Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-01-21; Ko je “Inženjer”? O imenu mosta (3).
Ko je “Inženjer”?!
Jeste, dragi prijatelji, Inženjer = Aleksandar Bojović = Odgovorni projektant konstrukcije Železničko-drumskog mosta u Novom Sadu!
Mnogo ranije sam, u jednom od svojih postova, najavio da ću se predstaviti publici, ali posle završetka izgradnje mosta. Kao što obično biva, scenarista-život je napravio zaplet. Pseudonim Inženjer je dešifrovan ranije, i to od strane trećeg lica. Dešifrovao ga je, dakle, ne sam Inženjer, ne ni administatori Foruma, već treće lice - kolega Igor Conić, osnivač, glavni i odgovorni urednik portala Gradnja.rs.
Kolega Conić je naime objavio na svom sajtu pre oko dva meseca, kratak razgovor sa mnom o mostu. Pretpostavljam da je po stilu pisanja (sa velikom verovatnoćom tačnosti) pretpostavio da je reč o meni – potpisanim kao Inženjer na Forumu. Nije me prethodno konsultovao, može li, ako sam zaista ja u pitanju.
Zato je i za mene prvi mah bilo ogromno iznenađenje ugledavši svoje ime, kao ime iza pseudonima Inženjer! Ljutio sam se kraće vreme zbog povrede privatnosti, (možda čitavih 5 minuta), a onda sam zaključio da ipak nema iole jakih razloga za ljutnju: kolega Conić je to učinio nenamerno i u najboljij nameri, uređuje jedan veoma dobar i koristan profesionalni sajt i samo se pridružuje drugim članovima Foruma kao pozitivno orijentisan i uljudan član.
Što se imena mosta tiče, apsolutno nisam očekivao toliki odjek i reakciju.
Ispostavilo se:
- da Forum prate i mediji, i to masovno!
- da su se na samom Forumu pojavila i nova imena, do sada samo čitaoci, a sada i sa pisanim postovima, što je sve dobrodošlo!
O predloženim nazivima mosta ne mislim da dajem sebi ulogu sudije. Svaki predlog je dobrodošao, obražloženja sveža i interesantna. Neke od predloga, (neću reći koje), lično smatram veoma prihvatljivim i originalnim.
U svakom slučaju, ponoviću:
- građani Novog Sada su najpozvaniji da “krste” most;
- svaki predlog je vredan poštovanja;
- svi nazivi dolaze u obzir, počev od starog i nezvaničnog – „Žeželjev most“ do bilo kog, osim jednog - „Bojovićev most“;
- svaki žitelj Novog Sada će most zvati kako je navikao, ili kako smatra da je najadekvatinije, bez obzira na zvaničan naziv mosta.
Najzad, ovim i završavam svoje pisanje o ovoj temi, zašto smatram da je naziv „Bojovićev most“ neadekvatan:
- svaki most je delo rada, napora, a i „duše“, mnogo učesnika gradnje; preoteti svima nihov udeo i nametnuti samo sebe preko imena mosta, je krajnje nemoralno; menadžer gradnje i glavni projektant mosta, iako vodeće ličnosti u gradnji, ipak su pre svega deo jedne velike posade, a tek potom kapetani;
- nije projektant – u ovom slučaju ja, ali se odnosi na bilo kog projektanta mosta ili bilo kog drugog objekta – izvadio iz džepa (svojih) 50 miliona evra i poklonio Novom Sadu za novi most; tek u tom slučaju bi - eventualno – stekao neko pravo i na svoje ime u nazivu mosta.