Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2017-10-20; lučni most 219 m je na svojim stubovima!
Veći lučni most (219 m raspona) je na svojim stubovima! D
unav je pređen, lansiranje lučnih mostova završeno!
Ne preterujem, ovo je istorijski momenat jedne velike gradnje, momenat kakav se i u mnogo većim zemljama, ekonomski i tehnički, retko događa!
Ukratko danas:
- pređen je vodeni put od čak 100 m;
- sve vreme se budno pratila kota konstrukcije, odnosno kota Dunava; Dunav je u konstantnom brzom padu, a mogućnosti vertikalne korekcije položaja mosta veoma, veoma ograničene, samo nekih 150 mm, (o tome smo već govorili ranije); bila je to prava trka sa vremenom, u uslovima izuzetno finih manevara sa 6400 tona konstrukcije i finih podešavanja položaja mosta, podužno i poprećno; najgore, mogućnost ostajanja mosta na reci uz sam stub I čekanja da se Dunav podigne bila je vrlo realna!
- najzad, izuzetno dobar rezultat: finalna izvedena pozicija mosta se razlikuje od teoretske samo nekih desetak milimetara! to će biti doterano do poslednjeg milimetra tačnosti narednih dana u finim podešavanjima koja slede.
Zaista izuzetan uspeh svih neposrednih učesnika: glavnog izvođača – španskog Azvi-a, podizvođača za lansiranje – britansko-španske firme ALE, podizvođača za projektovanje mosta – beogradskog DEL ING-a, stručnog nadzora (nemačkog DB International i francuskog Egis-a, odnosno trojice naših inženjera, visoko kompetetentnih i zaposlenih u pomenutim firmama).
Težak i divan dan istovremeno, dan ogromne odgovornosti i opasnosti sa jedne strane, i neizrecivog zadovoljstva pobedom na kraju, sa druge strane. Zbog ovakvih adrenalinskih dana je valjda i nastala surova lepota građevinske tehnike!
Hvala forumašima na čestitkama i toplim rečima. Zaista mnogo znače svim graditeljima!
Gledajući večeras po povratku iz Novog Sada “šta piše u novinama”, više sam nego razočaran! Mnogo je bolje da ni jedan red nisu napisali! Čak ni elementarne prave činjenice ne umeju da navedu! Sramno!
Sa druge strane, videvši prve komentare i priloge na Forumu posle večeras završenog lansiranja, ipak se vidi da naš posao nije bio uzalud i da ima puno ljudi koji cene rad! Još jednom veliko hvala svima!
O tome ćemo više u narednim postovima.
Na fotosima koji slede vidi se postepeno približavanje 219 m-mosta centralnom stubu, deo događanja na stubu, završetak betoniranja kolovozne ploče manjeg lučnog mosta i najzad, oba luka na svojim mestima u prvo veče mosta sa oba luka – sigurno jednog od budućih vizuelnih simbola Novog Sada. Most je, ukoliko sasvim subjektivno smem da kažem, i ovako nezavršen, bez završnog sjaja koji tek sledi, sigurno jedan od dva-tri najlepša mosta u Srbiji!