Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 13 mar 2018 06:27 #3521

  • vladulns
  • vladulns's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 733
  • Primljenih Zahvalnica: 3538
Neke od ovih slika bi mogle da prođu i kao umetničke fotografije..... Svaka čast....
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Novi Žeželjev most 13 mar 2018 11:45 #3522

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 796
  • Primljenih Zahvalnica: 1914
Svaka čast za sve forumaše na izveštajima sa gradilišta :clapping:
Nekako ne stižem da učestvujem u diskusiji a imam materijala :(
No, da odgovorim na nekoliko pitanja sa železničke strane.
Što se tiče mašine koja radi regulaciju koloseka, kod nas se popularno zove Podbijačica. I sam naziv joj kaže šta radi. Njen srednišnji deo odigne šine i pragove da bi se potom viljuške zarile u tucanik i nabile ga vibracijama ispod pragova. Na taj način se vrši regulacija koloseka po horizontali i pravcu. Postoje posebne mašine za regulaciju koloseka u pravcu i krivini i mašine koje rade regulaciju tj. podbijanje skretnica.
Manja mašina, Geismar, vrši veća pomeranja koloseka po pravcu pre dosipanja tucanika.
Mala napomena za Posmatrača. Treba razlikovati tucanik od šljunka. Šljunak se koristi kao planum donjeg stroja pruge dok je tucanik kamen krupne granilaciju i koristi se da se u njega polože pragovi sa šinama. Tucanik svojim nepravilnim oblikom drži kolosek na mestu.
I treće, blokada na koloseku je iskliznica. Služi da zaštiti glavni kolosek od slučajnog naletanja vozila sa sporednog koloseka. U ovom slučaju je sporedni kolosek ovaj novi kolosek na mostu i iskliznica štiti glavni kolosek tj. prugu od izletanja vozila sa tog koloseka. Iskliznica je u ključevnoj zavisnosti sa prvom postavljenom skretnicom koja odvaja novi kolosek od mosta sa glavne pruge. Ista se ne može postaviti u položaj koji vodi na novi kolosek ako prethodno iskliznica nije skinuta sa koloseka.

Veliki pozdrav za sve forumaše i još jednom čestitke na odličnim izveštajima :clapping: :okay:
Poslednja izmena: 13 mar 2018 11:48 od Brane.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Cookie, Buck, limanac, kasko, cipacar, Duja, TurboMaximus, Zex021, Inzenjer, Blavak, Posmatrac, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan, AeroDron, slobasum

Novi Žeželjev most 13 mar 2018 16:37 #3523

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
Slike od juče









Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kabacum, solimns, Dukelander, Cookie, Buck, limanac, kasko, cipacar, sergio-m, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Dunavski, Brane, Zex021, sasar, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Posmatrac i ovaj član ima 6 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 13 mar 2018 16:46 #3524

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Da li se u sklopu izgradnje mosta radi i drugi kolosek do privremene skretnice od sadasnje trase pruge? Nadam se da nece ostati ovako, zemljano, dok se ne krene u izgradnju pruge S.Pazova - Novi Sad.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Eldarion, vlajcho93

Novi Žeželjev most 14 mar 2018 10:59 #3525

  • DL
  • DL's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 224
  • Primljenih Zahvalnica: 1539
Vozovi preko novog drumsko-železničkog mosta kreću u aprilu
Novim drumsko-železničkim mostom, koji se gradi na mestu nekadašnjeg Žeželjevog, vozovi će najverovatnije krenuti početkom aprila.

Prema tvrdnji Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koje prenosi "Novosti", do kraja marta je planirano da se završi postavljanje pruge, početkom aprila asfaltiraće se pristupne saobraćajnice a potom sledi probno opterećenje mosta i tehnička kontrola.

Kako se reporter 021.rs uverio na licu mesta, na gradilištu se može videti da je skoro gotovo i postavljanje dekorativne rasvete. Na mostu, prema informacijama sa foruma nsbuild gde o radovima skoro svakodnevno piše projektant mosta Aleksandar Bojović, trenutno se radi hidroizolacija i uređuje trasa kojom će ići vozovi. Sledi nasipanje tucanika za železničke šine na mostu, kao i postavljanje maski za ograde pešačkih staza i drugi manji radovi.

Podsetimo da je gradnja novog drumsko-železničkog mosta na mestu nakadašnjeg Žeželjevog trebalo da bude gotova krajem 2013. godine, kako je prvobitno najavljeno u januaru 2011. godine. Radovi su uz veliko kašnjenje počeli tek početkom 2012. godine. Od tada je bilo brojnih kašnjenja i prepreka, od prekidanja radova zbog štrajka radnika, do problema sa finansiranjem.

Prema svemu sudeći, most će konačno biti gotov posle šest godina, i to skoro na godišnjicu rušenja nekadašnjeg mosta u NATO bombardovanju 1999. godine.

Gradnju mosta su prema prvobitno ugovoru finansirali EU, Pokrajina i Grad sa oko 45 miliona evra, ali za sada nije poznato da li su troškovi porasli i treba dodati da se posebno plaćaju prilazni putevi, kao i uklanjanje postojećeg privremenog drumsko-železničkog mosta, što bi trebalo da košta 19,1 milion evra.

Dodajmo i da novi drumsko-železnički most još nema ime, većina građana ga zove "Žeželjev most" ili "Novi Žeželjev most" a postoji više predloga kako bi novi most trebalo da se zove.
Autor: 021.rs, Novosti
www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/184286/V...-krecu-u-aprilu.html
Poslednja izmena: 14 mar 2018 11:00 od DL. Razlog: tekst
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, kasko, Zex021, Novajlija, sasar, Inzenjer, Blavak, Posmatrac, Mikins, valjan, AeroDron

Re:Novi Žeželjev most 14 mar 2018 17:39 #3526

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
I Večernje novosti pišu
"
Vozovi na "Žeželju" do aprila

Z. GRUMIĆ | 14. mart 2018. 11:41 | Komentara: 1

Završni radovi na novoizgrađenom železničkom mostu preko Dunava uskoro će biti privedeni kraju. Sledi kontrolno opterećenje konstrukcije i asfaltiranje drumskog dela mosta

INTENZIVNI radovi na Žeželjevom mostu nagoveštavaju da smo svakim danom sve bliže vremenu kada će, kako su nadležni obećali, relaciju od Novog Sada do Beograda vozovi prelaziti za svega četrdesetak minuta.

Uspostavljanje železničkog saobraćaja preko novoizgrađenog mosta na Dunavu u Novom Sadu, na lokaciji istoimenog porušenog u NATO bombardovanju 1999. godine, planira se za početak aprila.

- Izgradnja železničke pruge na mostu i u nastavku do spajanja sa postojećom prugom, biće kompletirana u drugoj polovini marta. Nakon toga mora se obaviti probno opterećenje mosta i tehnička kontrola, kako bi se mogao pustiti javni železnički saobraćaj - navode, za "Novosti", u Ministarstvu graćevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Radovi na izgradnji železničkog koloseka trebalo bi da budu završeni do kraja ovog meseca, a početkom aprila biće postavljen i asfalt na drumskom delu mosta, dodaju u MGSI. Paralelno se radi ugradnja obaveznog i dekorativnog osvetljenja mosta, čija su oba čelična luka pre nepunih pet meseci spojena na sredini reke specijalnim postupkom "navlačenja" sa petrovaradinske i novosadske obale.

Vodovodne cevi, ugrađene na mostu pre "lansiranja" lukova, biće povezane sa postojećim vodovodom kako bi u jednom trenutku bilo uspostavljeno funkcionisanje vodovoda preko novog mosta.

Na novom "Žeželju" je već ugrađena i kišna kanalizacija, a preostali radovi koji podrazumevaju potpuno uređenje mosta i prilaza, mogu da budu izvođeni i posle uspostavljanja železničkog saobraćaja.

Novi Žeželjev most, kapitalni infrastrukturni objekat od ogromne važnosti za saobraćajne koridore, biće i deo buduće brze pruge Beograd - Budimpešta, koja se gradi u okviru najvećeg svetskog projekta "Jedan pojas, jedan put" koji predvodi NR Kina.

Ukupna vrednost radova na izgradnji Žeželjevog mosta dugačkog 474 a širokog 30 metara, dostigla je iznos od 51,7 miliona evra. EU je obezbedila ukupno 34 miliona evra, a ostatak se finansira iz domaćih izvora. Ugovorena vrednost radova koje izvodi međunarodni konzorcijum "Azvi", na početku izgradnje 2011. godine iznosila je 45,3 miliona evra. 

DEMONTAŽA

UKLANjANjE montažno-demontažnog mosta izgrađenog 1999. godine može da počne odmah posle uspostavljanja drumskog saobraćaja preko novog "Žeželja". - Delovi konstrukcije biće razmontirani i uskladišteni na području ranžirne stanice u Novom Sadu.

PRISTUPNI PUTEVI

IZGRADNjA pristupnih saobraćajnica Žeželjevom mostu je u nadležnosti EU i Grada Novog Sada, a realizuje se po posebnom ugovoru sa austrijskim "Štrabagom".

"
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Zex021, Inzenjer, Blavak, Posmatrac, valjan, AeroDron, DL, kuburicsrdjan

Novi Žeželjev most 14 mar 2018 19:27 #3527

  • Posmatrac
  • Posmatrac's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 310
  • Primljenih Zahvalnica: 3472
Hvala Ranko za kompliment od pre par dana :)
Hvala I tebi Brane za ispravku, inace znam razliku, ali potkrala se greska :)

Slede slike :)
Na backoj strani su pragove "zatrpali" tucanikom :D a Geismar se nalazi na kraju backog kraka tako da je pretpostavljam pruga ispravljena
+ I na backoj strani je montirana iskliznica


Ispravljena pruga, spremna za vozove, a sa leve strane se nalazi zastita koja ce se postavljati na kosinu nasipa da kisa ne bi spirala zemlju/pesak


I na sremskoj strani se nalaze crni buntovi nekog najlona ili cega vec, koje su vec krenuli da postavljaju na nasip


Prosirenje za drugi kolosek + kanal za odvod vode?


Zasticen deo nasipa
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, Zex021, Novajlija, sasar, Inzenjer, Blavak, Mikins, Light, valjan, AeroDron, DL, kuburicsrdjan, Kajpers_belt, slobasum

Novi Žeželjev most 14 mar 2018 19:32 #3528

  • Posmatrac
  • Posmatrac's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 310
  • Primljenih Zahvalnica: 3472
Ostalo je malo vise od 50% nasipa da se zastiti




Kej jos malo pa vracen u prvobitno stanje, mada ce sada biti sigurno mnogo lepsi


Oko 18h i dalje se radi (sremska strana)


Takodje oko 18h, pale se reflektori i radi se hidroizolacija (backa strana)


Nastavljamo da pratimo radove :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, Buck, kasko, cipacar, mrnjavi, TurboMaximus, Zex021, sasar, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan, AeroDron, DL, kuburicsrdjan i ovaj član ima 2 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 14 mar 2018 23:43 #3529

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-03-14; Aktuelno na mostu.


Večeras ću biti sa kratkim tekstom, a za vikend i nešto duže ....

Na mostu se intenzivno radi. Otima se svaki minut, kad god se steknu bar minimalni uslovi. Danas je kiša dosta ometala radove na završetku hidroizolacije.

Sutra se počinje sa tucanikom na mostu!

Sledi 10 fotosa, dva „bajata! – od juče i 8 današnjih.

Inače, (da se ne kitim tuđim perjem), fotografije nisu moje, već koleginice koja je svakog dana na mostu po 12 sati, organuzuje i „gura“ radove neviđenom energijom! Njoj ću posvetiti jedan od sledećih postova, kao jednom od junaka u senci.









Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kabacum, solimns, Dukelander, Buck, miki_NS, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, Brane, Zex021, Novajlija, sasar, Blavak, Bogdus, Posmatrac, Mikins, Light, valjan, Eldarion i ovaj član ima 5 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 14 mar 2018 23:45 #3530

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, kabacum, solimns, Dukelander, Cookie, Buck, miki_NS, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, TurboMaximus, Brane, Zex021, sasar, Blavak, Bogdus, Posmatrac, Mikins, Light i ovaj član ima 12 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 15 mar 2018 09:26 #3531

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
bilo bi dobro da se administracija sajta dogovori sa inžinjerom o jednoj poseti mostu, gde bi nam upravo inžinjer bio domaćin i na licu mesta nas prošetao mostom i objasnio interesantne detalje. To bi bilo baš baš.
Izuzetno cenim rad inžinjera i znam da su u vremenskom tesnacu ali možda je predlog i izvodljiv
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac, Zex021, Direktor, Inzenjer, Blavak, AeroDron, slobasum

Novi Žeželjev most 15 mar 2018 13:12 #3532

  • Novajlija
  • Novajlija's Avatar
  • Van mreže
  • Član je blokiran
  • Poruka: 2141
  • Primljenih Zahvalnica: 5713
Da, pozivao nas je Inženjer ako se ne varam da budemo gosti na gradilištu mosta, ali je u međuvremenu bilo perioda kada to verovatno nije bilo moguće realizovati. Za sada imate priluku da idete na gradilište Pupinove palate u subotu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 15 mar 2018 17:37 #3533

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
Slike od danas - nasipa se zemlja preko crne folije









Poslednja izmena: 15 mar 2018 17:42 od AeroDron. Razlog: greška
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, kabacum, Dukelander, limanac, cipacar, mrnjavi, Duja, Brane, Zex021, sasar, Blavak, Posmatrac, Mikins, Light, valjan, DL, Kajpers_belt, Savke, slobasum

Novi Žeželjev most 15 mar 2018 17:51 #3534

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
Slika iz blizine iskliznice

Stubovi za kontakt mrežu su postavljeni na celom mostu


Folije spremne i sa Novosadske strane
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, kasko, cipacar, mrnjavi, chepa, Duja, TurboMaximus, Brane, Zex021, Novajlija, sasar, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan i ovaj član ima 5 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 15 mar 2018 18:27 #3535

  • Kajpers_belt
  • Kajpers_belt's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 97
  • Primljenih Zahvalnica: 156
Mmm, prvo da se ogradim, da što se tiče gradnje pruge, totalno sam laik. Međutim, moram da izrazim svoja zapažanja koja su mi nelogična. Ovaj deo pruge sa sremske strane mi i dalje ne izgleda nekako reprezentativno. Nerazumem zašto nije napravljena jedna krivina, nego od skretnice do mosta postoje dve krivine. Nadam se da će uslediti još neko peglanje pruge. Ako ostane ovako, nekako mi ne izgleda da će tu moći da se postignu velike brzine prolaza preko mosta. Ako je neko stručan, zamolio bih da razagnate moje sumnje, objašnjenjem.

Imam i jedno pitanje za Inžinjera kad bude imao vremena ili za nekog drugog forumaša.
Čemu je namenja ona crvena metalna konstrukcija sa sremske strane , što se nalazi pored belih montažnih kućica?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer

Re:Novi Žeželjev most 15 mar 2018 19:06 #3536

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Da ne brineš, "velikih" brzina neće biti. Pisano je više puta o tome. A prugu će uraditi po svim aktuelnim standardima, pa čak i višim, što je takodje spominjano.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 17 mar 2018 18:31 #3537

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 796
  • Primljenih Zahvalnica: 1914
Sa sremske strane je počelo postavljanje koloseka na most. Danas sam video podbijačicu da se kreće po manjem luku tj. po postavljenom koloseku na manjem luku.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, kasko, Zex021, Inzenjer, Djordje Cvarkov, AeroDron, zeljolaki

Novi Žeželjev most 18 mar 2018 16:01 #3538

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-03-14; Šine na mostu.


Šine su na mostu!

To je glavna vest poslednja tri dana o radovima na mostu.
RŽD je počeo 16. marta ujutru u 8 sati. Danas se postavlja 2. kolosek na većem lučnom mostu. Oko 2 kilometra pruge u samo 3-4 dana! Nisam stručan za ovu vrstu posla, ali mi deluje kao zaista dobar rezultat.
U prilogu je reportaža o radovima 16-18. marta, na 30 fotografija.
Inače, vremenski uslovi su bili nepovoljni svo vreme, kiša konstantno.

Same šine koloseka su još daleko od svoje finalne geometrije. Treba još tucanika i finih doterivanja po nivou i pravcu. Kraj postavljanja koloseka je, međutim, vrlo blizu. Ostvaruje se glavni uslov za proi bno opterećenje mosta. Završni spektakl sledi ….

Najzad, jedna sugestija Aerodronu.
Svi Vaši vazdušni snimci su spektakularni, za reklamu - i mosta, i Novog Sada!
Predložio bih da , naravno ako je to moguće, smicima nizvodno od mosta, bude i onih frontalno na most. Svi dosadasnji ga hvataju u skraćenju, pogled je ukoso na most. Od frontalnih snimaka ima nešto uzvodno od mosta, kad Privremeni most delom zaklanja novi most. Ako je moguće ….

Nastavlja se …









Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kabacum, Cookie, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, TurboMaximus, Brane, Zex021, sasar, Blavak, Bogdus, Posmatrac, Mikins, Light, valjan, Eldarion, mdinic, AeroDron, Kajpers_belt i ovaj član ima 3 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 18 mar 2018 16:04 #3539

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kabacum, Cookie, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, Zex021, sasar, Blavak, Bogdus, Posmatrac, Mikins, Light, valjan, Eldarion, mdinic, DL i ovaj član ima 3 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 18 mar 2018 16:06 #3540

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kabacum, Cookie, limanac, kasko, cipacar, Duja, Zex021, sasar, Blavak, Bogdus, Posmatrac, Mikins, Light, valjan, Eldarion, mdinic, AeroDron, DL, kuburicsrdjan, Kajpers_belt i ovaj član ima 3 ostalih zahvalnica
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru