Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 24 feb 2018 14:50 #3441

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8560
  • Primljenih Zahvalnica: 36808
Novajlija napisao/la:
Drumski saobraćaj od maja ove godine ili sledeće? Neverovatno mi zvuči da petlje budu gotove za mesec dana.

Kao i 22 km duga linija metroa za 2 godine (u BG dosuše), a u Bp još uvek nezavršena linija 4 sa postojećih 7,5 km u funkciji se gradila samo 10 godina.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Novi Žeželjev most 24 feb 2018 16:30 #3442

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Jasno je kao dan da je članak politički. Svi na ovom forumu znaju kojom maks. brzinom će vozovi prelaziti preko mosta, ali oni se gađaju budalaštinama.
Kada kažu "od 120-130" već ti je jasno da treba da prestanes da čitaš ili sve uzmeš sa rezervom. Ne postoji brzina do 120-130. Tako se samo lepše slaže kada znaš da je manja ali nabacis opseg da zvuči više i ozbiljnije.
150 kmh tek ne bih da komentarišem. To je izvalio neko ko se uopšte ne razume u sistem brzina železnice. Niko danas neće praviti prugu za 150, već 120, 160, 200, 250 ili 300. Postoje bezbrojni propisi koji uslovljavaju brzine i planiranje pruga.

Da ponovim. Od radnika izvodjača radova pristupnih puteva sam jesenas dobio odgovor "nema šanse pre kraja leta". Posle toga se odužilo navlačenje bačkog luka.

Šta je teoretski i politički moguće ne znam. Verovatno još uvek mogu da završe petlju tri meseca nakon puštanja pruge. A mogu i brže i sporije ako zaista zapnu ili odugovlače. Bila je priča o privremenoj petlji i putu tako da će najverovatnije to biti gotovo na leto. A "pravi" pristup dogodine.
Poslednja izmena: 24 feb 2018 16:32 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Inzenjer, Milić

Re:RE: Novi Žeželjev most 24 feb 2018 16:33 #3443

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Blavak napisao/la:
Novajlija napisao/la:
Drumski saobraćaj od maja ove godine ili sledeće? Neverovatno mi zvuči da petlje budu gotove za mesec dana.

Kao i 22 km duga linija metroa za 2 godine (u BG dosuše), a u Bp još uvek nezavršena linija 4 sa postojećih 7,5 km u funkciji se gradila samo 10 godina.
Metro je gotov, samo da se iskopaju tuneli i postavi pruga.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, slobasum

Novi Žeželjev most 24 feb 2018 16:59 #3444

  • zeljolaki
  • zeljolaki's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 127
  • Primljenih Zahvalnica: 231
U januaru ste rekli pare u aprilu…
Poslednja izmena: 24 feb 2018 17:02 od zeljolaki.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 24 feb 2018 22:56 #3445

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-02-24; Aktuelno.


Večeras najpre malo fotosa aktuelnih radova na mostu. Neki fotosi su „bajati“, stari čitavih šest dana, ali zaista je teško biti aktuelan pored vrednih i efikasnih Aerodrona i Kaska.

Prva serija fotosa, od 18. februara, ilustruje pre svega radove na montaži dekorativnog osvetljenja na lukovima. Na jednoj od fotogarfija se i vidi upaljeno svetlo na polovini uzvodne strane manjeg lučnog mosta. Radi.
Dekorativno svetlo na lukovima moralo je da požuri zbog radova na hidroizolaciji kolovozne ploče, koji onemogućavaju kretanje vozila, odnosno dizalice sa korpom za rad.

Drugi deo dekorativnog osvetljenja biće sa zatega, usmeren na kablove vešaljki, tako da će večernji i noćni izgled mosta biti zaista spektakularan.

Druga i treća serija fotosa je sa postavljanja skretnica na desnoj obali (Petrovaradin) i na levoj obali (Novi Sad). Tu je bilo dosta posla, ne samo šine i skretnice. Trebalo je uraditi i hidro-barijeru od geotekstila (bela tkanina na jednom od fotosa), tucanički zastor u značajnoj dužini i najzad same nove šine sa pragovima i skretnice. Sve to delom noću, po lošem vremenu (naročito kod radova na desnoj obali) i unutar rezervisanog vremena za radove.
Ruska firma RŽD je posao odlično obavila, tačno na vreme.

Četvrta serija fotosa je napravlljena danas. Vidljiva je hidroizolacija na železničkom delu kolovoza, kao i pripreme za betoniranje i samo betoniranje ivičnih betonskih greda za držanje tucanika na većem luku. Nije veliki posao, ali osetljiv, radi se na niskim temperaturama, granično niskim za beton.


Najzad, posle posta Trpovskog #3437, pitao sam kolege da li su zaključane skretnice. Da, naravno da su blokirane, a alat za otvaranje je na posebnom mestu na sigurnom, van mosta. RŽD je visoko profesionalna firma i takav propust nisu mogli da naprave.
Poenta ovog pasusa je, međutim, druga – sam post Trpovskog. Izuzetno pozitivan i lep primer savesnog građanina, koji vodi računa o opštem dobru.
Hvala, Trpovski!


Što se tiče posta (kasko, #3447), Kasko je, nažalost, u pravu.
Nažalost ne zbog Kaska, nego zbog površnosti izveštavanja. Tako je to kad se od početka gradnje nijednom nije postavilo pitanje samim graditeljima, ljudima koji svakog dana žive sa svim na i oko mosta, nego ljudima iz udaljenih fotelja, koji o stručnim temama znaju vrlo malo ili ništa. Zapravo, i posle 7 godina rada na mostu, nigde se još nisu pojavile elementarne tehničke informacije o mostu!


Evo i poslednje novosti:
Stručni članak o našem mostu izaći će u martovskom broju u jednom od top 3 nemačka stručna časopisa za građevinsko konstrukterstvo. Autori su četvorica inženjera – odgovorni projektant, menadžer projekta i dvojica kolega iz projektantskog tima. To je velika čast za sve nas – učesnike izgradnje mosta. Radi se o časopisu visokog nivoa i strogih krirerijuma. Posle 1945, svega 4 ili 5 inženjera iz Srbije je objavilo svoje radove u pomenutim časopisima. Poslednji je bio, koliko znam, Prof. Hajdin sa jedmim radom pre oko 40 godina!









Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, kasko, mrnjavi, Duja, Brane, Zex021, sasar, Trpovski, Blavak, Posmatrac, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, mdinic, AeroDron, DL, vlajcho93 i ovaj član ima 7 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 24 feb 2018 22:58 #3446

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, limanac, kasko, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, das ivon, Zex021, Novajlija, sasar, Trpovski, Blavak, Posmatrac, Mikins, Light, valjan, Eldarion, mdinic, neobuscitta i ovaj član ima 7 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 24 feb 2018 23:01 #3447

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, cipacar, mrnjavi, Duja, Brane, das ivon, Zex021, sasar, Trpovski, Blavak, Mikins, Light, valjan, Eldarion, mdinic, neobuscitta, AeroDron, DL, Milić, Kajpers_belt i ovaj član ima 3 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 24 feb 2018 23:03 #3448

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Buck, kasko, cipacar, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, das ivon, Zex021, Novajlija, sasar, Trpovski, Blavak, Posmatrac, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan i ovaj član ima 10 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 25 feb 2018 08:11 #3449

  • AeroDron
  • AeroDron's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 491
  • Primljenih Zahvalnica: 9477
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, kabacum, Dukelander, limanac, kasko, mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, das ivon, Zex021, Novajlija, sasar, Trpovski, Inzenjer, Blavak, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan i ovaj član ima 6 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 25 feb 2018 16:14 #3450

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-02-25; O šinama za revizione platforme.


Danas će biti reči o jednom detalju mosta – šinama za kretanje i nošenje revizionih platformi. Povod je Milićevo pitanje. Ovim se ujedno na izvestan način dopunjava nedavni odgovor Trpovskom o održavanju mosta.


Pitanje, Milić, #3442:
Molim da nam pojasnite zašto je nosač revizionih kolica spojen na ovaj način sa nosačem revizione staze?
Pretpostavljam da bi bilo jednostavnije spojiti zavrtnjevima, a pomoću ovalnih rupa bi se omogućilo i klizanje. Pretpostavljam da su se javljali neki parazitni uticaji
.”

Odgovor:
Najpre kratak i direktan odgovor: Rešenje izvedene veze šina za revizione platforme proisteklo je kao optimalno iz opštih okolnosti tokom izvođenja radova na mostu.

Širi odgovor:
Na prvi pogled jeste veza šina/konzola zavrtnjima logična. To je bila i prva zamisao projektanata u vreme izrade Glavnog projekta mosta 2011.
Taj detalj, međutim, nije mogao da se izradi 2011. Još nije bila poznata izabrana reviziona platforma .

Revizione platforme, naime, nisu standardan proizvod, već se projektuju i izvode prema svakom mostu pojedinačno – prema vrsti konstrukcije i opštim dimenzijama mosta, specifičnosti stubova mosta, obala, (videti sliku sa različitim revizionim platformama).
Revizione platforme vise o šine. Kreću se na 2x4 točka na svakoj od dveju strana. Točkovi naležu na donje flanše šina I-preseka, tj. šine moraju da odgovaraju ne samo po nosivosti nego i prečnicima točkova platforme.

Vratimo se temi. Te 2011. morale su da se projektuju konzole pa i same šine, zbog nabavke čeličnog materijala. Projektanti su morali da procene sile kojim revizione platforme deluju na šine, a i da vode računa da šine ne budu ispod donje ivice mosta da se ne bi ugrozio svetli profil za plovidbu.
To je sve što je moglo da se uradi 2011. i da se do konačnog izbora platformi strahuje da li će sve da odgovara kad platforme budu konačno poznate.
Revizione platforme su odabrane tek 2016, pet godina kasnije, kad je konstrukcija oba lučna mosta odavno bila na gradilištu. Tek tog momenta su bili poznati svi podaci o revizionim stazama. Sve provere nosivosti šina i konzola su zadovoljile. Točkovi su se uklopili gabaritom u profil šine HEA 400.

Tek tog trenutka moglo se prići rešavanju veza šina/konzola. Konstrukcija, međutim, nije bila u fabrici, kad možete sve, nego na gradilištu, kad su tehničke mogućnosti veoma redukovane. Rešenje sa zavrtnjima je odmah otpalo. Praktično je bilo nemoguće izbušiti hiljade rupa na šinama i konzolama, pogotovo izraditi ovalne rupe i pogotovo rupe na konzolama (sa bušenjem iznad glave).
Zavarena veza takođe je neodgovarajuća. Vodila bi velikim parazitnim naponima od različitih temperatura konstrukcija mosta i šina pri krutim vezama šina/konzola.
Morale se se uzeti u obzir i buduće velike deformacije zatega lučnih mostova pri lansiranju, što su šine primorane da prate.

Rešenje je bilo u slobodnom oslanjanju šina na oslonce, zavarene odozdo za konzole. Šine su razumljivo sa jednim podužno fiksnim osloncem i nezavisno se izdužuju od konstrukcije mosta. Oslonci šina su bili jednostavni za izradu i montažu. Najvažnije je da su omogućavali laku i brzu montažu šina, što se pokazalo tačnim na gradilištu. Sve je urađeno visoko precizno i brzo.

Ovaj primer rada projektanta na jednom malom detalju konstrukcije pokazuje tipičnu situaciju sada, kad radite za izvođača, pogotovo inostranog. Dva su momenta markantna:

- Nisu (niti mogu) da budu poznate sve okolnosti izgradnje mosta u vreme projektovanja, koje je inače veoma kratko. Ovo se posebno odnosi na način montaže mosta, koja može da bude neuporedivo opasnija za konstrukciju mosta nego sama eksploatacija. To praktično znači da most morate da projektujete i za okolnosti koje ne znate u vreme projektovanja. Projektant mora stoga da predvidi sve okolnosti koje slede u budućnosti. To se može samo na temelju bogatog iskustva ne samo u projektovanju mostova, nego i na osnovu dugogodišnjeg rada u fabrikama čeličnih konstrukcija i na montažama.

- U svakom momentu rada, pogotovo u konstruisanju, mora se voditi računa o interesima onog za koga radite. Svako rešenje mora da bude što je moguće jednostavnije, što znači sa minimumom radnih sati na izvođenju i sa minimumom materijala, odatle – i najjevtinije. Omiljene rečenica nemačkih preduzeća je npr. „Vaše rešenje je dobro, samo da li ćete Vi i da ga platite?“ Odlična ilustracija ovog stava su malo pre pomenute rupe veze šina/konzola.

Sve rečeno je neuporedivo surovije nego u vreme SFRJ. Rokovi za projektovanje su bili mnogo komotniji, a za propuste se praktično nije odgovaralo. Država je sve plaćala. Ovo je bio slučaj i na nekim kod nas slavnih objekata.


Najzad još par osnovnih informacija o revizionim platformama:
Biće ih dve, po jedna ispod oba lučna mosta.
Dužine su 32 m, široke 2 m i nosivisti 6 tona. Raspon platformi (rastojanje osa šina) je 23,5 m. Na njih se stupa sa stubova 2, 3 i 4. Pokreću ih elektromotori.
Isporučilac je austrijska firma Albatros, inače specijalizovana za ovu vrstu opreme.

Poslednja izmena: 25 feb 2018 16:22 od Novajlija.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, Duja, Brane, Zex021, Blavak, Posmatrac, Mikins, Light, Djordje Cvarkov, valjan, AeroDron, MVBG1, DL, Milić

Novi Žeželjev most 25 feb 2018 16:16 #3451

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Posle malih problema sa slikama evo dopune:



Poslednja izmena: 25 feb 2018 16:21 od Novajlija.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mrnjavi, Duja, TurboMaximus, Brane, das ivon, Zex021, Novajlija, sasar, Blavak, Posmatrac, Mikins, Light, valjan, AeroDron, MVBG1, DL, Savke, miligor

Novi Žeželjev most 25 feb 2018 21:27 #3452

  • Sv. Ilija
  • Sv. Ilija's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 131
  • Primljenih Zahvalnica: 63
Zasto stavljaju drvene pragove?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Novi Žeželjev most 25 feb 2018 21:36 #3453

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Post broj #2 a već te mrzi da prelistas temu i informises se. Dovoljno bi bilo do 15.2.2018 pa da vidiš betonske pragove i shvatiš šta je i čemu služi skretnica na postojećoj trasi pruge koja se uskoro uklanja, te da postavljanje nove trase pruge, preko novog mosta, još nije počelo.......
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 25 feb 2018 21:41 #3454

  • DL
  • DL's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 224
  • Primljenih Zahvalnica: 1539
Pravilnik:
3. Pragovi

Vrste i upotreba pragova

Član 8

Na prugama se ugrađuju pragovi od prethodno napregnutog armiranog betona i drveni pragovi.

Betonski pragovi moraju biti u skladu sa SRPS EN 13230 (deo od 1 do 5), a drveni pragovi u skladu sa SRPS EN 13145.

Betonski pragovi moraju imati električni otpor u suvom stanju najmanje 6000 Ω i 3000 Ω u vlažnom stanju.

Pragovi od tvrdog drveta (hrastovi i bukovi) mogu se ugrađivati svuda, a prvenstveno u tunelima, na izolacionim odsecima pruge, na putnim prelazima u nivou, u krivinama poluprečnika manjeg od 250 m, na peronskim kolosecima, kod kolosečnih veza do 150 m dužine, ako su ti koloseci sa drvenim pragovima, kao i kod delova pruga gde je zemljani trup u pokretu.

Pragovi od mekog drveta (bor, kesten, ariš) mogu se ugrađivati samo u koloseku u pravcu, kod slabo opterećenih pruga i koloseka.

Svi drveni pragovi moraju biti žigosani čekićem za prijem sirovih pragova, osigurani od prskanja, impregnisani, s numeratorom obeleženom godine impregnacije, koja istovremeno označava i godinu njihovog ugrađivanja. Ako se pragovi ugrade kasnije, godina ugrađivanja obeležava se posebnim numeratorom.

Drveni pragovi ne mogu biti potpuno probušeni na mestima gde dolaze tirfoni ili ekseri.

Polovni drveni pragovi ugrađuju se prilikom pojedinačne zamene pragova.

Skretnice se montiraju na drvenim i betonskim pragovima.

Kod novih, obnovljenih ili unapređenih magistralnih pruga ugrađuju se betonski pragovi dužine 2,60 m za šinu 60E1 i elastični pričvrsni pribor sa nagibom nadležne površine 1 : 40.

Na regionalnim i lokalnim prugama mogu se ugrađivati betonski pragovi dužine 2,40 m i 2,50 m.

Betonski pragovi ne ugrađuju se na sastavima šina i na dužini od 30 m ispred i iza mosta sa otvorenim kolovozom.

Betonski pragovi ne ugrađuju se na nestabilnom donjem stroju, na sastavima šina, na 30 m ispred i iza mostova sa otvorenim kolovozom i na mostovima bez zastora.

Prelaz sa deonice sa ugrađenim drvenim pragovima na deonicu sa betonskim pragovima, i obrnuto, mora da bude udaljen od sastava šina najmanje 10 m.

Ako se na deonici koloseka sa betonskim pragovima putni prelazi izrađuju na drvenim pragovima, potrebno je ispred i iza putnog prelaza ugraditi po 30 drvenih pragova.

Betonski pragovi se mogu ugrađivati i na putnim prelazima.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Re:Novi Žeželjev most 25 feb 2018 22:11 #3455

  • Sv. Ilija
  • Sv. Ilija's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 131
  • Primljenih Zahvalnica: 63
kasko napisao/la:
Post broj #2 a već te mrzi da prelistas temu i informises se. Dovoljno bi bilo do 15.2.2018 pa da vidiš betonske pragove i shvatiš šta je i čemu služi skretnica na postojećoj trasi pruge koja se uskoro uklanja, te da postavljanje nove trase pruge, preko novog mosta, još nije počelo.......
Video sam betonske pragove, zato i pitam. Nije mi jasno privremeno postavljanje drvenih pragova (i skretnice) par meseci pre zvanicnog pustanja zeleznickog saobracaja. Jeste gradice se i drugi kolosek ali opet nije logicno da ovaj rade dva puta. Posebno sto se vide i betonski (pocetak ove strane, na prethodnoj, itd.).
Poslednja izmena: 25 feb 2018 22:16 od Sv. Ilija.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Novi Žeželjev most 25 feb 2018 23:10 #3456

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Kada država ugovori Anex sa RZD za izgradnju te deonice, urediće je. Nema nista džabe i ad hok. Pitanje je samo zašto država ništa ne čini i jako sporo donosi odluke i Anexe tog ugovora. Cela deonica do Pazove je mogla odavno i uveliko da se radi, a cortanovacki tunel kada bude gotov za 4g, da se pusti i funkciju. Ovako ćemo na sve čekati godinama. Verujem zato da se penali na nepodizanje kredita uredno plaćaju.
Poslednja izmena: 25 feb 2018 23:55 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Novi Žeželjev most 25 feb 2018 23:38 #3457

  • Бојовићев мост
  • Бојовићев мост's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 14
  • Primljenih Zahvalnica: 80
Размисли Свети Илија, за пар месеци како кажеш, када буде пуштен железнички саобраћај, неће се више користити пруга преко привременог моста, дали ће онда бити неопходна скретница? Неће, биће уклоњена, а на њеном месту ће бити раван колосек са бетонским праговима :yes:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Blavak, Kajpers_belt

Re:Novi Žeželjev most 26 feb 2018 00:18 #3458

  • zeljolaki
  • zeljolaki's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 127
  • Primljenih Zahvalnica: 231
kasko napisao/la:
Kada država ugovori Anex sa RZD za izgradnju te deonice, urediće je. Nema nista džabe i ad hok. Pitanje je samo zašto država ništa ne čini i jako sporo donosi odluke i Anexe tog ugovora. Cela deonica do Pazove je mogla odavno i uveliko da se radi, a cortanovacki tunel kada bude gotov za 4g, da se pusti i funkciju. Ovako ćemo na sve čekati godinama. Verujem zato da se penali na nepodizanje kredita uredno plaćaju.


Pruga Beograd-Nis ,duzina 243 km,izgradjena za tri godine ( 1881-1884 ),pruga Brcko- Banovici,92 km ,622m tunela izgradjena je za sest meseci ( 01.05..1946 - 07.11.1946 ) ,tunel Cortanovci u 21-om veku ,planirani rok za izgradnju - cetiri godine ????
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Novi Žeželjev most 26 feb 2018 00:34 #3459

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Ogroman vijadukt u plavnom području Dunava i tunel i sve za brzine od 200km/h se ne pravi tako lako kao pre 100g za dizel vuču. I propisi su nebo i zemlja tada i danas.
Samo Kina može principom "milion Kineza" tako nešto za upola vremena. Stenu u svakom slučaju ne možeš brže bušiti nego što fizika dozvoljava.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Brane, Inzenjer, Eldarion, AeroDron, MVBG1, Бојовићев мост

Re:Novi Žeželjev most 26 feb 2018 01:33 #3460

  • Sv. Ilija
  • Sv. Ilija's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 131
  • Primljenih Zahvalnica: 63
U svakom poslu samo nadzorni organ moze biti kriv, nikako onaj koji izvodi radove. Nisam ni mislio da je ugovoreno jedno a Rusi rade nesto trece vec koje budale tako planiraju, u sto faza i pokusaja umesto odjednom. Jeste sigurno je lakse raditi privremenu zamenu sina i skretnicu i produzenje do mosta pa tamo nesto sasvim drugacije pa sa druge strane opet budziti nego odraditi ceo potez i posle samo skloniti skretnice i dodati jos 1 kolosek...
A 4 godine za vijadukt i tunel nije mnogo ako ce raditi tempom kojim su radili most, iako bi moglo i 2-3 puta brze.
Poslednja izmena: 26 feb 2018 01:36 od Sv. Ilija.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: zeljolaki
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru