Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-04-09; Odgovori na pitanja.
Danas – odgovori na pitanja sa Foruma, postavljena u međuvremenu.
Pitanje
Kasko #3762:
“
A organizovan je bio i brod kako bi što više asociralo na legendu o Žeželju i čamcu”.
Odgovor
Niko od službeno prisutnih firmi i pojedinaca na testu probnog opterećenja mosta nije organizovao ikakav prolaz broda ispod mosta.
Taj brod na Dunavu retko ko od nas na mostu je uopšte zapazio. Ja sam ga video prvi put na fotografiji sa ovog Foruma.
Pitanje
Bili #3766:
“
Zašto je odlučeno da se probno opterećenje vrši sa troosovinskim kamionima mase 24 tone, kada se u NS bez problema moglo naći 30-40 četvoroosovinskih ukupne mase 40 tona”
Odgovor
Kamioni sa tri osovine su kratki, sa malim razmakom osovina.
S obzirom da su osovinski pritisci kamiona ograničeni standardom, (propisana su najveća opterećenja po jednoj osovini, na dve osovine, kao i na tri osovine, bez obzira na ukupnu bruto-masu kamiona), teži kamion ne znači istovremeno i veće opterećenje na most, [kN/m ili t/m mosta].
Kamioni sa tri osovine, sa svojim kratkim razmacima osovina, se približavaju jednako podeljenom opterećenju na mostu, što se i tražilo.
Pitanje
Davorm #3768:
“…
kada ce biti zavrsene pristupne saobracajnice, odnosno kada ce preko mosta krenuti drumski saobracaj?”
Odgovor
Nemam ni kakvog uvida u taj posao, to je gradnja po drugom ugovoru.
Najbolje je da se uključi neko od neposrednih aktera – izvođač i/ili nadzor – i da direktno, iz prve ruke, saznamo kako zaista stoje stvari.
Pitanje
Lionking #3776:
“kako je moguce da se most pusta u saobracaj i koristi, kad jos ni rezultati testa opterecenja nisu obradjeni ? bez bilo kakvih sumnji u kvalitet i to da li most moze to da izdrzi, ali valjda postoje neka pravila i procedure koje treba da se postuju ?”
Odgovor
Već je odgovoreno ranije na ovo pitanje, ali da ponovimo.
Naravno da nije moguće puštanje mosta u saobraćaj bez potvrde da je test probnog opterćenja, kao i svi prethodni radovi i testovi, uspešno završen. Potvrde su u obliku pisanih dokumenata sa potpisima odgovornih firmi i lica.
Razmišljanja
Trpovski #3782:
“
Pa to znači da se naša tema uskoro polako gasi.
Kakva praznina u srcu.
Znao sam da će nam ovi iz Beograda kad tad stati na kraj.
Treba da organizujemo jedan susret pred kraj, možda u Sremskim Karlovcima.
Dođete svi vozom a posle kako se ko snađe.”
Bogdus #3783:
“
Forum ce definitivno biti pustije mesto...”
Osvrt na razmišljanja
Prijatelji, tema se gasi onda kad je svi mi ugasimo. Lično mislim, da smo još uvek daleko od tog trenutka.
Reakcija
Bojovicev most #3784:
“
Уместо на форуму људи ће бити на самом мосту, а то је далеко важније!!
Новосађани, мост вам је толико диван, да сам убеђен да ова тема још дуго неће замрети. Овако прелеп, непрекидно ће бити у објективу готово сваког ко му се приближи, а нема бољег места да се нека од тих фотографија и објави од овог форума - на радост нас који немамо прилику да га видимо уживо! Срећан вам Нови мост Новосађани!!”
Komentar na reakciju
Apsolutno pozitivna reakcija, ne zato što sadrži pohvalu za most, nego zato što izražava radost zbog jednog velikog objekta koji svi dobijamo, Novi Sad posebno. Pridružujem se i ja: Srećan vam novi most Novosađani!
Pitanje
Vosa #3786:
“
Da li se saznalo kad se pusta rasveta?”
Odgovor
Nisam upućen, ali raspitaću se.
Mislim da bi most mogao i trebao da bude potpuno osvetljen, i javnom, i dekorativnom rasvetom, čim se dovrše maske na ogradama. Radovi na prilazima ne ometaju večernji i noćni izgled mosta. Omogućava se i dodatni pogled na novi noćni vizuelni simbol grada.
Odgovor MVBG1
MVBG1 #3836:
“
Najzad nadjoh vremena da odgovorim inženjeru pošto tek sad dodjoh kuci …”
Reakcija na Odgovor
Hvala Vam MVBG1!
Hvala zbog dva razloga najmanje:
- Vaši redovi su reakcija čoveka koji radi, voli svoj posao i živi sa svojom zajednicom, ne gubeći vreme i energiju na kvazi političke osvrte povodom svega i svačega.
Takva je i ogromna većina komentara na ovom Forumu, ljudi koji su pozitivno orijentisani prema životu, ne trujući sebe i druge negativnim rečima koje obično nemaju ni kakve veze sa temom Foruma. Koliko je samo ovih godina napravljeno snimaka iz vozova na Privremenom mostu! To sigurno nisu bili ljudi koji se vozikaju vozovima nemajući pametnijeg posla, nego dobronamerni građani u odlasku/dolasku sa posla, sa predavanja u školi, fakultetu, zainteresovani za napredovanje jedne velike gradnje i razvoj svog grada.
- Vaš komentar prolaska voza preko mosta potvrđuje da smo pogodili temu, tj. da je most dinamički krut, što je i bio jedan od tri glavna tehnička cilja projekta u celini.
Hvala Vam, naravno, i na pohvalama izgledu mosta, (mada o ukusima ne vredi raspravljati).
Najzad, molim Vas, kao profesionalca na železnici, za informaciju o dozvoljenim brzinama vozova na starom mostu, naravno ako ste uopšte u mogućnosti da dođete do takve informacije. Verovatno ste videli u mom prošlom postu citat posta jednog građanina sa drugog sajta, o veoma sporim vozovima na starom mostu.
Pitanje
Ilke #3837:
“Zna se da su glavni izvodjaci mosta italijansko-spanski konzorcijum, zanima me u kojoj su meri njihovi gradjevinci ucestvovali u izgradnji ili je u pitanju cist inzinjering, zna li ko?”
Odgovor
Pitanje je odlično. Ukratko:
- firma Azvi, Sevilja, Španija: inženjering-firma;
- firma Taddei, L Akvila, Italija: proizvodna firma, visokog tehničkog nivoa, fabrički proizvela čeličnu konstrukciju mosta odličnog kvaliteta; nažalost, bankrotirala;
- firma Horta Koslada, Madrid, Španija: nije učestvovala u poslu; ostala samo u nazivu konzorcijuma.
Firme iz Srbije, kao podizvođači, na tehnički najvažnim zadacima:
- projektovanje: DEL ING d.o.o., Beograd - konstrukcija mosta; ENCODE d.o.o., Beograd - svi ostali projekti, (stubovi i fundiranje, gornji stroj pruge, kontaktna mreža, sistem za odvodnjavanje, osvetljenje, ...);
- sastavljanje konstrukcije i zagat srednjeg stuba: Mostogradnja a.d., Beograd;
- montaža privremenih stubova za lansiranje i horizontalni oslonci na srednjem stubu: IMD, d.o.o., Beograd;
- sveži beton: Karin Komerc d.o.o, Novi Sad;
- zaštita od korozije i hidroizolacija: Antikor d.o.o., Beograd;
- stubovi 1, 2, 4 i 5: Axa Inženjering d.o.o., Novi Sad;
- probno opterećenje I monitoring: Fakultet tehničkih nauka Univerzizeta u Novom Sadu, na čelu konzorcijuma od pet firmi;
Itd.
U posebnoj monografiji o izgradnji mosta, posle potpunog puštanja mosta u saobraćaj, biće objavljen kompletan spisak podizvođača.
Po mom mišljenju, srpske firme su apsolutno mogle da budu i glavni izvođači, kao nekad u SFRJ.
Međutim, i ovako u ulozi podizvođača, zaslužuju daleko bolji tretman u javnosti. Naši zvaničnici i mediji ih listom potpuno prećutkuju!
Pitanje
Otis.Driftwood.Ressurected #3841:
“
Da li ce se montazno demontazni most ukloniti potpuno ili ce ostati stubovi i sipovi?”
Odgovor
Privremeni most se u potpunosti uklanja. Ne samo konstrukcija mosta nego i stubovi, zajedno sa svojim šipovima.
Svi šipovi se seku na nivou dna reke, ništa ne sme da štrči. Razlog je izbegavanje vrtloženja vode oko prepereke, odakle nastaju produbljivanja i nasipanja dna.
Utisak sa puštanja železničkog saobraćaja
Brane #3843:
“Juče je zaista bio fantastičan dan …”
Odgovor
Hvala Brane na čestitkama, ako smem da kažem, i u ime svih učesnika izgradnje.
Svaki učesnik izgradnje, onaj ko je zaista radio ma koji konkretan posao, zaslužuje čestitke. Oni, njihove porodice i buduće generacije, sa pravom treba da budu ponosni.
Meni lično je takođe bila velika čast da sam delić svega toga, a posebno – da se godinama družim sa vama Forumaši, deleći gotovo svakodnevno tugu, sekiracije, na kraju i radost oko izgrađenog mosta.
Na kraju i tri “bajate” fotografije sa kolovoza mosta od 6. aprila.
Nastaviće se ...