Доста је комплексна ситуација што се тиче моста, бар из мог угла, а све што чини ситуацију комплексном су већ општа места, бар нама на форуму:
1. Мост није потребан већ неопходан. У скоријем периоду ће се урбанизовати Мишелук, Транџамент, Алибеговац и неизграђени делови Татарског брда, мост Слободе ће постати доста оптерећенији него што је то сада. Број возила расте линеарно али не са бројем становника већ са стандардом. Силазак са моста на раскрсницу Народног фронта и Булевара је већ проблематичан у шпицевима, постаће још проблематичнији. Пролазак кроз Сремску Каменицу је све непријатнији а број кућа, викендица, вила и сличног на сремској обали је све већи.
Друга ствар је да треба за саобраћај моторних возила затворити Подграђе што пре. Кад се то деси, саобраћај се измешта на Железнички и Мост Слободе.
2. Позиција моста је најбоља могућа у тренутној ситуацији пошто се наставља на већ изграђене саобраћајнице са обе стране, нема вожње дуж обале. Сигурно ће бити коришћена за транзитни саобраћај, ако не за теретни онда за аутомобилски и аутобуски и то је и природно. Кад се за то стекну услови и кад буде постојала потреба, мост може да се гради на правцу Беочинска обилазница - железничка улица у Футогу - Ирмовачки пут (с тим да је ту велика ширина Дунава) или у форми обилазнице око Футога и поново излазак на Ирмовачки пут. Тек то би била ефективна обилазница око града са западне стране.
3. Кад је испрва испланирана саобраћајница са денивелисаним раскрсницама, требало је ограничити станоградњу дуж ње и проблем људи којима би сметао појачан саобраћај не би постојао. Објекти дуж булевара су требали бити чисто пословни, са гаражним паркирањем и померени од саме саобраћајнице целом дужином (уз сервисну саобраћајницу). Ту је грешка направљена на потезу од Футошке улице према Лиманима с леве стране и на потезу од Милутина Бојића према Лиманима дуж обе стране булевара. Објекти су превише близу саобраћајници. Требало је да буду денивелисани и пешачки прелази (пасареле) и да раскрснице постоје само на "петљама", али сад је касно и имамо градски булевар и градски мост, са све предвиђеним пешачким и бициклистичким стазама.
Што се тиче људи који станују дуж булевара Европе, бука и фрка од саобраћаја је нешто што је свако могао предвидети, па и за будући мост се знало кад се кренуло у изградњу улице.
Сличних случајева има на разним местима, ево два примера:
Пешта
Берлин
И људи се навикну на то.