Malo polulaičke matematike.
Železnički vagoni imaju veoma različite dimenzije i mase, ali možemo da pretpostavimo da prosečna masa jednog vagona iznosi npr. 50 tona.
Veliki luk sa svojih 6500 tona odgovara kompoziciji sastavljenoj od 130 takvih vagona.
Kod nas su kompozicije retko duže od 35 vagona, pa most odgovara masi četiri kompozicije.
Ne umem da poredim trenja sanki na mostu i trenja silnih osovina u imaginarnoj kompoziciji od 130 vagona, ali ako pretpostavimo da su trenja jednaka, potebno je npr. tri ili četiri lokomotive da pokrenu takav voz, pa i ova hidraulika na mostu treba da ima snagu recimo tri lokomotive.
Naše crvene lokomotive imaju snagu 3860 kW, tj. oko 5200 konjskih snaga (ks).
Dakle, treba nam snaga oko 15.000 konskih snaga. Ako je trenje manje, i snaga je manja, a pošto su brzine neverovatno male, verujem da je i snaga hidraulike mnogo manja, ali nije manja od 6000 ks ili 4500 kW.
Dakle, kada bismo skupili četrdesetak džipova snage preko 150 ks, oni bi mogli da pomere ovaj most.
Ako sam negde pogrešio, očekujem korekciju