Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-01-21; “Inženjer”? Kratak CV.
Sada, pošto sam „otkriven“, red je i da se predstavim u najkraćem, pre nego što se vratimo uobičajenim aktivnostima na Forumu, dakle:
Aleksandar Bojović – kratak CV:
Ime i prezime. Rođenje:
Aleksandar Bojović. 1948-11-22, Beograd, SFR Jugoslavija.
Obrazovanje:
dipl.ing.građ. (petogodišnje studije), Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu.
Jezici:
srpski (maternji), nemački, engleski, ruski (bazno).
Publikacije:
Autor jedne stručne knjige: Proračun opterećenja vetrom građevinskih konstrukcija, Građevinska knjiga, Beograd, 1993.
Koautor jedne stručne knjige, 1986.
Autor tri prevoda stručne literature sa nemačkog na srpski.
Autor jugoslovenskih (sada srpskih) standarda za proračun opterećenja vetrom građevinskih konstrukcija, SRPS U.C7.110:1991 do SRPS U.C7.113:1991, važećih 1991-2013.
Autor jugoslovenskog standarda za projektovanje i izgradnju čeličnih konstrukcija za nošenje antena, SRPS U.H2.110:1991, važećeg 1991-2013.
Autor 46 članaka u domaćoj i stranoj stručnoj literaturi, 1983-2018.
Godine u struci: 43 godine.
Sadašnja pozicija: Tehnički direktor, DEL ING d.o.o, Beograd.
Ključne kvalifikacije:
Projektant čeličnih konstrukcija – mostova, sportskih i industrijskih hala, zgrada,
telekomunikacijskih tornjeva, cevovoda, rezervoara, dimnjaka, izvedenih u Srbiji, ex Jugoslaviji, Rusiji, Libiji, Poljskoj, Nemačkoj.
Saradnja i rad sa firmama iz Rusije, Nemačke, Danske, Francuske, Italije, Španije, Poljske.
Priznanja, nagrade:
Priznanje Društava građevinskih konstrukctorta Srbije (DGKS) za 2008-2009. za najbolje stručno ostvarenje,projekat konstrukcije Tornja na Avali.
Priznanje DGKS za 2006-2007. za najbolje stručno ostvarenje – projekat konstrukcije Drumskog mosta preko Visle u Plocku, Poljska.
Četiri nagrade na međunarodnim konkursima za mostove 1997-2008.
Tri nagrade na arhitektonskim konkursima 1979-1985, kao član konkursnog tima za projektovanje konstrukcija.
Reference - Najvažnije reference kao odgovorni projektant
Mostovi
2015. Sanacija Drumskog mosta preko reke Bosut, Morović; Sanacija Drumskog mosta preko reke Studve, Morović.
(Najveći rasponi max L = 69 i 56 m. Čelične rešetkaste grede iz 1902. U pripremama za sanaciju.)
2011. Železničko-drumski most preko Dunava, Novi Sad.
Max L = 211 i 177 m. Svetski rekorder u rasponu čeličnih lučnih mostova sa dijagonalnim vešaljkama i dva koloseka. Otvaranje 2018.
2007. Sanacija Drumskog mosta Gazela preko Save, Beograd.
Max L = 250 m. Obimna ojačanja kolovozne konstrukcije i greda mosta. Izvođenje 2010-2012.
2006. Drumski most preko Save, Sremska Rača.
Max L = 150 m. Čelična kontinualna puna greda. Pušten u saobraćaj 2009.
2004. Drumski most preko Dunava – Most slobode, Novi Sad.
Max L = 351 m. Čelični most sa kosim kablovima. Po izgledu isti kao prethodni most (1980-1999, autor Prof. Nikola Hajdin), ali sa brojnim konstruktivnim izmenama i ojačanjima u odnosu na prethodni most. Pušten u saobraćaj 2005.
2001. Pešački most preko Kanala Budovar, Stari Banovci.
L = 30 m. Čelična rešetka sa betonskom kolovoznom pločom. Pušten u saobraćaj 2003.
1999. Drumski most preko Visle, Most solidarnosti, Plock, Poljska.
Max L = 375 m. Čelični most sa kosim kablovima. Most sa najvećim rasponom u Poljskoj. Čelični most sa najvećim rasponom koji su projektovali srpski inženjeri. Autori: Prof. Nikola Hajdin, Bratislav Stipanić. Projektanti: Aleksandar Bojović, Prof. Šerif Dunica, Prof. Milos Lazović. Pušten u saobraćaj 2005.
1978. Drumski most preko Karadjordjeve ulice, Beograd.
L = 48 m. Čelična prosta greda. Aleksandar Bojović – projektant. Odgovorni projektant: Danilo Dragojević. Pušten u saobraćaj 1978.
Stadioni, sportske hale, hangari
2007. Fudbalski stadion Arena Himki, Himki, Rusija.
20000 gledalaca. Čelična krovna konstrukcija, 10000 m2, konzola L = 48 m. Otvaranje 2008.
2005. Belexpo izložbena hala, Beograd.
Čelična noseća konstrukcija. 4000 m2, L = 37 m. Otvaranje 2006.
2001. Hala za hokej, Čehov, Moskovska oblast, Rusija.
Čelična krovna konstrukcija, 6500 m2, L = 45 m. Otvaranje 2003.
2000. Hala za hokej, Podoljsk, Moskovska oblast, Rusija.
Čelična noseća konstrukcija, 5500 m2, Glavni raspon 62,5x40 m. Otvaranje 2003.
1983. Hangar za remont aviona, Sebha, Libija.
Čelična noseća konstrukcija, 12000 m2, Glavni rasponi 82,5x60 m. Otvaranje 1984.
Telekomunikacioni objekti
2015. Antenski stubovi Emisionih stanica u Kikindi i Somboru.
Dva antenska stuba sistema čeličnog jarbola, H = 115 m. Otvaranje 2016.
2005. Toranj na Avali, Beograd.
Istog izgleda kao stari toranj (1965-1999.), ali po novom projektu, sa brojnim izmenama konstrukcije u odnosu na stari. Otvaranje 2009.
(U proračunu starog tornja utvrđene je kardinalna greška, pa ništa od malobrojne preostale tehničke dokumentcije nije smelo da se koristi.)
1988. Televizijski toranj na Mokroj Gori.
Čelični, rešetkasti toranj, H = 132 m. Pušten u rad 1989. Srušen u NATO-agresiji 1999.
Ostali objekti – najkraći izbor
2002. Trgovinski centar Marktkauf, Koteljniki, Moskovska oblast, Rusija.
Čelična krovna konstrukcija, 28000 m2, L = 25 - 38 m. Otvaranje 2003.
1989. Toplovod ispod mosta Gazela, Beograd.
Sistem cevovoda 2 x Ø 610mm, dužine 1100 m, ovešen o mostovske konstrukcije preko reke i prilazne betonske mostove. Pušten u rad 1992.
1989. Glavni krst Hrama Svetog Save, Beograd.
Konstrukcija od nerđajućeg Cr-Ni čelika, sandučastog preseka. H/B = 11,0/5,5 m. Otvaranje 1989.
1984. Krov Katoličke crkve, Vrnavokolo (kod Gnjilana).
Čelična prostorna noseća konstrukcija od samo dva tipizirana elementa, u sistemu prostornog, rešetkastog roštilja. Otvaranje 1986.
Reference - Najvažnije reference kao nadzorni organ
1991-1992. Drumski most preko Save, Ostružnica.
Nadzor nad izradom i montažom čelične mostovske konstrukcije i izgradnjom betonskih konstrukcija fundamenata i stubova.
Čelični most kao kontinualna greda. Ukupna dužina / Širina = 880,0/11,0 m. max L = 199 m.
1985. Gerist Bloka 1 Termoelektrane Nikola Tesla B, Obrenovac.
Nadzor na izradi čeličnih konstrukcija za sanaciju čelične konstrukcije gerista visine 130 m.
1982. Čelične konstrukcije platformi u dimnjaku H = 280 m TENT B, Obrenovac.
Nadzor na izvođenju sanacije čeličnih platformi unutar a/b dimnjaka, za nošenje zidanih dimnjaka.
1978. Drumski most preko Karađorđeve ulice, Beograd.
Nadzor nad izradom i montažom čelične mostovske konstrukcije.
Čelična konstrukcija sistema proste grede. Raspon/Širina = 48,0 / 12,00 m.
1976-1978. Železnički most preko Save, Beograd.
Nadzor nad izradom i montažom čelične mostovske konstrukcije.
Most sa kosim kablovima, drugi u svetu sa dva koloseka, greda sa rasponom od 254 m i dva pilona visine 70 m.
1976-1978. Drumski most preko Save u produžetku Brankove ulice, Beograd.
Nadzor nad izradom i montažom čelične mostovske konstrukcije.
Čelična, kontinualna greda, rasponi 81+261+81 m.
Hvala na pažnji, a sada – posle ovog izleta van glavne teme - vraćamo se komentarima koji prate završetak izgradnje mosta.
Nastaviće se ....