Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Čenejski aerodrom

Čenejski aerodrom 05 nov 2020 12:59 #381

  • Cole11
  • Cole11's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 380
  • Primljenih Zahvalnica: 846
Juce sam procitala clanak u gradnja.rs o Cenejskom aerodromu, www.gradnja.rs/novosadski-aerodrom-cenej-pdr/, i uz svo duzno postovanje prema projektu, ja stvarno ne razumem zasto je ovaj aerodrom potreban.
Mislim, razumem da postoji neka "feasibility study" koje ja sigurno nisam svesna.
NT aerodrom je na laganih 45 minuta voznje, najravnijim autoputem IKAD. Nije kao da treba da prevozas kroz dve klisure jednosmernom ulicom i ides dva dana peske.
Kontam da ljudi iz NS brze dodju do aerodroma NT, nego ljudi sa Banovog Brda.

Onda se naravno, samo po sebi postavi pitanje politickog znacaja da Vojvodina ima aerodrom, a to onda otvara mnoga druga pitanja...
Prostorni planer, al` nisam odustala.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 05 nov 2020 13:07 #382

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3925
  • Primljenih Zahvalnica: 9196
Zato sto je potpuno nebulozno da Srbija ima samo 2 velika aerodroma
Beograd - kao najveci grad
Nis - kao treci najveci grad
A Novi Sad - kao drugi najveci grad, nema?
Ti gledas samo distancu Novi Sad - NT a mozda neko iz Sombora hoce da ide na aerodrom, Zrenjanina, Kikinde, Subotice? Nije sve zbog Novog Sada.
Ali to sto se sada neki boje da je to jos jedan korak od nekog separatizma na koji ti diskretno aludiras, onda treba ukinuti sve pokrajinske institucije i ukinuti Autonomnu Pokrajinu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mlata, vladulns, NekoIzMase

Čenejski aerodrom 05 nov 2020 13:29 #383

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
Cole11 napisao/la:
NT aerodrom je na laganih 45 minuta voznje,...
Na aerodromu u Čeneju neće biti, naravno, iste linije kao u Surčinu. A, putnici idu na aerodrom da bi otišli na neku svoju destinaciju iliti neki grad. Prema tome, ako nekom iz Beograda bude odgovarao let iz Čeneja za neki grad ili neka turistička čarter linija do Španije ili Turske on će ići na aerodrom NS u Čeneju.
To što su dva grada relativno blizu i što će dva aerodroma biti blizu, samo je prednost stanovnika Beograda i Novog Sada. Ali, aerodromu u Čeneju gravitira preko 3 Miliona ljudi na udaljenosti od samo 100km. Izgradnjom brze pruge BG-NS-SU i Fruškogorskog koridora biće još bolji pristup aerodromu.

Država može kao i u Nišu da dotira neke linije koje su od značaja za Vojvodinu, a može i da poveže niški i novosadski aerodrom tako da postojeće i buduće dotirane linije imaju sletanje na oba aerodroma. Znači, avion sleće na oba aerodroma u polasku i povratku iz inostranstva.

Poslednja izmena: 05 nov 2020 13:41 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 05 nov 2020 13:34 #384

  • Nemac
  • Nemac's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 27
  • Primljenih Zahvalnica: 28
Skroz bzv da Novi Sad dobije aerodrom a BG je tako blizu, nikakve logike. Bolje da u Subotici bude, nego u NS.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 05 nov 2020 14:48 #385

  • Cole11
  • Cole11's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 380
  • Primljenih Zahvalnica: 846
Bez obzira na sve receno, meni gradnja u NS i dalje nije logicna. Dajte mi brojke, cifre, isplativost, razlog, sta god...

Ako se uzme u obzir stanovnistvo iz drugih delova Vojvodine, njima je voznja do BG aerodroma duza za 30 min nego sto bi bila za NS aerodrom, s obzirom da ne moraju da ulaze u Novi Sad. Nije neka stravicna usteda vremena. 30min je ogromna usteda vremena za transport na dnevnoj osnovi (kao da ti neko skrati odlazak na posao za pola sata), ali za tri puta godisnje letenje nije nista.

Ako se vodimo po tome da je Novi Sad drugi najveci grad u Srbiji, pa samo zato sto je drugi najveci grad treba da ima aerodrom, onda zanemarujemo sve ostale, druge faktore kao: distribuciju stanovnistva i samim tim realnu potrebu za aerodromom, blizinu vec dostupnih infrastrukturnih cvorova...
Ako se vodimo time da ce Novi Sad imati drugacije linije od Beograda i Nisa, onda to zvuci kao da su naleti na BG aerodromu popunjeni u fulu, da su svi slotovi zauzeti do maksimuma, sa jedne strane, a sa druge, oni mucni ljudi sa pocetka price iz Zrenjanina opet moraju da idu za Beograd, ako nema linije koje oni zele u NS. Ali ajde, diverzitet je kao pozeljan.

Projekat je naravno sam po sebi zanimljiv.
Meni nije nebulozno da jedna Srbija u ovom trenutku ima samo dva aerodroma. To je u skladu sa nasim potrebama i standardom.
Austrija koja je priblizno iste velicine kao mi ima kao 5 aerodroma (a gde je njihov standard, reljefna predispozicija, infrastrukturna podrska turizmu..). Kontam to je negde broj kojem i mi treba da tezimo.
Ali takodje, ta ista Austrija ima najmanje 3 puta vecu pokrivenost putevima nego Srbija (opet osvrt na standard, ovo ono...).
(Nisam sigurna za brojke, davno je to bilo).

Hocete da ga stavimo u planove, bravo, i treba. Idemo i mi u smeru da imamo mrezu puteva i da razvijamo turizam i sta god.
Samo kazem da treba ici po redu. Sigurno ce doci vreme kad Novom Sadu bude potreban aerodrom, ali meni ne deluje da je to sad.
Za pocetak da napravimo trotoare u Novom Sadu, pa onda moze aerodrom.

Ovo sve deluje kao kad vidis devojku koja je uradila trepavice i napumpala usta, a nije popravila karijes na kecu.

Ja bih potpuno bila za kada bi bilo para za sve, ali ovako, valjda treba napraviti neke prioritete.
Mozda gresim, sta znam.
Ovo su vise moja razmisljanja nego strucan osvrt na temu. Samo sam volela da mi neko objasni.
Prostorni planer, al` nisam odustala.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja, Neskov

Čenejski aerodrom 05 nov 2020 15:31 #386

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Ako sam ja dobro shvatio, kapacitet tog aerodroma koji najavljuju je vrlo mali, tako da je svejedno i ne vidim zašto da ne.
700 metara piste, jedna aerodromska zgrada, radionica i hangar su u pitanju, ne Orli ili Šeremetjevo.
Nit je veliki novac, niti konkurencija Surčinu.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja

Čenejski aerodrom 05 nov 2020 15:50 #387

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
Cole11 napisao/la:
Sigurno ce doci vreme kad Novom Sadu bude potreban aerodrom, ali meni ne deluje da je to sad. . .
Sada se radi urbanistička dokumentacija, pa onda sredjivanje parcela u katastru, pa Idejni i Izvodjački projekat, pa tender za radove, pa izgradnja prve faze, pa druge faze,. . i sve to kada se završi "doći će to vreme".

Inače, grad NS je zadužen za trotoare, a Aerodromi Srbije će graditi aerodrom NS.
Poslednja izmena: 05 nov 2020 16:04 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 05 nov 2020 16:51 #388

  • New Horizon
  • New Horizon's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 21
  • Primljenih Zahvalnica: 59
U ovoj zemlji postoji čitav jedan zaokružen političko ekonomski diskurs koji bi se mogao nazvati Šta će Novom Sadu kad ima u Beogradu? :gaah: Po potrebi proširiti na Niš, Kragujevac... Cilj programa je da se na svaki način spreči razbijanje beogradskog monopola i slobodna konkurencija koja bi taj monopol mogla da ugrozi. Već smo se naslušali priča Šta će Novom Sadu na bezbroj primera. Dodaj po slobodnom izboru, teško ćeš pogrešiti: filharmonija, balet, muzej savremene umetnosti, međunarodni festivali, naučni instituti, televizija... Sto pedeset godina je bilo potrebno državama koje vodi Beograd da dozvoli stvaranje Novosadskog univerziteta itd. itd. :facepalm:
Da se vratimo aerodromima.
Slovenija, koja ima sličan broj stanovnika kao Vojvodina, a čak nešto manju teritoriju, ima tri međunarodna aerodroma: Portorož, Maribor i Ljubljanu. S tim da je je Mariborski na gotovo istoj udaljenosti (104 km) od Ljubljane kao Čenej od Beograda (97,5 km). Ne samo to, i portoroški je na sličnoj udaljenosti od Ljubljane (117, 9km). Dakle, na razdaljini od stotinak kilometara od glavnog grada nalazi se ne jedan, nego dva međunarodna aerodroma. Da ne govorimo o činjenici da je Novi Sad četiri puta veći od Maribora, važniji ekonomski, administrativni, kulturni i obrazovni centar! Da ne spominjemo da je međunarodni aerodrom u Gracu od Maribora udaljen 59 kilometara, a onaj u Klagenfurtu 103 km.
Pored tri međunarodna aerodroma, Slovenija sa teritorijom slične veličine i sličnog broja stanovnika kao Vojvodina, ima još dvanaest javnih nacionalnih aerodroma: Ajdovščina, Bovec, Celje, Bled, Divača, Sobota, Ptuj, Postojna itd. :clapping:
S obzirom na izloženo, potrebno bi bilo razmišljati ne samo o aerodromu u Novom Sadu nego i jednom u Subotici ili Somboru i još nekoliko manjih.
Aerodrom je danas ono što je juča bila železnička ili autobuska stanica i svaka priča o suvišnosti i odsustvu potrebe (kad imamo na samo 100km razdaljine) zapravo je pokušaj sprečavanja razvoja autonomnih centara i sulude centralizacije zemlje u kojoj glavni grad već daje više od 40 % nacionalno BDPa sa tendencijom daljeg uvećanja tog udela. :facepalm:
Poslednja izmena: 05 nov 2020 16:54 od New Horizon.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, Brane, RM77, Djordje Cvarkov, Otis.Driftwood.Ressurected, vladulns, Fruškogorac™, NekoIzMase, nsns

Čenejski aerodrom 05 nov 2020 17:37 #389

  • Cole11
  • Cole11's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 380
  • Primljenih Zahvalnica: 846
Fruškogorac™ napisao/la:
Cole11 napisao/la:
Sigurno ce doci vreme kad Novom Sadu bude potreban aerodrom, ali meni ne deluje da je to sad. . .
Sada se radi urbanistička dokumentacija, pa onda sredjivanje parcela u katastru, pa Idejni i Izvodjački projekat, pa tender za radove, pa izgradnja prve faze, pa druge faze,. . i sve to kada se završi "doći će to vreme".

Inače, grad NS je zadužen za trotoare, a Aerodromi Srbije će graditi aerodrom NS.
Da, to je apsolutna istina. Realizacija ce biti spora, ali traljava, sem ako neko ne odluci da je to idealna situacija za ko zna sta, pa ubrza do beskonacnosti.
Ali da, razumem proces i slazem se da smo onda iz tog ugla mozda krenuli u stvari na vreme, i eto ga logicki argument zasto aerodrom. :)

I nisam ja ovde zagovornik centralizacije, niti zelim da ubijam vizionarstvo u pojam, samo izjednaciti aerodrom sa zeleznickom stanicom u zemlji koja ne moze ni prugu da napravi je besmisleno.
Prostorni planer, al` nisam odustala.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 05 nov 2020 20:26 #390

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
New Horizon napisao/la:
U ovoj zemlji postoji čitav jedan zaokružen političko ekonomski diskurs koji bi se mogao nazvati Šta će Novom Sadu kad ima u Beogradu?
... svaka priča o suvišnosti i odsustvu potrebe (kad imamo na samo 100km razdaljine) zapravo je pokušaj sprečavanja razvoja autonomnih centara i sulude centralizacije zemlje ...
A ova diskusija polako postaje meta onog "zašto može Beograd da ima, a mi ne?" motiva, gde opada racionalnost a raste lokalpatriotizam. Evo, ja kao rođeni Novosađanin i zaljubljenik u avijaciju jasno izlažem stav da je aerodrom u Novom Sadu nepotreban luksuz.

New Horizon napisao/la:
Slovenija, koja ima sličan broj stanovnika kao Vojvodina, a čak nešto manju teritoriju, ima tri međunarodna aerodroma: Portorož, Maribor i Ljubljanu. S tim da je je Mariborski na gotovo istoj udaljenosti (104 km) od Ljubljane kao Čenej od Beograda (97,5 km). Ne samo to, i portoroški je na sličnoj udaljenosti od Ljubljane (117, 9km). Dakle, na razdaljini od stotinak kilometara od glavnog grada nalazi se ne jedan, nego dva međunarodna aerodroma.
Koliko to putnika godišnje imaju Maribor i Portorož? Koliko prometa robe?

U poslednjih dvadeset godina, Maribor je najviše putnika imao 2007. godine kada su privukli čitavih 25.000 putnika, kada je Ryanair leteo za London tri puta nedeljno. Već sam pominjao, a možete pročitati i analitičke tekstove (preporučujem Tango Six i Alena Šćurica) u kojima ćete saznati pod kojim uslovima low cost prevoznici otvaraju određenu liniju, kao i da takav posao često ode na štetu aerodroma.

Najviše putnika u sezoni je Portorož imao kada je Jat Airways leteo nekoliko čartera iz Beograda sa ATR-om, a to nije mnogo. Zbog svoje piste, Portorož ne može da primi veće avione. Svejedno, mislim da je suludo uzimati Portorož kao primer, jer je namenjen privatnim

New Horizon napisao/la:
Aerodrom je danas ono što je juča bila železnička ili autobuska stanica
Sa ovim se načelno slažem iz ugla javnosti, ali mislim da je sa ekonomske strane ogromna razlika. Kada se autobuska ili železnička stanica otvori, ona ne mora da uloži silne novce samo da bi jedan prevoznik "bacio pogled" na nju. U doba koronavirusa, kada je komercijalna avijacija primila ozbiljan udarac, teško je očekivati da će se iko širiti, pogotovo na "neotkrivena" tržišta.

Bilo kako bilo, Fruškogorčevo crtanje koncentričnih krugova po Vojvodini kako bi se našao smisao ovom aerodromu je suludo, s obzirom da istu površinu, čak i bez Beograda, možemo podeliti na Osijek i Temišvar. Osijek je izuzetno slab sa međunarodnim saobraćajem, a Temišvar je dobio udarac povlačenjem Ryanair-a sa njihovog aerodroma. Da stvarno postoji komercijalna potreba, mislim da bi ovi aerodromi bili daleko posećeniji.

Ono što bih ja voleo od čenejskog aerodroma je da postane centar za obuku pilota i time postane konkurencija Ečki, Vršcu i Lisičjem Jarku. :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 05 nov 2020 20:41 #391

  • New Horizon
  • New Horizon's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 21
  • Primljenih Zahvalnica: 59
I nisam ja ovde zagovornik centralizacije, niti zelim da ubijam vizionarstvo u pojam, samo izjednaciti aerodrom sa zeleznickom stanicom u zemlji koja ne moze ni prugu da napravi je besmisleno.[/quote]

Uf Colo, koje si ti železničke stanice videla kada tako pričaš? Postoje desetine železničkih stanica u svetu koje su arhitektonski i logistički mnogo komplikovanije od Beogradskog aerodroma, a da ne pričamo o poređenju sa mizernim planovima za novosadski. Kreni od njujorške Grand central station, pa možeš nastaviti kroz Evropu, Kinu itd. Toliko o aerodromu kao neviđenom tehničko tehnološkom čudu! :rofl:
Što se tiče izjave: Nisam ja centralista ali... (čitaj: ne želim u Novom Sadu aerodrom, akademiju nauka, filharmoniju...), podseća na izjave tipa: "Nisam ja rasista, imam čak jednog poznanika crnca, ali ne želim da se vozim sa njima u istom autobusu..." ili "Nisam ja homofob, ali mislim da ne bi smeli da imaju ista prava kao 'normalni' ljudi" itd.
Colo, treba učiti, gledati malo kako radi svet mnogo uspešniji od Balkana. Beograd je samo jedan od bezbroj gradova bez većeg značaja, treba se porediti sa boljima, a ne zagovarati vrednosti davno prevaziđenih standarda. :ohno:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: OneLove

Čenejski aerodrom 05 nov 2020 21:08 #392

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
neobuscitta napisao/la:
Fruškogorčevo crtanje koncentričnih krugova po Vojvodini . . je suludo . .
Nije tu ništa "suludo", već je obična činjenica da na udaljenosti oko100km od aerodroma NS živi više od 3 Miliona stanovnika.
Inače, kao što vidiš, polako se ostvaruje ideja za koju se ja zalažem već par godina na ovom forumu.

Poslednja izmena: 05 nov 2020 21:12 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 05 nov 2020 21:24 #393

  • New Horizon
  • New Horizon's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 21
  • Primljenih Zahvalnica: 59
Evo, ja kao rođeni Novosađanin i zaljubljenik u avijaciju jasno izlažem stav da je aerodrom u Novom Sadu nepotreban luksuz. [citiram rodjenog Novosađanina].

Rođeni Novosađanin uopšte ne mora da voli Novi Sad, čak štaviše može da ga mrzi. Prema tome, to što si rođen u Novom Sadu uopšte ne znači da mu želiš dobro. Kolika je suma predviđena za ulaganje u taj nesrećni aerodrom? Nekoliko miliona evra, valjda. Strašno si zabrinut za racionalnost takvog ulaganja. Šta kažeš na racionalnost ulaganja od 400 miliona za nacionalni stadion? Kao stotinak aerodroma u Novom Sadu. Troškovi održavanja takvog stadiona će verovatno biti veći nego pokrivanje gubitaka eventualnog novosadskog aerodroma koji bi možda mogao i dobro da radi, za razliku od stadiona. Dosta provincijalne psihologije: Šta će nama? Bez ambiciozne vizije razvoja nema razvoja, već samo stagnacije. Valjda jedina stvar u kojoj mogu da se složim sa SNS novosadskim gradonačelnikom jeste sledeće: Prestanite da se ponašate kao stanovnici varošice.
Mariborski i Portoroški aerodromi (gradova višestruko manjih od Novog Sada) kažeš, ne rade dobro, nema profita. Pa zašto ih država Slovenija ne ugasi. Mora da postoje i drugi interesi, osim profitnih da oni postoje. Hrvatska država ne gasi Osijek, a Rumunska Temišvar. To mora da su jako neracionalne države. Verovatno su zato bogatije od naše.
Poslednja izmena: 05 nov 2020 21:25 od New Horizon.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: nsns

Čenejski aerodrom 05 nov 2020 22:40 #394

  • Cole11
  • Cole11's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 380
  • Primljenih Zahvalnica: 846
Na samom startu ove cudne rasprave je bilo pitanje je zasto se gradi aerodrom, da li je mozda pametnije da se pare potrose drugacije, sa potpitanjem da li je to politicka agenda i investicija za buducnost, sto je takodje shvaceno na sta aludiram?
Duklander mi je jasno stavio do znanja da ovo i nije neka investicija, pa i `ajde, to je i neko objasnjenje.
Fruskogorac je pokusao da mi priblizi svoje stavove po tom pitanju, i ja ga razumem, ali se sa njim i dalje ne slazem, ali je istina da dok dodjemo do realizacije, proci ce mnogo vremena - taman kad mi budemo napravili aerodrom u Ceneju A320 se vise nece koristiti u komercijalnim letovima. :)

Sto se tice mog poredjenja, to nije bilo omalovazavanje zeleznicke stanice kao infrastrukture, nego cinjenice da mi ni prugu ne mozemo da napravimo, a ovamo ulazemo u aerodrom, ma koliko prost bio.
Ja sam dodjoska, ali razvila sam odredjeni sentiment prema Novom Sadu i zelim mu najbolje. Kao npr da ceo grad dobije kanalizaciju ili da automobili mogu da se mimoidju u svim ulicama predgradskih naselja, posto je to trenutno nemoguca misija. Ne mislim da je filharmonija manje bitna. Niti univerzitet.

Novi Sad nije varosica, ali se takvim nacinom razmisljanja pretvara se u jednu. "Samo da se ja nataknem na stikle" jeste provincijalna psihologija.
A sto se tice zeleznickih stanica, videla sam mozda nesto preko 10, u Evropi mozda 5-6, uglavnom u Nemackoj, i u Kini jedno 7-8 ukljucujuci Hong Kong, ako je to bitno da bi se moj glas cuo u ovoj raspravi. Ali nemam neki stav prema zeleznickim stanicama, sem da nikad ne bukiram hotele blizu zeleznickih stanica. :)
Videla sam mnogo vise aerodroma nego zeleznickih, istina. Tu vec imam favorite, ako dodje do te rasprave.
Imam i misljenje gde su najbolji autoputevi i gde su najbolje resene petlje. Imam svakojaka razmisljanja na teme koje me zanimaju u odnosu na ono sto sam videla.
Ali i dalje mislim da je bitno pitati ljude, posebno koji su u tematici vise od mene, za misljenje i objasnjenje, bez neke pretpostavke da nisu videli dalje od svog sela, a i da jesu, i to je nekad dovoljno.

Odoh ja da pratim Stambenu novogradnju, ovo je stresno. :)
Prostorni planer, al` nisam odustala.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Neskov

Čenejski aerodrom 05 nov 2020 23:04 #395

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1209
  • Primljenih Zahvalnica: 639
Sa tako kratkom pistom, ni jedan avion sa turbofan motorima (mlazni avion) nece moci da sleti/poleti. trebalo bi da je pista duga min. 1800-1900m :cheers: .
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 06 nov 2020 03:55 #396

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 06 nov 2020 08:45 #397

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3925
  • Primljenih Zahvalnica: 9196
Ja ne znam gde je Duke cuo da ce pista biti 700metara kada direktor Urbanizma kaze da ce biti 1700 metara

(35. sekunda video zapisa sa prosle strane)
Poslednja izmena: 06 nov 2020 08:46 od Otis.Driftwood.Ressurected.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Čenejski aerodrom 06 nov 2020 09:16 #398

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
Očigledno je greška, jer nedostaje "1" ispred "700".
U planu piše 1.700x30m "s tim da je ostavljena mogućnost njenog produženja i proširenja (rezervacija prostora)".
U Ranom javnom uvidu piše da je u drugoj fazi rezervisan prostor za pistu 2.500x45m.
Poslednja izmena: 06 nov 2020 09:18 od Fruškogorac™.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander

Čenejski aerodrom 06 nov 2020 09:23 #399

  • neobuscitta
  • neobuscitta's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 548
  • Primljenih Zahvalnica: 1626
sandman napisao/la:
Sa tako kratkom pistom, ni jedan avion sa turbofan motorima (mlazni avion) nece moci da sleti/poleti. trebalo bi da je pista duga min. 1800-1900m :cheers: .
Pista od 1.700 tehnički može da primi A320/737, ali veći problem pravi širina od 30 metara, koja implicira ograničenja po pitanju bočnog vetra, vidljivosti itd. S obzirom da ti avioni skoro nigde ne sleću sa tako uskom pistom, osim u slučaju preke potrebe, koja na Čeneju ne postoji pored Beograda, bez te čuvene "druge faze" možemo očekivati samo da država žestoko funkcioniše letove na ATR72, identično kao što se desilo u Kraljevu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: sandman

Čenejski aerodrom 06 nov 2020 10:08 #400

  • Fruškogorac™
  • Fruškogorac™'s Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • OnLine
  • Poruka: 784
  • Primljenih Zahvalnica: 687
neobuscitta napisao/la:
. . ograničenja po pitanju bočnog vetra, vidljivosti itd. .
Pista je planirana po važećim standardima, bočni vetar i vidljivost neće biti problem cele godine, već nekoliko dana kao i svuda po svetu. Kodna oznaka 3C se odnosi na dimenzije aviona, a ovo je citat iz plana :

"Аеродром ће служити за цивилну, спортску и привредну делатност. У складу са наведеним, планира се аеродром у условима неинструменталног приступа кодне ознаке 3Ц која се односи на примарну полетно-слетну стазу (у даљем тексту: ППСС) димензија 1700×30 m од вештачког застора. Ова кодна ознака обухвата авионе распона крила од 24 до 36 m и са размаком спољних ивица точкова главног стајног трапа од 6 до 9 m. Максимални капацитет оваквих авиона је око 100 места. . ."
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru