Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 21 okt 2017 23:03 #3001

  • Posmatrac
  • Posmatrac's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 310
  • Primljenih Zahvalnica: 3472
Iza krajnje desnog radnika na slici se vidi da je leziste mosta (kruznog oblika) jos uvek iznad stuba


Zato sto su most izdigle ove crvene dizalice (vidi se malo sivog ispod "kocke") oko 12 30


Oko 15h nema vise tog "sivog" odnosno dizalice su spustile most


Leziste je spusteno na stub


I jedan pogled sa Duge na spojene lukove
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, ranko su ns, kasko, Duja, TurboMaximus, Brane, Novajlija, sasar, Trpovski, Inzenjer, Oniks, Blavak, Bogdus, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan, mdinic, AeroDron i ovaj član ima 4 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 22 okt 2017 02:14 #3002

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2017-10-22; o medijima i starom i novom mostu.

Posle prve noći lučnih mostova na svojim stubovima posao na mostu se nastavlja. Završen je najsloženiji i najrizičniji posao, ključan za čitavu izgradnju mosta uopšte.
Pre nego što se vratimo čisto tehničkim temama kratak osvrt na medijske izveštaje o upravo završenom velikom poduhvatu lansiranja lučnih mostova i još jednom o poređenjima stari/novi most.

O izveštavanju medija o završenom lansianju lučnih mostova

Citati delova novinskih “izvešataja” od 21. oktobra:

Blic:
Podsetimo, novi Žeželjev most je replika starog, izgrađenog 1961. godine po projektu čuvenog arhitekte Branka Žeželja.
Razlika je jedino u tome što će po dva luka na njegovim obodima, umesto od betona, kako je bilo na starom, sada biti od čelika
.”

Politika:
Нови Жежељев мост је реплика старог, изграђеног 1961. године по пројекту архитекте Бранка Жежеља. Тај мост је срушен у НАТО бомбардовању Србије 1999. године.
Разлика између старог и новог моста је у томе да ће лукови на ободима моста, уместо од бетона, сада бити од челика, а он ће такође бити друмско-железнички
.”

B92:
Vizuelno, novi Žeželjev most je replika starog, izgrađenog 1961. godine po projektu Branka Žeželja. Razlika je jedino u tome što će po dva elegantna luka na njegovim obodima, umesto od betona, kako je bilo na starom, sada biti od čelika.”

Dnevnik:
Тај технички сложен захват припреман је неколико недеља јер је извођачима радова то било прво искуство с конструкцијом таквих размера и тежине коју је требало безбедно пребацити на средину Дунава.
Визуелно, нови „Жежељев“ мост је реплика старог, изграђеног 1961. године по пројекту Бранка Жежеља. Разлика је једино у томе што су два лука по ободима, уместо од бетона, како је било на старом, сада од челика
.”

RTS:
Novi Žeželjev most je replika starog, izgrađenog 1961. godine po projektu arhitekte Branka Žeželja.
Taj most je srušen u NATO bombardovanju Srbije 1999. godine.
Razlika između starog i novog mosta je u tome da će lukovi na obodima mosta, umesto od betona, sada biti od čelika, a on će takođe biti drumsko-železnički
.”

Mondo:
“Novi Žeželjev most je unapređena verzija starog, izgrađenog 1961. godine po projektu arhitekte Branka Žeželja.
Taj most je srušen u NATO bombardovanju Srbije 1999. godine, podseća RTS.
Razlika između starog i novog mosta je u tome da će lukovi na obodima mosta, umesto od betona, sada biti od čelika, a on će takođe biti drumsko-železnički.”

Svi mediji su složni u tome da je reč o replici starog mosta.

Šta uopšte označava reč replika, (nekoliko definicija iz rečnika):
- ponavljanje, podražavanje, kopija nekog umetničkog dela koju radi umetnik koji je izradio i original;
- klon, dvojnik, oznacava predmet koji je identican ili slican po karakteristikama nekom drugom predmetu, ….;
- umetničko delo koje je nastalo kao odraz drugoga dela istog autora, …

Kad primenimo navedene definicije na Železničko-drumski most u Novom Sadu nedvosmisleno se može zaključiti da je reč o kopiji starog mosta, dok su razlike starog i novog mosta beznačajne. Zato se pominje samo projektant starog mosta (arhitekta!?!) Branko Žeželj. Novi projektant nije vredan pomena jer u stvari nije radio ništa, prepisao je stari projekat i nešto malo izmenio, pa stoga nije ni vredan pomena.
Ovakva krajnje diskvalifikatorska i uvredljiva rečenica se ponavlja, evo već 7. godinu. Najčudnije je da isto ponavlja i novosadski list Dnevnik, dakle ljudi kojima je ispred nosa most koji se gradi i čije su osnovne karakteristike očigledne, kao što je bio i stari most čitavih 28 godina od svog puštanja u saobraćaj.

Zlobnik bi mogao odavde da zaključi – koliko uopšte možemo da verujemo bilo čemu napisanom, kad se o nečemu ovako očiglednom svima – ogromnim razlikama starog i novog mosta – ovako piše.
Rezonujući na isti način svaki čitalac Foruma bi mogao da bude replika neke pevačice sa televizije, jer su oboje ljudi bele rase! Ili, da je uniforma konduktera u vozu replika uniforme mornaričkog oficira, jer su teget boje! Ili, najzad, da je i stari most replika nekog čeličnog lučnog mosta u Nemačkoj, samo što je – eto – od betona, ali isto tako nosi i drum i železnicu!

Na osnovu apsurdne tvrdnje “novi most je replika starog …” možemo da izvedemo beskonačno mnogo analognih apsurdnih tvrdnji. Na taj se način rad izuzetno visoko profesionalne ekipe – odgovornog projektanta i projektantskog tima angažovanih na projektu novog mosta – ne samo briše, nego – još gore – svodi na prepisivački rad loših đaka.

Od inženjera – članova projektantskog tima na izradi Idejnog i Glavnog projekta, (oba projekta je uradio beogradski DEL ING, Idejni za italijanski Italferr, a Glavni za španski Azvi), čak 3 inženjera su otišla u inostranstvo, (SAD, Holandiju i Norvešku), gde ostvaruju izuzetno uspešne karijere. U inostranstvo (Švajcarsku) je otišao je i četvrti inženjer, arhitekta – konsultant za estetiku mosta i autor 3D-prikaza mosta, gde postiže velike uspehe u svom radu. Ovi mladi ljudi sigurno nisu otišli daleko od otadžbine zbog ovakvih novinskih komentara o kojima razgovaramo, ali je sigurno da kad pročitaju ovo što mi čitamo, neće dobiti motiv više da se vrate!

Naši novinari (ili bolje rečeno “novinari”) očigledno ni najmanje ne vode računa o tačnosti elementarnih činjenica o kojima pišu, a o raznim velikim štetama koje prozrokuju svojim lošim radom pojedincima, firmama, pa indirektno i državi o celini, ni ne razmišljaju.


Razlike stari/novi most

O razlikama stari/novi most smo opsežno razgovarali još januara 2014. Rečju, stari i novi most se razlikuju u svemu po čemu mogu da se razlikuju dva mosta, osim što generalno pripadaju grupi lučnih mostova!

Izgledi, tehničke karakteristike i osnovne stavke proračuna konstrukcije mogu se videti na naredne 3 slike.






Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, ranko su ns, cipacar, mrnjavi, Brane, Blavak, Posmatrac, Mikins, Light, valjan, Eldarion, mdinic, AeroDron, DL, Бојовићев мост, kuburicsrdjan, mel, Savke, miligor i ovaj član ima 1 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 22 okt 2017 02:19 #3003

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Izgledi mosta danas (kao nezavršen) i kako će finalno izgledati

Most i ovako nezavršen se približava svom konačnom izgledu. Na 4 slike prikazani su pogledi na most sa približno istih tačaka vizure, na 3D-projektovanom izgledu i u sadašnjem stanju gradnje.

Na pešačko-biciklističkim stazama još nije montirana unutrašnja ograda – ograda ka kolovozu.
Na spoljnim ogradama još nema maski od perforiranog metala, koje će značajno doprineti estetici mosta.








Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, limanac, kasko, cipacar, sergio-m, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, Bridgeboy, Blavak, Posmatrac, Mikins, Light, valjan, Eldarion, mdinic, AeroDron i ovaj član ima 8 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 22 okt 2017 10:29 #3004

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
inžinjer, tvoji izveštaji su visoko profesionalni i razlikuju se od nas običnih smrtnika. Primećujem da te boli "nepravda" učinjena naopakim netačnim previše amaterskim laičkim izveštavanjem medija o izgradnji mosta.
Pitanje je da li je ikada kompanija koja radi most ili bilo ko dao saopštenje za medije pozvao na konferenciju za štampu ili slično.
Novinar ako nema informacije on lupa prepisuje. On mora da ima tekst 'za štampu' ali ništa ne zna. Nekad sam sarađivao sa medijima i bilo je pravilo da ako nema ništa interesantno daj im neko saopštenje koje će oni novinari jedva dočekati jer nemaju materijala da objave. Ako nema toga oni će početi sami da izmišljaju informacije jer im plata zavisi od broja redova.
A plus što se zadnjih godina novinarstvo srozalo na dno i sad je najvažniji naslov u stilu "nećete verovati šta je obukla...".
Evo screen sa rtv.rs


i na kraju debilna rečenica novinara kojeg mi plaćamo
Подсетимо, тај мост је реплика старог Жежељевог моста који је срушен 1999. године током ваздушних акција НАТО.

Мост је изграђен 1961. године по пројекту архитекте и академика Бранка Жежеља.
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Poslednja izmena: 22 okt 2017 10:52 od ranko su ns.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, mrnjavi, Brane, Inzenjer, Blavak, Posmatrac, Light, mdinic

Novi Žeželjev most 22 okt 2017 10:31 #3005

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Novajlija, Inzenjer, Blavak, Light

Novi Žeželjev most 22 okt 2017 12:14 #3006

  • Novajlija
  • Novajlija's Avatar
  • Van mreže
  • Član je blokiran
  • Poruka: 2141
  • Primljenih Zahvalnica: 5713
Ok, ja se oblačim i krećem da se prošetam mostom odmah. Jel to provereno tačno, jel bio već neko danas? Ne bih da džabe putujem 5 kilometara od stana do mosta ako nije tačno.
Poslednja izmena: 22 okt 2017 12:22 od Novajlija.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 22 okt 2017 13:42 #3007

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
za sada ništs. Valjda čekaju Zoranu.
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 22 okt 2017 13:59 #3008

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
ima tu još posla dok se ne poravna
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, Duja, Inzenjer, Blavak, Light, valjan, mdinic, AeroDron, kuburicsrdjan

Novi Žeželjev most 22 okt 2017 14:06 #3009

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, Duja, sasar, Inzenjer, Blavak, Light, valjan, mdinic, AeroDron, DL, Бојовићев мост, kuburicsrdjan

Novi Žeželjev most 22 okt 2017 14:10 #3010

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, Duja, sasar, Inzenjer, Blavak, Mikins, Light, valjan, mdinic, AeroDron, Бојовићев мост, kuburicsrdjan

Novi Žeželjev most 22 okt 2017 14:12 #3011

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, kasko, mrnjavi, Inzenjer, Blavak, Posmatrac, Light, valjan, mdinic, AeroDron, DL, Бојовићев мост, kuburicsrdjan

Novi Žeželjev most 22 okt 2017 14:49 #3012

  • miligor
  • miligor's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 8
  • Primljenih Zahvalnica: 10
@inženjer,
drago mi je da si to napisao i pojasnio, već mi je bilo muka od tolikih novinarskih komentara tipa - replika starog Žeželjevog mosta, razlika samo u materijalu od koga su izrađeni "spoljni" lukovi... I meni kao laiku je odmah bilo jasno da tu skoro nikakve sličnosti nema, osim što bi možda moglo da se kaže da novi most podseća na stari, ili, recimo, liči, na prvi pogled, na stari, betonski most (koji se meni lično ipak više sviđa - valda i zbog toga što sam pomno pratio dok su se zlotvori danima mučili da ga sruše, duboko verujući da neće ni uspeti...). No, ipak moram da završim ovo pisanije, zaključkom da je ovaj novi most bez ikakve dileme superioran u odnosu na stari, sigurno po svim mogućim merilima, pa i po lepoti, a da i ne spominjem kakv je to izuzetan građevinski poduhvat. Bravo majstorima i inženjerima, čestitke građanima!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, Duja, Inzenjer, Light, Бојовићев мост, kuburicsrdjan

Re:Novi Žeželjev most 22 okt 2017 14:57 #3013

  • kuburicsrdjan
  • kuburicsrdjan's Avatar
  • Na mreži
  • Zidar
  • Poruka: 84
  • Primljenih Zahvalnica: 255
Pitanje za Inzinjera. Za koliko je realno da se most skroz zavrsi od sada, ne mislim na pristupne saobracajnice nego sam most, beton, ograde, skidanje TCL, farbanje, rasveta, stavljanje tucanika i koloseka, asfaltiranje, probni testovi?

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer, Бојовићев мост

Re:Novi Žeželjev most 22 okt 2017 15:12 #3014

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Da, da, evo odmah je otvoren za gradjane kojima se cepa karta pri ulasku u zonu gradilista, dele slemovi a potom se telepromptuju na luk mosta.
Potpuno neozbiljno...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, Eldarion, AeroDron

Novi Žeželjev most 22 okt 2017 15:21 #3015

  • DL
  • DL's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 224
  • Primljenih Zahvalnica: 1539
www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/174174/F...nja-na-probleme.html
Preko Žeželja konačno peške, bez osvrtanja na probleme
Preko novog Žeželjevog mosta danas su, iz Novog Sada u Petrovaradin, prvi peške prešli predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović, potpredsednica Vlade Sebije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i šef Misije Evropske unije u Srbiji, ambasador Sem Fabrici.

U susretu sa radnicima i predstavnicima izvođača na sredini novog mosta, predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović je rekao da su, prema izveštaju projektanta, u petak u popodnevnim satima, sa greškom od svega nekoliko milimetara, spojeni lukovi mosta sa bačke i sremske strane, te da je današnji prelazak preko njega simbolično označio da smo, kako je naglasio, svi zajedno - i oni koji su ga finansirali i oni koji su izvodili radove – uspešno ponovo premostili Dunav.

"Nećemo se osvrtati na probleme koji su pratili izgradnju mosta, gledaćemo u budućnost da završimo pristupne saobraćajnice i da se ukloni privremeni most, te da na proleće novi Žeželjev most bude u punoj funkciji", rekao je Mirović i dodao da će se tek onda, kada ovom železničkom trasom budu prolazili vozovi brzinom većom od 120 kilometara na sat i kada od Novog Sada do Beograda budemo putovali 40-tak minuta, u punoj meri shvatiti značaj ovog zajedničkog poduhvata.

Potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović je rekla da neće govoriti o rokovima i novcu o čemu je toliko puta bilo reči, već je iznela da misli da Žeželjev most spaja jednu prošlost i ogroman prostor za lepu budućnost.

"Kada dođete na ovaj most, ne možete da se ne setite i 23. aprila 1999. godine kada je srušen i svih 78 dana bombardovanja koje je naša zemlja pretrpela. Na današnji dan, odnosno u petak, kada je most spojen, tog trenutka je prestalo bombardovanje Novosađanki i Novosađana. Posle 18 godina opet imamo most, koji će u februaru imati železničke pruge, mesec-dva posle toga i pristupne puteve", izjavila je Mihajlovićeva.

Ona je zatim dodala da je ovaj most veoma značajan za razvoj Srbije, jer je deo projekta modernizacije pruge Beograd-Budimpešta, kao i najvažnijeg svetskog globalnog projekta "Jedan pojas - jedan put".

Ambasador Sem Fabrici rekao da Evropska unija podržava izgradnju ovog mosta još od projektantske faze i da je za ovaj projekat EU dala donaciju u iznosu od 34 miliona evra. Prema njegovim rečima, ovaj most je važan i za celokupnu Srbiju, jer je deo Koridora 10, jednog od glavnih saobraćajnih koridora u ovom delu Evrope i deo je nove transportne politike Srbije, u sklopu procesa pristupanja Srbije EU.

Mirović, Mihajlovićeva i Fabrici posebno su se zahvalili radnicima koji su u ovoj završnoj fazi gradnje mosta radili u više smena i podelili im simbolične poklone.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 22 okt 2017 15:53 #3016

  • Novajlija
  • Novajlija's Avatar
  • Van mreže
  • Član je blokiran
  • Poruka: 2141
  • Primljenih Zahvalnica: 5713
Žive duše na mostu nema, eto ispalio sam se, al nema veze :p
Poslednja izmena: 22 okt 2017 15:54 od Novajlija.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 22 okt 2017 16:34 #3017

  • DL
  • DL's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 224
  • Primljenih Zahvalnica: 1539
Обилазак радова на изградњи Жежељевог моста у Новом Саду 22.10.17.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Re:Novi Žeželjev most 22 okt 2017 18:54 #3018

  • Novajlija
  • Novajlija's Avatar
  • Van mreže
  • Član je blokiran
  • Poruka: 2141
  • Primljenih Zahvalnica: 5713
Da ne bude da sam dzabe bio u obilasku :P

Послато са SM-J510FN уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, ranko su ns, kasko, Duja, sasar, Inzenjer, Posmatrac, Light, valjan, AeroDron, kuburicsrdjan, slobasum

Novi Žeželjev most 22 okt 2017 19:25 #3019

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
I ja sam otšao danas da se uverim u tu šetnju i zateko sam iste te gradjane kao i Kasko . Karte 100 din za šetnju u jednom smeru . :whistle:
Evo slike od danas - brodovi ponovo plove i to jedno za drugim



Jedan sa vozom koja će sledeće godine juriti Žeželjom 100 na sat

Ovde se vidi skela - stepenica gde mogu gradjani da se popnu na most i šetaju - karte se moraju unapred rezervisati !
Poslednja izmena: 22 okt 2017 19:27 od AeroDron.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, kasko, mrnjavi, Duja, Novajlija, sasar, Inzenjer, Blavak, Posmatrac, Light, valjan, kuburicsrdjan, slobasum

Re:Novi Žeželjev most 22 okt 2017 20:03 #3020

  • kuburicsrdjan
  • kuburicsrdjan's Avatar
  • Na mreži
  • Zidar
  • Poruka: 84
  • Primljenih Zahvalnica: 255
Jos jedno pitanje za Inzinjera, hoce li biti ova penjalica na most za bicikliste i pesake?

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
Poslednja izmena: 22 okt 2017 20:04 od kuburicsrdjan.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, mrnjavi, Inzenjer, valjan
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru