Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 11 jun 2015 00:36 #1061

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: Nastavak radova.


Razumljive su - rekao bih i potpuno opravdane, bez obzira na poneki malo temperamentniji ton u njima – reakcije učesnika Foruma, a verujem i većine čitalaca, na ovu poslednju vest.

Obilazeći u najširem mogućem krugu živo blato naše birokratije par neutralnih zapažanja:

Sklopljen je Ugovor (ili ugovori, teško je razaznati po novinama šta je tačno ugovoreno).
Verovatno je reč o dva ugovora: 1) Investitor/Izvođač i 2) naša strana među sobom (Železnice Srbije/Novi Sad/AP Vojvodina).

Ovde je izgleda reč o problemu sa ugovorom naših učesnika među sobom.

Prema novinama pregovori su dugo trajali što bi trebalo da znači da je temeljno raspravljano o svakoj, pa i najmanjoj pojedinosti.
Odatle slede logična pitanja:
Kako na već prvoj primeni ugovora dolazi do različitih tumačenja?
Kakav je to onda uopšte ugovor?
Da li se u nečemu, na čemu se do juče zajednički radilo, sada traže „pravne“ rupe?

Po meni, kao inženjeru-profesionalcu decenijama i decenijama, jednom potpisan ugovor postaje svetinja i morate da ga se držite do poslednjeg znaka interpunkcije. Ovo pogotovo važi za međunarodne ugovore gde su uz ugovore i aneksi – tehničke specifikacije (ogroman broj standarda, postupaka, pravila, na stranim jezicima, za ovaj most bi to moglo da bude oko 5000 strana suvog tehničkog teksta!). Na sve to da kažete u nekom momentu – pa nije to tako, ja ovo razumem drugačije? Nepojmljivo!

Sigurno je da je direktna posledica ne samo ogromna privredna šteta po Novi Sad i državu u celini, nego i moralna bruka pred svetom! Sve ovo je moglo da se reši, (bar ja tako, verovatno naivno, mislim), negde u nekim kancelarijama, daleko od javnosti. Pretpostavka je, naravno, svest o tome da stvar mora da se reši, da ne sme više da se više gubi i dan vremena u radovima i (možda još važnije) da počne da se ponovo gradi poverenje izvođači/investitor, finansijeri. Ovako kako stoje stvari poslednjih više od godinu dana, racionalno gledano, sve će da se ponovi prvim povodom posle nastavka radova!

Da se donekle vratimo tehnici.

Šta može da znači gubitak od recimo samo poslednjih mesec dana?
- izgubljeno je 30 dugih, prijatnih dana za rad na samom gradilištu na konstrukciji, na transportu razne teške opreme do gradilišta po dugoj obdanici, na pripremama radova koji su na redu tek za tri meseca, ali sada moraju da počnu da bi vidljivi radovi na gradilištu tekli;
- pomenutih 30 dana treba “čupati” u oktobru ili novembru, sa mnogo kraćom obdanicom, nižom temperaturom i prvim mrazevima, sa košavom koja može duvati i 7 dana bez prekida onemogućavajući rad kranova npr;
- za lansiranje konstrukcije mosta preko Dunava vodostaj Dunava je izuzetno bitan; 30 dana je period kad može doći do velikih oscilacija; ovde je potencijalni problem nizak vodostaj reke i dubina gaza barži za prenošenje konstrukcije, pogotovo na neplovnoj polovini Dunava (kod mosta sa 177 m raspona);
Itd, itd, itd.

Šta dalje može da znači ovih 30 dana koje pominjemo metaforički, jer smo svi mislili da je sa spoljnim problemima gotovo?
Tu su odnosi izvođača i podizvođača među sobom, jedna ogromna mašinerija sastavljena od firmi iz pet zemalja – samo u ovoj fazi radova. Kad se koja firma uključuje, kad isključuje? Reč je o velikom, izuzetno stručnom personalu sa ogromnom opremom koju treba dovesti sa udaljenosti od 1500 km, (montaža kablova vešaljki, lansiranje, oprema za monitoring, ...). Ne možete reći tim firmama „izvinite, ipak ne možete da radite, još nije plaćeno, a kad će ...“. Možete, zapravo, ali vam sledi strahovit novčani penal i loš glas koji se čuje na svim kontinentima!
Izvođač treba da planira i nastavi radove i „da dovede što više radnika na gradilište“ u uslovima o kojima upravo sada pričamo. Vrlo teška misija, najblaže rečeno, u ovim uslovima različitih tumačenja ugovora.

Radovi ipak teku, ni blizu kako je trebalo i moglo, ali ipak:
- tim za zaštitu od korozije radi unutar konstrukcije, (izuzetno težak posao, u skučenom zatvorenom prostoru, u isparenjima farbi, na hiljadama i hiljadama kvadratnih metara!);
- na konstrukciji većeg lučnog mosta (219 m raspona) geodeti rade na obeležavanju mesta nedostajućih privremenih stubova za montažu lukova; ovo ilustruje jedan od snimaka naših učesnika Foruma;
- na konstrukciji manjeg lučnog mosta (177 m raspona) radi se montaža i zavarivanje nekoliko preostalih elemenata pešačkih staza;
- u toku su intenzivne organizacione i tehničke pripreme za nastavak radova na čemu predano rade ekipe inženjera izvođača i projektanata.

Najzad, svi izvođači, bez obzira na svoj rang u poslu u celini, se iskreno nadaju brzom prevladavanju spoljnih problema i nestrpljivo očekuju svoj puni angažman.

U svetu, hajde i to da pomenemo, most izaziva i dalje veliku pažnju u stručnoj literaturi.
Posete gradilištu se nastavljaju, nedavno je bila grupa od oko 40 profesora i studenata sa tuzlanskih fakulteta. Svima su poseta mostu i Novom Sadu ostali u najlepšoj uspomeni.

Da završim citatom jednog kolege od pre 25 godina, sa jednog objekta u trenutnim problemima: “Ne sekirajte se, ovo će se rešiti, a ovo danas će sutra biti juče!”
Mislim da ovako treba da gledamo na stvar.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Buck, limanac, ranko su ns, kasko, mrnjavi, TurboMaximus, Dunavski, Trpovski, Blavak, Bogdus, Light, naopako

Novi Žeželjev most 12 jun 2015 02:33 #1062

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: Slike sa gradilišta 2015-06-11.


U cilju podizanja morala i verovanja da će ipak, uskoro da gradilište zavrvi od radnika i mašina, (novac izgleda da još nije stigao), tri slike sa gradilišta, kao mala ilustracija napora graditelja da ipak održavaju u životu gradnju mosta – i besplatno!

Nekoliko komentara uz slike:

Snimci su napravljeni sa konstrukcije uzvodne pešačke staze lučnog mosta na desnoj obali (177 m raspona).
Vidljivo je da je ostalo samo nekoliko privremenih stubova koji su služili za montažu lukova, koji će takođe biti uskoro demontirani i prebačeni na novi zadatak – na desnu obalu.

Snimljena je jedna od malih ekipa koja radi na mostu.
Zadatak snimljenih radnika je da obave pripreme i zavare nedostajuće moždanike sa glavom na gornjim flanšama poprečnih nosača kolovozne konstrukcije. Mesta gde nedostaju moždanici su ona na kojima su bili (sada demontirani) privremeni stubovi za montažu lukova.
Nedostajući moždanici se postavljaju u položaj kao i prethodni: najpre milimetarski preciznim geodetskim merenjem, a onda uz pomoć šablona. Cilj je da svi moždanici, na svim poprečnim nosačima budu sa istim rasporedom. Ako biste odabrali bilo koji od moždanika i bacili pogled dužinom mosta (ovde oko 180 mm), onda bi razlika položaja moždanika istog položaja u odnosu na onaj koji ste odabrali, bila najviše 2 mm!

Zašto ovolika preciznost?
Između moždanika će se postaviti armatura u betonskoj kolovoznoj ploči. Armatura će biti u tri sloja. Donja dva sloja se montiraju iz moždanike. Nijihov precizan i isti položaj garantuje perfektno vođenje armature paralelne osi mosta. U slučaju da nije tako, šipke armature bi udarale u moždanike, krivudale bi, bile nejednake dužine, nastavljanje armature bi bilo veoma komljikovano, gotovo onemogućeno, a rezulatat bi bila tehnički loša i neprihvatljiva konstrukcija.

Samo zavarivanje moždanika obavlja se masovno – više desetina odjednom. (Neznam, da li sam to nekad prethodno rekao, ali ukupan boj moždanika na mostu je oko 70.000!). Dakle, svaki od moždanika je snabdeven fabrički isporučenim keramičkim prstenom i praškom za zavarivanje. Prašak za zavarivanje je analogan sa elektrodom kod ručnog, elektrolučnog zavarivanja. Grupa moždanika se poveže sa aparatom za zavarivanje, (to je ova crvena mašina na slici), mašina se uključi i u deliću sekunde se praškovi “otpucaju”. Dolazi do topljenja metala konstrukcije i moždanika u zoni keramičkog prstena i moždanici su zavareni! Sačeka se izvesno vreme da se zavareni spoj ohladi, a onda se redom čekićem porazbijaju i uklone svi keramički prstenovi koji su krili prašak. Na kraju se obavi mehanička proba savijanja nasumice odabranih moždanika. Odabrani moždanici se saviju velikom polugom, a rezultat probe mora da bude da ni jedan od zavarenih šavova ne sme, ni u najmanjoj meri da bude oštećen!
Cela ova operacija, (kao i sve druge o kojima ćemo tek da govorimo), se rigorozno prati mnogobrojnim kontrolama definisanim u desetak pratećih standarda za ovu problematiku.

Pešačke staze koje se vide na mostu su urađene u segmentima u fabrici i spojene na montaži zavarivanjem. Svi ovi radovi su izvedeni zadovoljavajući sve kriterijumime kvaliteta merodavne klase izvođenja. (Za železničke mostove se zahteva najviša klasa izvođenja, ima ih inače četiri u tehnici čeličnih konstrukcija). Sve je definisano u stotinama standarda EN, EN ISO ili ISO. Ovi standardi su oko 99% na engleskom jeziku, (na srpski je preveden zanemarljivo mali broj). Podrazumeva se da projektant, izvođači i nadzor, sve ovo moraju da poznaju odlično, a reč je o oko 5000 strana teničke materije iz raznih oblasti!

Ovo je je jedan od razloga zašto se u svetu za gradnju ovakvih objekata postavlja uslov da vodeći inženjeri projektovanja, izvođenja i nadzora moraju da imaju najviše stručne reference – izvedene objekte najviše tehničke kategorije. U slučaju ovog mosta to znači reference na objektima koje je finansirala EU i gde se sve pomenuto rigorozno kontroliše i potvrđuje.
Isti zahtev važi i za firme, ne samo za generalnog izvođača nego i za ključne podizvođačke firme (projektante, izvođače montaže, proizvodnje i montaže kablova, lansiranje, ...). Bez obzira na visoku kvalifikovanost “kapitena” timova, ceo posao se ne bi mogao realizovati ako i članovi timova nisu na visokom nivou.
Iz svega sledi nedvosmisleni zaključak: ovakvi tehnički zadaci predstavljaju ogromno iskušenje koje je provera, kaljenje i najzad – stvaranje prave stručne elite inženjera i majstora koji će na svakom sledećem zadatku dati ogroman praktičan doprinos razvoju države i društva.

Da li za ovo zna naša birokratija koja istrajava na svom putu (kuda?)?






Poslednja izmena: 12 jun 2015 08:17 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, solimns, Dukelander, Buck, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, TurboMaximus, Dunavski, Novajlija, Trpovski, Oniks, Blavak, Bogdus, Light, valjan, naopako

Novi Žeželjev most 15 jun 2015 13:25 #1063

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
4 radnika u borbi protiv vetrenjača:

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Novi Žeželjev most 18 jun 2015 12:08 #1064

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8559
  • Primljenih Zahvalnica: 36802
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Trpovski, Bogdus

DANAS Pokrajina prebacuje novac za gradnju Žeželja 18 jun 2015 14:52 #1065

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Pokrajina prebacuje novac za gradnju Žeželja

Uprava za kapitalna ulaganja Vojvodine danas će prebaciti Novom Sadu 234 miliona dinara iz pokrajinskog budžeta za nastavak gradnje Žeželjevog mosta.
zezeljev_most_600_google_masp_fotka
Direktor Uprave Nebojša Malenković kaže za 021.rs da se novac tek sad prebacuje, jer su tek juče od Železnica Srbije dobili svu neophodnu i ispravnu dokumentaciju.
- Naše stručne službe su pregledale dokumentaciju i ustanovile da je ona potpuna i ispravna, nakon čega smo dali nalog da se novac prebaci. Sada treba Novi Sad da sledi naše korake i prebaci novac, a sve ovo je neophodno da bi se nastavili radovi na gradnji mosta - kaže Malenković.
On u izjavi za 021 dodaje da je bilo dosta poteškoća jer Železnice Srbije nisu uradile svoj deo posla kao investitor, jer je dokumentacija bila falična i nedostajala je bankarska garancija, tako da su oni insistirali da se ovo ispravi i čim se to dogodilo novac je prebačen. Direktor Uprave za kapitalna ulaganja dodaje da oni nikad neće biti kočničar ovog važnog projekta, koji ima veliki značaj za Novi Sad, Vojvodinu i Srbiju.
- Dobro bi bilo da i ostali učesnici u projektu slede naše korake, jer bi to značilo da bi na gradilištu vrlo brzo bili radnici - kaže Malenković.
Podsetimo da je Uprava odbila da prebaci novac po prvom nalogu zbog manjkavosti dokumentacije. S druge strane, ostalo je nejasno da li je to Novi Sad već uradio, jer je nedavno direktor Zavoda za izgradnju grada Goran Višnjić izjavio da je on potpisao dokument za prenos novca, te da nije video ništa sporno što bi to sprečilo.
Konzorcijumu "Azvi" trebalo bi da bude uplaćen 351 milion dinara, od čega je 117 miliona iz novosadskog budžeta, a 234 miliona iz Pokrajine.
Radovi na mostu stoje od februara 2014. godine, a deo, za koji je proteklih nedelja potpisan aneks ugovora o dodatnim radovima, trebalo je da bude završen novembra 2013. Od 2013. do danas cena gradnje, koju finansiraju Evropska unija preko IPA fondova, Pokrajina i Novi Sad, povećana je sa 45 miliona evra na 48.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dunavski, Novajlija

Novi Žeželjev most 18 jun 2015 18:42 #1066

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
E sad samo jos da grad prebaci Zeleznicama a oni Azviju a oni Mostogradnji a oni radnicima.
Poslednja izmena: 18 jun 2015 18:42 od Bogdus.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dunavski, Blavak

Novi Žeželjev most 19 jun 2015 17:02 #1067

  • Posmatrac
  • Posmatrac's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 310
  • Primljenih Zahvalnica: 3472
KONACNOOOOOOOOOOOOOOOOOOO B)
16:42 • 19. 06. 2015. | 021.rs
Radnicima uplaćen sav novac za nastavak izgradnje Žeželja

Grad je danas konzorcijumu "Azvi" uplatio novac iz budžeta za nastavak izgradnje Žeželjevog mosta i već od sutra ih očekuju na gradilištu.

Kako se navodi u saopštenju Grada, očekivanih 117 miliona je direktno otišlo izvođačima radova, a oko 13 časova su legla 234 miliona koje je uplatila Pokrajina.
"Shodno tome, Gradska uprava za komunalne poslove pustila je sredstva koja su upravo otišla direktno prema izvođačima radova. Time su stečeni uslovi da budu nastavljeni radovi na izgradnji Žeželjevog mosta u Novom Sadu i već od sutra očekujemo da vidimo radnike na gradilištu", poručuju u Gradskoj upravi.
Podsetimo da je Uprava za kapitalna ulaganja APV juče prebacila 234 miliona dinara iz pokrajinskog budžeta za nastavak gradnje. Direktor ove Uprave Nebojša Malenković rekao je tim povodom za 021 da se novac tek tad prebacio jer su prekjuče od Železnica Srbije dobili svu neophodnu i ispravnu dokumentaciju.
On je u izjavi za 021 dodao da je bilo dosta poteškoća jer Železnice Srbije nisu uradile svoj deo posla kao investitor, jer je dokumentacija bila falična i nedostajala je bankarska garancija.
Radovi na mostu stoje od februara 2014. godine, a deo, za koji je proteklih nedelja potpisan aneks ugovora o dodatnim radovima, trebalo je da bude završen novembra 2013.
Od 2013. do danas cena gradnje, koju finansiraju Evropska unija preko IPA fondova, Pokrajina i Novi Sad, povećana je sa 45 miliona evra na 48.

www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/Radnicima-upla...gradnje-Zezelja.html
Poslednja izmena: 19 jun 2015 17:05 od Posmatrac. Razlog: dodat je link do vesti
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Novajlija, Blavak, Bogdus

Novi Žeželjev most 22 jun 2015 11:42 #1068

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8559
  • Primljenih Zahvalnica: 36802
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 22 jun 2015 12:03 #1069

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Bio i ja danas (ponedeljak). Ima možda par radnika. Kao i pre prenosa sredstava. Ništa bolja situacija.

No ajde da se nadamo da im treba vremena da uposle operativu u punom kapacitetu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 22 jun 2015 15:23 #1070

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3435
  • Primljenih Zahvalnica: 9193
Nadrinovinarstvo.
Ljudi su zavlačeni i pravljeni na budale godinu i po dana. Neko je stvarno očekivao da se kompletna ekipa radnika sa opremom skrivala na Kvantašu i čekala kao zapeta puška da se cvale smiluju i uplate pare?
:facepalm:
"Stari svijet umire, novi se bori da se rodi. Ovo je vrijeme monstruma."
Antonio Gramši
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: ranko su ns, Blavak

Novi Žeželjev most 22 jun 2015 15:28 #1071

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Čučali u žbunju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 22 jun 2015 17:17 #1072

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8559
  • Primljenih Zahvalnica: 36802
mrnjavi napisao/la:
Nadrinovinarstvo.
Ljudi su zavlačeni i pravljeni na budale godinu i po dana. Neko je stvarno očekivao da se kompletna ekipa radnika sa opremom skrivala na Kvantašu i čekala kao zapeta puška da se cvale smiluju i uplate pare?
:facepalm:
Aj polako, evo još jedne bombastične, koja demantuje prethodnu.
www.mojnovisad.com/vesti/foto-nadzor-poj...og-mosta-id2405.html
Ili je turbo ipak u pravu. Kad su prvi put fotografisali, oni se skrivali u džbunju, a kad su prošli, radnici izleteše i počeše da rade. Al ni novinari nisu najivni, pa su se i oni skrivali, al u drugo džbunje i iskočiše, fotopaparate isukaše i slike napraviše sve sa arbajterima.
Poslednja izmena: 22 jun 2015 17:20 od Blavak.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 22 jun 2015 18:13 #1073

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Debili senzacionalisticki. Da prate malo znali bi da mali tj. isti taj broj radnika radi od potpisivanja ugovora.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 22 jun 2015 19:08 #1074

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3435
  • Primljenih Zahvalnica: 9193
Žbun do žbuna. Vintage porn.
"Stari svijet umire, novi se bori da se rodi. Ovo je vrijeme monstruma."
Antonio Gramši
Poslednja izmena: 22 jun 2015 20:39 od mrnjavi. Razlog: ž
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 23 jun 2015 09:08 #1075

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Blavak

Novi Žeželjev most 02 jul 2015 11:29 #1076

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Sada je bila vest na radio021 da su se radnici vratili, postavlja se novi kran, pocinje izrada treceg stuba...

Tekstualnu vest jos ne mogu da nadjem.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Novi Žeželjev most 02 jul 2015 16:25 #1077

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Verovali ili ne...



Inace ima dosta vise radnika na gradilistu nego ranije. Mislim da sam ih prebrojao bar 15 sa leve strane Dunava. Verovatno i vise. Cuje se zakivanje, brusenje :) Takodje nekoliko kamiona i dizalica je doslo u krug gradilista.
Poslednja izmena: 02 jul 2015 16:26 od Bogdus.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, kasko, sima11813, Blavak

Novi Žeželjev most 02 jul 2015 18:17 #1078

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 258
  • Primljenih Zahvalnica: 863
Juče sam vozio jednog od radnika Mostogradnje i najavio mi je da od danas radnike dovozi autobus i da ce ekipa biti sve veća, kao i da prelaze na bačku stranu i da će radovi zaista da krenu. U međuvremenu su uradili neki most u Banatu.

Razvlačenje i postavljanje vešaljki radiće neka druga firma.

Navodno će uskoro ponovo i radovi na središnjem stubu.

Dakle, do daljeg, radovi. Srećno svima na gradilištu, kao i nama posmatračima i budućim korisnicima.

No, dani su počeli da se skraćuju, ulazimo u vrućine, kako je nedavno Inženjer primetio, najbolji deo ove sezone otišao je u nepovrat. Godinu i po izgubljenih u prevodu niko neće nadoknaditi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, romanempire, Blavak, Bogdus

Novi Žeželjev most 02 jul 2015 19:46 #1079

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Baš sam se oraspoložio danas kad sam otišao i video da dižu taj stub i da je krenulo da zuji od ljudi na gradilištu... :) Sada će definitivno reportaže i odlasci do mosta imati više smisla.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 05 jul 2015 16:45 #1080

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Dignut je stubic i sa desne strane:



Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, limanac, kasko, TurboMaximus, romanempire, Blavak
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru