Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-03-08; Aktuelno na mostu.
Nekoliko fotosa od juče.
Od vidljivih poslova, (vidljivih, zato što ima i „nevidljivih“), danas su betonirani ivičnjaci na drumskom delu kolovoza.
Kolovozna ploča je potpuno očišćena od snega, oplate, raznih otpadaka. Nije baš dubokoumni posao, ali i to mora da se uradi, a takođe traži vreme.
Glavni front rada je skriven – unutar lukova. Juče smo govorili o kontroli sila strukova kablova. Potegnuto je oko 1200 strukova, dobrim delom i po vrlo hladnom vremenu, do -7 stepeni.
Sada se priprema finalno kalibrisanje senzora kablova, (njih smo takođe pominjali ranije) i nabijanje klinova oko strukova, čime će kablovi biti konačno fiksirani.
Par tehničkih zanimljivosti:
- Pri trenutnom opterećenju, najopterećeniji kabl na lučnim mostovima opterećen je sa samo 37% dopuštene sile u stanju granične upotrebljivosti.
- Nekoliko parova kablova je sada manje opterećeno nego što je to bilo u vreme lansiranja! Najveće rasterećenje iznosi oko 2500 kN (250 tona).
- Najveće povećanje sile u kablovima u odnosu na fazu lansiranja, je 1250 kN (125 tona).
Most, dakle, može da primi još mnogo opterećenja. Sve ove mašine koje se vide na mostu, (dizalice, mešalice, kamioni), most ni ne oseća, to su bukvalno „komarci“ za konstrukciju.
Inače, čista širina betonske kade koja treba da primi tucanik je 9,320 m. Osni razmak železničkih koloseka treba da bude 4,200 m.
Nastavlja se ...