Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Kasni most (ali to znamo) 09 jul 2013 17:44 #381

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Mrkonjić: Žeželjev most objekat broj jedan za svaku vladu
NOVI SAD - Ministar saobraćaja Militin Mrkonjić danas je, prilikom obilaska radova na novosadskom Žeželjevom mostu, izjavio da je to "objekat broj jedan za svaku Vladu Srbije" i upozorio da se rok izgradnje, koji će izvesno biti probijen, mora pratiti, a ugovor za njegovu izgradnju poštovati.
Rok za završetak izgradnje tog kapitalnog objekta na Koridoru 10 kroz našu zemlju, 10. novembar ove godine, je praktično već probijen ali, kako je rekao ministar, za to ima opravdanja, a šta je opravdano kašnjenje, a šta ne, trebalo bi da utvrdi specijalna komisija.

Tanjug (Jaroslav Pap)

Mrkonjić je naglasio da je Žeželjev most, čija se izgradnja finansira sredstvima iz EU i iz domaćih izvora, "jedan od najznačajnijih objekata danas u Evropi".

Zatraživši maksimalnu profesionalnost izvođača radova, koje predvodi španski "Azvi", on je zahvalio inostranim partnerima što u izvođenje radova uključuju i naša preduzeća i sugerisao da što više domaćih firmi bude uključeno u taj značajan i veliki posao.

Mrkonjić je , na gradilištu mosta na petrovaradinskoj obali, u razgovoru sa novinarima napomenuo da su teškoće u gradnji velike i da je to razumljivo ali je naglasio da je novac za izgradnju obezbeđen, da je investitor dobar i da nema primedbi na rad izvođača i u tom smislu zaključio da "rok mora da se prati i ugovor mora da se poštuje".

Ističući nemerljivi značaj novog Žeželjevog mosta i Koridora 10 u celini, on je naglasio da je taj most "za svaku Vladu Srbije objekat broj jedan".

Direktorka sektora za investicije pri Javnom preduzeću "Železnice Srbije" Srđana Šijački je rekla da su radovi u velikom zakašnjenju, u odnosu na ugovoreni rok završetka, napominjući da je jasno to da taj rok, novembar ove godine, neće moći da bude ispoštovan.

Napominjući da se mora odrediti novi, "prihvatljiv, realan rok", ona je rekla da "priznavanje dodatnih troškova je pitanje analize odgovornosti", odnosno procene da li će produženje roka biti "odobreno kao odgovornost investitora ili izvođača, što utiče na dodatna plaćanja".

Menadžer projekta Antonio Mora izjavio je da je gradnja mosta u punom zamahu, kako na petrovaradinskoj tako i na novosadskoj strani Dunava kao i na centralnom stubu, napominjući da uobičajene problem za tu vrstu objekta očekuje da budu rešeni u saradnji sa investitorom, stručnjacima i podizvođačima.

Najviše je problema, kako je objasnio Mora, ima u gradnji centralnog stuba jer u reci ima dosta velikih betonskih ostataka bivšeg Žezeljevog mosta, porušenog u NATO bombardovanju 1999. godine, pa je za to neophodna odgovarajuća oprema i saradnja sa kompanijama koje su specijalizovane za takve radove.

Generalni direktor jednog od izvođača radova, "Mostogradnje", Ratko Knežević precizirao je da su radnici tog preduzeća trenutno angažovani na ukrupnjavanju čelične konstrukcije lukova mosta i na pratećim poslovima u montiranju čelične konstrukcije.

Knežević je rekao da će im za desetak dana stići oprema za dubinsko raščišćavanje Dunava jer su betonski elementi, armatura, šine i drugi ostaci mosta isprepletani "do dubine i do četiri metra ispod nivoa dna reke".

Železničko-drumski Žeželjev most, biće dugačak 474 metra a širok 30,78 metara.

Finansijska sredstva od 26,2 miliona evra obezbedila je Delegacija EU u Srbiji iz IPA Fonda a sa ukupno 19 miliona evra izgradnju tog objekta finansiraju AP Vojvodina preko Fonda za kapitalna ulaganja i Grad Novi Sad.

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Kasni most (ali to znamo) 09 jul 2013 22:46 #382

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Boža sa SSC-a je lepo spakovao pa šteta da ne postujemo i ovde.
Boza KG;105078637 napisao/la:
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 09 jul 2013 22:47 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie

Kasni most (ali to znamo) 09 jul 2013 22:48 #383

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Evo još.
Boza KG;105078711 napisao/la:
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, Cookie, Buck, limanac, kasko, TurboMaximus

Novi Žeželjev most 09 jul 2013 23:39 #384

  • Nixivoje
  • Nixivoje's Avatar
  • Van mreže
  • Facebook Admin
  • Poruka: 4031
  • Primljenih Zahvalnica: 2421
Jbt lakse je dobiti radnu vizu za Ameriku nego se registrovati na Railserbia.com
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 10 jul 2013 09:32 #385

  • Sasa
  • Sasa's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 631
  • Primljenih Zahvalnica: 1082
Nixivoje NSB napisao/la:
Jbt lakse je dobiti radnu vizu za Ameriku nego se registrovati na Railserbia.com
Mozda i za to moras da ima genetske predispozicije!
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 10 jul 2013 09:49 #386

  • Nicisy1
  • Nicisy1's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 750
  • Primljenih Zahvalnica: 2947
sa ssc







Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, solimns, Dukelander, Buck, limanac, TurboMaximus

Novi Žeželjev most 10 jul 2013 11:19 #387

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
Ajde da vas vidim ima li bolje od ovoga? ;) Slikano juce. Fotografije : Robert Getel

















Ostale fotografije (31 komada) u ovom albumu

imgur.com/a/asMhI#30
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Poslednja izmena: 10 jul 2013 11:20 od Otis Driftwood.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, solimns, Dukelander, Cookie, Buck, limanac, kasko, TurboMaximus, Dunavski, Brane

Novi Žeželjev most 10 jul 2013 11:23 #388

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Roberta znamo, Robert je dobar lik, a fotke su odlične :cheers:
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 10 jul 2013 14:10 #389

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Na mreži
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1905
Jedna fotografija od sinoć.
Poslednja izmena: 15 jul 2013 21:51 od Brane.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 10 jul 2013 15:11 #390

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1209
  • Primljenih Zahvalnica: 639
odlične fotografije sve redom :clapping:
ja tek sada vidim, da li je moguce da su toliki likovi da su morali da postave stub na sred setalista? :D srbija :banana:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 10 jul 2013 17:47 #391

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Brane, nema ti fotke :)
Sandman, mislim da je manji problem da šetalište zaobiđe stub nego da cela konstrukcija bude skuplja za XX novaca ;)
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 19 jul 2013 10:45 #392

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 5687
  • Primljenih Zahvalnica: 8894
Graditelji Žeželja traže 5 miliona evra na ime penala

Špansko-italijanski konzorcijum "Azvi Tadei horta koslada", koji gradi Žeželjev most, ispostavio je "Železnicama Srbije" odštetne zahteve od čak 5,4 miliona evra.



Penale traže na ime režijskih troškova, izgubljenog profita, kašnjenja u oslobađanju zadržanih iznosa i naknade za prekoračenje rokova plaćanja. Inače, na izgradnji ovog mosta kasni se gotovo godinu i po i neizvesno je kada će posao biti završen.

Novo poslovodstvo "Železnica Srbije" još nije donelo odgovarajuće odluke, jer je situacija sa izvođačima radova veoma komplikovana. Razmatraju se sve mogućnosti da srpske železnice zaštite svoje interese, pa i da se podnese odštetni zahtev špansko-italijanskom konzorcijumu zbog njihovih propusta u prethodnom periodu.


"Iako je bilo osnova da u prethodne dve godine poslovodstvo srpskih železnica podnese odštetne zahteve ili čak i raskine ugovor sa špansko-italijanskim konzorcijumom, to nije učinjeno. Ovo je još jedan od projekata u čijoj realizaciji su Železnice u prethodnom periodu drastično oštećene i prema najavama generalnog direktora Dragoljuba Simonovića, nakon kompletiranja dokumentacije i ovaj predmet biće upućen policiji", kaže izvor Novosti.

Konzorcijum, koji gradi "Žeželjev most" ispostavio je odštetni zahtev za period pre izgradnje, kojim zahteva produženje roka za završetak radova za 248 dana. Zatim, zbog događaja tokom izgradnje mosta, zahtevali su produženje roka za još 325 dana, što je ukupno 573 dana, odnosno sve do 6. juna 2015. godine.

Kompanija "DB Internešnal", koja je po ugovoru sa Delegacijom EU zadužena za stručni nadzor, nakon svih analiza odštetnog zahteva, prihvatila je kao opravdan zahtev izvođača radova za produženje roka za izgradnju mosta za 103 dana i 300.000 evra pratećih troškova, samo za period pre početka izgradnje mosta. Nadzor je ocenio da je do odlaganja početka radova došlo krivicom prethodnog rukovodstva srpskih železnica, koje nije na vreme obezbedilo tehničku kontrolu i potvrdu prijave radova.

Radovi na izgradnji mosta trebalo je da počnu 10. novembra 2011. godine, a da most bude završen tačno dve godine kasnije. Zbog kašnjenja u izradi projekta i obezbeđenju prijave za početak radova, gradilište je otvoreno tek 19. aprila 2012.
www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/Graditelji-Zez...a-na-ime-penala.html
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 19 jul 2013 10:49 #393

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
a hvalili su se kako su dogovorili dosta manju cenu od planirane...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dunavski

Novi Žeželjev most 01 avg 2013 03:00 #394

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4225
  • Primljenih Zahvalnica: 3198
Vraćao sam se večeras vozom u NS i oduševio napretkom. Mnogo bolje se vidi nego sa fotki. Tek sad sam dobro sagledao učinjeno i mogu reći da sam zadovoljan. :yes: Čak sam primetio i nekoliko radnika kako rade pod reflektorima.

Nego, jel se to meni čini, ili je kod starog mosta početak luka bio bliži obali? Sa sremske strane je prilično udaljen...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 01 avg 2013 08:37 #395

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
Čitam tvoj post i sve očekujem na kraju rečenice slike da se očitaju kad ono prc. :) Tipičan Fjutožanin :P

Da da, radi se i noći šipovi se pobijaju 24 časa.
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 01 avg 2013 13:07 #396

  • Bridgeboy
  • Bridgeboy's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 77
  • Primljenih Zahvalnica: 281
Otis Driftwood napisao/la:
Čitam tvoj post i sve očekujem na kraju rečenice slike da se očitaju kad ono prc. :) Tipičan Fjutožanin :P

Da da, radi se i noći šipovi se pobijaju 24 časa.

Pobijaju sipove ili ih buse ?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 01 avg 2013 13:22 #397

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
Mi smo u srednjoj skoli tako govorili tako su nas ucili. Sada, vidim da po tvom nicku verovatno bolje znas od mene pa me ispravi :)
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 01 avg 2013 19:02 #398

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Na mreži
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1905
Zavisno od vrste šipa postoje bušeni i pobijani šipovi. Više o tome na > Šipovi - vrste, ugradnja i opterećenje
Za pomoćnu konstrukciju montaže mosta sa Bačke strane šipovi su pobijani. Mislim da se za glavni stub koriste bušeni šipovi betonirani u tlu. Kod njih se prvo pobije čelična cev iz koje se izvadi zemlja i onda uliva beton. Takvi su korišćeni za temelje prilaznih konstrukcija Mosta na Adi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 01 avg 2013 19:42 #399

  • Šipadžija
  • Šipadžija's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 24
  • Primljenih Zahvalnica: 178
Brane napisao/la:
Zavisno od vrste šipa postoje bušeni i pobijani šipovi. Više o tome na > Šipovi - vrste, ugradnja i opterećenje
Za pomoćnu konstrukciju montaže mosta sa Bačke strane šipovi su pobijani. Mislim da se za glavni stub koriste bušeni šipovi betonirani u tlu. Kod njih se prvo pobije čelična cev iz koje se izvadi zemlja i onda uliva beton. Takvi su korišćeni za temelje prilaznih konstrukcija Mosta na Adi.


Nije baš sasvim tačno. Za pomoćnu konstrukciju većina šipova jeste pobijana, osim dve krajnje baterije koje su izvedene takozvanom HW tehnologijom bušenih šipova. Oni treba u jednoj od faza da "ponesu" polovinu opterećenja čitavog mosta pre faze naguravanja. Ono što vidite na stubu br.3 zapravo uopšte nisu šipovi! Tehnologija jeste ista kao za šipove a u stvari se vrši zamena tla šljunkom i čišćenje rečnog dna od zaostalih delova starog mosta kao i od kamenog nabačaja koji je štitio nekadašnji stub. I sve to u funkciji pobijanja talpi. Centralni stub neće biti oslonjen na šipove već će biti iskorišćen stari keson. Pozdrav za sve koji prate radove!
Od svega što čovek u životnom nagonu podiže i gradi, ništa nije u mojim očima bolje i vrednije od mostova.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, Dukelander, Cookie, Buck, ranko su ns, Otis Driftwood, Boda Tajson

Novi Žeželjev most 10 avg 2013 11:28 #400

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
Molim? Molim!? MOLIM!!!!???? Šta se dešava?
Ugovor za izgradnju „Žeželja” pada u vodu?



Ugovor za izgradnju novog železničko-drumskog mosta preko Dunava kod Novog Sada na mestu pre 14 godina porušenog „Žeželja“ mogao bi uskoro biti raskinut, saznaje „Dnevnik“ u Ministarstvu saobraćaja. Izvođač radova, špansko-italijanski konzorcijum „Azvi-Tadei-Horta-Koslada“ i investitor „Železnice Srbije“, koje su u ime države Srbije preuzele sva prava i obaveze oko izgradnje mosta, optužuju jedni druge za kašnjenje i svako traži naplatu svojih troškova.

Po informacijama iz „Železnica Srbije“, to javno preduzeće je sredinom jula podnelo izvođačima radova odštetni zahtev za nadoknadu štete od pet miliona evra zbog kašnjenja posla za oko 18 meseci i ovih dana se s njima intenzivno traga za rešenjem komplikovane situacije pa su u opciji sve mogućnosti da bi Srbija zaštitila svoj interes. U „Železnicama“ tvrde da je bilo osnova da se odštetni zahtev za kašnjenje podnese izvođaču i ranije, ili čak da se raskine ugovor sa špansko-italijanskim konzorcijumom, međutim, to prethodno rukovodstvo „Železnica“ nije uradilo.

S druge, pak, strane, izvođač radova je ispostavio svoj odštetni zahtev od 5,4 miliona evra. Za period pre početka izgradnje izvođač traži produženje roka od 248 dana, zatim zbog događaja tokom izgradnje mosta još 325 dana, ukupno 573 dana, sve do 6. juna 2015. Kompanija „DB internacional“, zadužena za stručni nadzor nad realizacijom odštetnog zahteva, prihvatila je kao opravdan zahtev izvođača radova za produženje roka izgradnje 103 dana i 300.000 evra pratećih troškova za period pre početka izgradnje mosta. Ocenjeno je da je do odlaganja početka izgradnje došlo zato što nije na vreme obezbeđena tehnička kontrola i potvrda prijave radova – za šta izvođač ne može biti odgovoran.

Ugovor o izgradnji mosta potpisan je 10. marta 2011, a ugovoreni rok za izgradnju bio je 32 meseca, s tim što je od toga šest meseci bilo predviđeno za izradu glavnog projekta, dva meseca za spoljnu kontrolu i prijavu početka radova i 24 meseca za njihovo izvođenje. To znači da je trebalo da radovi počnu 10. novembra 2011, a da most bude završen 10. novembra ove godine.

Zbog kašnjenja u izradi projekta i obezbeđenju prijave za početak radova, izgradnja je počela tek 19. aprila 2012, šest meseci kasnije. Iako je period pre izgradnje trajao šest meseci duže nego što je bilo planirano, u tom trenutku nije postignuto usaglašavanje o produženju roka i novoj dinamici pa su radovi izvođeni bez važećeg plana. U „Železnicama Srbije“ ocenjuju da su i tada mogli raskinuti ugovor. A izvođač od tada samo uvećava kašnjenje u radovima i dostavlja nove odštetne zahteve.

Produženje rokova i dodatni radovi neminovno povećavaju i cenu izgradnje pa se postavlja pitanje ko će platiti razliku. Prvobitno je predviđeno da će izgradnja koštati oko 45 miliona evra, od kojih će EU dati 26,2 miliona, a APV i Novi Sad 19,1. U javnosti se sve češće čuje da je izgradnja mosta ugovorena po damping cenama i da realno košta oko 55 miliona evra.

Dunav još nije očišćen

Na gradilištu novog mosta još traje čišćenje ostataka porušenog rečnog stuba, na čijem mestu bi trebalo da se izgradi novi. Do sada je očišćeno oko 70 odsto betonskih gromada, međutim, uz četiri novoizgrađena stuba nedostaje peti rečni, za čiju izgradnju treba oko četiri meseca. Idealno vreme izgradnje je leto, kada je vodostaj Dunava najniži, jer su radovi u vodi složeni.



novinenovosadske.rs/ugovor-za-izgradnju-zezelja-pada-u-vodu/
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru