Malo matematike za nedeljno predveče.
Prema podacima koje sam našao na ranijim stranicama (oko posta #98, a i ranije smo diskutovali o tome, dok je Inženjer bio aktivan na forumu) težina metalne konstrukcije mosta iznosi oko 12.000 tona.
Jedan luk težak je više od pola, drugi manje od pola, ali verujem da će iste barže raditi oba luka, pa računam sa težinom od 7.000 tona koju treba preneti do središnjeg stuba.
Osim završetaka lukova, postoji još tri pomoćna stuba na bačkoj stani (većoj) i još četiri pomoćna stuba (jedan veoma mali, pitam se čemu služi) na sremskoj strani.
To po meni znači da će se u trenutku pre podizanja i oslanjanja na središnji stub, veliki luk podupirati u četiri tačke, a peta tačka će se oslanjati na obalu.
Ako je teret ravnomerno raspoređen na tih pet tačaka, to znači da je 80% tereta naslonjeno na barže.
Od 7.000 tona, to je 5.600 tona, neka bude zaokruženo na 6.000 tona.
Da bi barža mogla da ponese 6.000 tona, teret mora da istisne 6.000 kubika vode.
Ako barža pod teretom potone jedan metar, njena površina mora da bude 6.000 kvadratnih metara, a to je npr. površina pravougaonog oblika dimenzija 100mx60m ili 120mx50m.
Ako potone više, površina može da bude manja.
Dakle, ako nisam pobrkao Arhimedove i neke druge zakone, treba nam bar tri barže, ukupne površine oko 6.000 kvadratnih metara, i one će postepeno da preuzimaju teret dok se luk izvlači nad vodu, Svaka može da bude dimenzija 70mx30m ili malo manja.
Mislim da nema mesta za četiri barže, nego da će prva, najveća, da prihvati početak luka i prvi pomoćni stub, druga drugi pomoćni stub, a treća sredinu mosta, tj. treći pomoćni stub, i onda će polako da se kreću prema središnjem stubu.
Voda žestoko nadolazi, za tri dana skoro ceo metar, i doći će još skoro dva. Taj visoki vodostaj neće dugo trajati, vratiće se brzo na nivo ispod 200cm.
Što se tiče dugačkih obdanica, one odlaze veoma brzo.
JEDVA ČEKAM LANSIRANJE.