Prvo bih hteo da iznesem neke činjenice u vezi sa visinom vrha talpi.
Prema Tenderskim uslovima, odnosno prema Idejnom projektu mosta, nivo merodavne radne vode za izvođenje radova na mostu je na koti 74,50 m.n.m. ili 277 cm vodostaja, što znači da gornja ivica priboja, zbog talasa, mora da bude na koti min. 75,00m.n.m. ili 327 cm vodostaja, kako je i projektovano, a i u dobroj meri izvedeno. Uzrok vizuelnog odstupanja nivoa talpi u meri koja se vidi krije se u podizanju nivoa uzvodno od priboja koji formira branu po čitavoj visini toka jedne veoma snažne reke na veoma brzom delu toka.
Što se tiče uklanjanja priboja, to će se dogoditi onda kada izvođaču bude najviše odgovaralo, tj. kada bude mogao ostatak stuba brzo i bezbedno da izvede. S obzirom da je ugrađen toranjski kran unutar priboja, verujem da će izvođaču biti u interesu da demontira priboj što kasnije.
U svakom slučaju, ako nije bilo izmena, trebalo bi da su na mestima gde delovi rama prolaze kroz telo stuba ostavljeni otvori kroz koje će se izvući pomenuti delovi. Naravno, pre svega toga je potrebno otpustiti čitav ram tako što bi u priboj bila upumpana voda iznad nivoa reke. Delovi unutar tela stuba bili bi demontirani poslednji. Kako je čitav ram formiran iz delova spojenih zavrtnjevima, sama demontaža neće predstavljati problem i ne bi trebalo da bude previše podvodnog sečenja. Nakon uklanjanja rama potrebno je dobetonirati otvore kroz koje su elementi rama prolazili tako što se podvodno postavi posebno predviđena oplata sa spoljne strane stuba (ronioci), zatim se ispumpa voda iz unutrašnjosti stuba i potom iznutra dobetonira u suvom.
Posle ove operacije, u slučaju da izvođaču radova to odgovara, dozvoljeno je uklanjanje zida priboja jer on za dalji rad nije neophodan.
Nadam se da sam malo približio problematiku.