km auto-putem od međunarodnog aerodroma koji je ujedno o čvorište nacionalne kompanije i vojnog aeordroma koji bi mogao da se koristi i u civilne svrhe.

Planove regulacije, urbanističke planove i druge slične dokumente bih nazvao spiskom lepih želja od kojih se samo manji deo ostvari. Najbolji primer je Generalni urbanistički plan Novog Sada do 2021. Ako ćemo slepo pratiti taj dokument, Novi Sad će do 2021. imati još tri mosta na Dunavu, denivelisanu raskrsnicu kod Futoške pijace, kao i sve raskrsnice na Bulevaru Evrope, produžetak Bulevara Vojvode Stepe itd.

Ovakav stav nije provincijski već racionalan. Nije provincijski imati razrovane ulice, blato umesto trotoara i parkinga ispred zgrade, loše regulisan saobraćaj, mini deponije na svakom ćošku, septičke jame umesto kanalizacije itd., ali je provincijski imati aerodrom 50 min od grada, a ne 15 min. Voleo bih i ja da mi je aerodrom na 15 min od kuće, ali shvatam da u ovom gradu i njegovoj okolini postoje važnije stvari od aerodroma. Bez obzira na moje mišljenje, voleo bih da neko napravi analizu koja bi uključila i indirektnu korist od aerodroma.
Poslednja izmena: 08 nov 2020 13:34 od SlanaBara.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: neobuscitta, Teki, Hamilton, nsns

Čenejski aerodrom 08 nov 2020 14:01 #426

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
neobuscitta napisao/la:
ATR-ovi su prebukirani što se tiče regionalnog saobraćaja . . .
Ma, kupićemo te avione ako budu imali posla - ima se, može se. ;)

Priču kako je "Surčin blizu" nemam nameru više da objašnjavam, a kome nije jasno da to nema nikakve veze neka pročita predhodne strane.

PDR je urbanistički zakon po kojem mora da se projektuje i gradi, a kada će to biti je sasvim drugo pitanje i nije predmet ovog plana.

Poslednja izmena: 08 nov 2020 15:00 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 08 nov 2020 23:17 #427

  • Neskov
  • Neskov's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 547
  • Primljenih Zahvalnica: 356
Aerodrom koji nije samoodrziv i leteće Air Serbia na osnovu subvencija države.
NS-Budimpešta okej ali svi gradovi severnije od Novog Sada im to neće trebati. Let je super zbog granice.

Ali naravno da ce postojati moguće linije ako se sve to lepo uradi. Beč, Prag, Minhen...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 09 nov 2020 04:42 #428

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
Evo jedan primer kakvi sve letovi mogu da se očekuju i na Čeneju.

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 09 nov 2020 08:40 #429

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1209
  • Primljenih Zahvalnica: 639
Ne moze se takav let ocekivati, jer je ovde napisano da ce pista biti 30m sirine i kraca od 2000m.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 09 nov 2020 10:18 #430

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
Može se očekivati "specijalan čarter let" nekih sportista u Čenej.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 09 nov 2020 10:41 #431

  • Neskov
  • Neskov's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 547
  • Primljenih Zahvalnica: 356
Fruškogorac™ napisao/la:
Može se očekivati "specijalan čarter let" nekih sportista u Čenej.

Super, specijalni čarter let koji je sleteo tu čisto da bi aerodrom radio.
Nadam se da će biti nekih stalnih low cost letova. Inace da slete neki sportisti ili tako nesto ne vidim koju korist narodu donosi
Poslednja izmena: 09 nov 2020 10:43 od Neskov.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: neusatz!, Hamilton

Čenejski aerodrom 09 nov 2020 10:58 #432

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
Jedino si ti shvatio taj post (koji je odgovor na predhodni) na takav način.

To je samo još jedna mogućnost, a na predhodnim stranicama sam već napisao kakvi se sve letovi mogu očekivati.
Poslednja izmena: 09 nov 2020 10:59 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 09 nov 2020 11:05 #433

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
sandman napisao/la:
Ne moze se takav let ocekivati, jer je ovde napisano da ce pista biti 30m sirine i kraca od 2000m.
To si zapamtio, a nisi moj odgovor na primedbu kako "nije poželjno sletanje na pistu 1.700x30m zbog bočnog vetra i vidljivosti."
.
Fruškogorac™ napisao/la:
neobuscitta napisao/la:
. . ograničenja po pitanju bočnog vetra, vidljivosti itd. .
Pista je planirana po važećim standardima, bočni vetar i vidljivost neće biti problem cele godine, već nekoliko dana kao i svuda po svetu. Kodna oznaka 3C se odnosi na dimenzije aviona, a ovo je citat iz plana :

"Аеродром ће служити за цивилну, спортску и привредну делатност. У складу са наведеним, планира се аеродром у условима неинструменталног приступа кодне ознаке 3Ц која се односи на примарну полетно-слетну стазу (у даљем тексту: ППСС) димензија 1700×30 m од вештачког застора. Ова кодна ознака обухвата авионе распона крила од 24 до 36 m и са размаком спољних ивица точкова главног стајног трапа од 6 до 9 m. Максимални капацитет оваквих авиона је око 100 места. . ."

Inače, ovakav avion "Embraer 190" će moći da koristi aerodrom u Čeneju.

Poslednja izmena: 09 nov 2020 11:17 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 09 nov 2020 11:30 #434

  • Emanon
  • Emanon's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 467
  • Primljenih Zahvalnica: 2125
Pre neku sam bio na aerodromu u Segedinu.
U principu, to je nekada bio isključivo sportski aerodrom, poput našeg današnjeg Čeneja.

Evo nekih podataka o pistama, njihovim dužinama kao i o broju putnika od 2002. godine od kada ga koriste i za civilne letove.

en.m.wikipedia.org/wiki/Szeged_Airport
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Fruškogorac™

Čenejski aerodrom 09 nov 2020 19:59 #435

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
Znači Segedin ima pistu koja je 500m kraća od planirane u Čeneju. Ali, Arad ima pistu od 2.000m iako je na samo 60km od Temišvara.

Novi Sad koji je veći od ta dva grada tek ima PDR za novi aerodrom. Valda će jednog dana imati aerodrom kao svi evropski gradovi takve veličine i značaja.
Poslednja izmena: 09 nov 2020 20:04 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 09 nov 2020 20:50 #436

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1403
  • Primljenih Zahvalnica: 2973
Spisak aerodroma u Hrvatskoj, sa dužinama pisti:

hr.wikipedia.org/wiki/Dodatak:Popis_zra%...nih_luka_u_Hrvatskoj
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 09 nov 2020 20:56 #437

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1403
  • Primljenih Zahvalnica: 2973
Dakle ako može toliko aerodroma u Hrvatskoj, ne vidim što ne bi bila potreba i za aerodromom u Novom Sadu?
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 10 nov 2020 05:50 #438

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
Hrvatska ima razvučenu teritoriju i turističku privredu pa nije baš za poredjenje. Ali, jeste njihov aerodrom na ostrvu Brač koji je na samo 20km od Splita.

Oni su 2017. produžili pistu na 1.760x30m, a u drugoj fazi planiraju 2.400x45m, znači isto kako se planira buduća pista u Čeneju.
www.airport-brac.hr/

"Na produljenu je stazu prvi put sletio moderan mlazni zrakoplov, konkretno Embraer 190, označivši tako početak sezone letova velikih zrakoplova u 2017."
hr.m.wikipedia.org/wiki/Zra%C4%8Dna_luka_Bra%C4%8D

"Embraer 190" je nedavno sleteo u Niš, što se vidi na gornjim slikama.
Poslednja izmena: 10 nov 2020 05:53 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 10 nov 2020 08:20 #439

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Ja bih da dodam nešto na temu subvencija:

Većina velikih javnih sistema transporta, mnogo većih od aerodroma su subvencionisani od strane država.
Radi se i o putničkoj železnici (posebno brzim vozovima), metro i tramvajskim sistemima i sličnom.
I onda se snalaze izdavanjem prostora, reklamiranjem, nazivanjem stanica po sponzorima itd. ali uz obavezne subvencije države.

I pored svega toga, indirektna finansijska korist od postojanja takvih funkcionalnih sistema je uvek veća od gubitka koji država ima da bi ih održavala (razvoj poslovanja, mobilnost zajednice i samim tim njena fleksibilnost, stimulisanje tržišta nekretnina i slično).
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, ranko su ns, Yokai, Blavak, Fruškogorac™, nsns

Čenejski aerodrom 05 apr 2021 11:23 #440

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
Počeo je Javni uvid u Prostorni plan Srbije 2035.

"Kada je reč o Novom Sadu, gradnja je planirana na lokaciji (za aerodrom) koja se nalazi na oko 15 km jugoistočno od najvećeg grada na severu naše zemlje, u neposrednoj blizini auto-puta A1, na potezu Kovilj - Šajkaš - Budisava, sa obuhvatom od oko 300 ha i kodnom oznakom aerodroma 4E. Neposredna blizina pruge predstavlja perspektivu za razvoj robnog, multimodalnog transporta, navedeno je u dokumentaciji."
www.ekapija.com/news/3228480/novi-beogra...i-sad-dobija-potpuno

Poslednja izmena: 05 apr 2021 11:24 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, valjan, Чиле
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru